צילום אילוסטרציה של תלמידים עם מסכות - ללא קרדיט
אילוסטרציה למידה עם מסכות

החזרה לשגרת לימודים מלאה – בהנהגת ההורים בעיר מודאגים מחובת עטיית המסכות

בשיחה עם "כל העיר" מבהיר אריק קפלן, יו"ר הנהגת ההורים בירושלים, כי "אנו מבקשים שיימצא הפתרון שיאפשר לילדים ללמוד בצורה שפויה"

פורסם בתאריך: 17.5.20 14:29

מחר, שני, צפויים תלמידי כיתות ד'-י' בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי בירושלים לחזור לבתי הספר. היום הראשון יהיה עד השעה 12:45, כאשר החל מיום שלישי תחזור מערכת הלימודים המלאה, כל אחד לפי שעות הלימוד שלו.

אולם, נדמה שבעיה אחת רצינית עדיין עומדת כמכשול בין חזרה נורמאלית לבתי הספר לבין התלמידים – החובה לעטות מסיכות לאורך כל יום הלימודים, כולל בשיעורים. מה שאומר – 6-5 שעות ביום עם מסכות בחום כבד ובמזג אוויר קיצוני, כאשר הוראות משרד הבריאות מדגישות כי "על כיתות הלימוד להיות עם חלונות פתוחים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מתייחס יו"ר הנהגת ההורים למגבלות הללא וטוען כי "יש פה בהחלט בעייה, בטח בשבוע הנוכחי. יחד עם זאת, שמעתי את מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב מדבר באחת מתוכניות הבוקר ברדיו והוא אמר חד משמעי שהוא מצפה מהמורים שבשבוע הקרוב, לאור החום הקיצוני, יסגרו את החלונות ויהיו עם מזגן. באשר למסכות – זו בעיה שעדיין לא נמצא לה פתרון".

לדברי קפלן, "אנחנו כהורים רצינו, ועדיין רוצים, שהילדים יחזרו ללימודים. יחד עם זאת, אף אחד לא חשב שהחזרה תהיה בשבוע מטורף מבחינת מזג האוויר. דיברנו עם משרד החינוך בנושא המסכות. ברור לכולם שיש בעיה, ואנחנו ביקשנו למצוא פתרונות והצענו כמה אפשרויות כמו קיצור שיעורים, הפסקות ארוכות יותר ועוד רעיונות ייצירתיים. אנחנו מקווים שזה יעבוד, שמשרד החינוך ומשרד הבריאות יגיעו להסכמות בנושא המסכות".

"חשוב להדגיש", מוסיף קפלן, "אנחנו לא נכנסים לשיקולים הבריאותיים ולא נקבע למשרד הבריאות מה לעשות – אנחנו רק רוצים לוודא שזה באמת הצעד ההכרחי ביותר ואין אפשרות אחרת. אנחנו תוהים האם לא יותר מסוכן לשבת עם מסכה שש שעות בחום הזה מאשר הידבקות של ילדים בנגיף? אני, כמובן, לא יודע את התשובות וזה אחריות של משרד הבריאות. אנחנו לא קבענו עמדה כי זה נושא רפואי ובשביל זה יש מומחים. אנחנו כהורים מבקשים ממשרד הבריאות שימצא את הפיתרון שיאפשר לילדים ללמוד בצורה שפויה. אפילו אמרנו – אתם חושבים שזה עד כדי כך קריטי שיהיו מסיכות? נמתין עוד שלושה-ארבעה ימים שגל החום יעבור. שש שעות עם מסכות זה לא ריאלי. הילדים כל הזמן ייגעו במסכה, יזיזו אותה, יורידו לנשום אוויר – זה די יאבד מהאפקטיביות".


צילום אילוסטרציה של תלמידים עם מסכות - ללא קרדיט

אילוסטרציה של תלמידים עם מסכות


בינתיים, הסכם בנושא עדיין אין והורים רבים מוצאים את עצמם בחוסר ודאות ובחוסר אונים. ולא רק ההורים – גם המנהלים נמצאים בבעיה. חלקם יודעים בוודאות שהם לא יצליחו לעמוד בהוראות של משרדי הבריאות והחינוך, והם מיידעים על כך את ההורים. כך למשל, הבוקר כתבה מנהלת של אחד מבתי הספר בשכונת קטמון: "הורים יקרים, אין סיכוי שנצליח לעמוד במתווה. מי שרוצה מוזמן לשלוח את ילדיו לבית ספר" – והיא לא לבד.

"יש מספר מנהלי בתי ספר שאנחנו יודעים שהם פנו להורים ואמרו – אין לנו את הדרך לעמוד בהנחיות – לשיקולכם אם לשלוח את הילדים", מציין קפלן. "אנחנו מבינים את המצוקה של המנהלים ובוודאי את של ההורים, ולכן גם הודענו להורים מראש שקיימת אפשרות שלא כולם יצליחו לעמוד בהנחיות. כך שמי שדואג, וזה לא נאמר בהקנטה כי ישנם הורים שבאמת דואגים, שימתין עוד מספר ימים. חלק מההסדר עם משרד החינוך הוא שחוק חינוך חובה לא תקף בשבוע הקרוב לפחות. אנחנו נותנים להורים את האפשרות לבחור. מי שבוחר לשלוח את הילדים צריך לדעת שעלולה להיות מצב בסבירות גבוהה שבית הספר לא יעמוד בהנחיות במלואן".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אייל כהן ישר

    תודה! ענקית לראש העיר ירושלים שבזכותו התלמידים חזרו. כיתות א-ג כבר לומדות שבוע שלישי . למרות התקנות הקשות של משרד חינוך בראות בכל הארץ ובירושלים בפרט . ראש העיר שלנו דאג ל שימח הילדים הורים שיחזרו כמה שיותר מהר למסגרות לבריאותם של ילדנו לא יסתובבו ברחובות בחום הכבד . חברות חברות.

  2. יוסי כהן

    אירגון ההורים לא יודע מה הוא רוצה.כל פעם דורש משהו ואחר כך יוצא בבכי כשהוא מקבל את מבוקשו.דרשתם להחזיר את הילדים אך לא מחייבים לשלוח.בנתיים מורים מתקדמים עם החומר הלימודי וילד או נוער שלא יגיעו ללימודים ימצאו את עצמם מפסידים חומר ושוב נטל על ההורים שימתאו את עצמם מתגברים את ילדיהם.ומה עם הנוער שבפתח הבגרויות?בלי לרצות (או אולי שביודעין) גרמתם לאלפי בני נוער להגיע ללימודים כי הרי למדו כל השנים ומה עכשיו הם לא יגשו לבגרות או ילמדו פחות כי הם נשארים בבית? נמאסתם! תפסיקו להתנגח בצוותי ההוראה והמנהלים. כל מה שנעשה הינו מעשה חלם!

  3. ירושלמית

    ללמוד עם מסכות זה הזוי לחלוטין..הרי לשבת 5 שעות במסכה יגרום לפצעי עור,לקשיי נשימה,לאי יכולת להתרכז..די עם ההפחדות..תשחררו את הילדים..תנו לנו לנשום אוויר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר