רחוב בית יעקב, שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)
רחוב בית יעקב (צילום: שלומי כהן)

תוכנית המדרחובים בירושלים – סערה במפגש הדיירים עם נציגי העירייה

התוכנית להפיכת רחובות למדרחובים ממשיכה לעורר מחלוקות - ביום שני בערב נערך מפגש תושבים שהעלו את טענותיהם מול נציגי העירייה; מנגד, בעירייה נערכים לקראת המהלך שייצא לפועל ב-1.6 ומבטיחים לדיירים: "נשמור על סדר וניקיון ונסייע במקומות חניה"

פורסם בתאריך: 27.5.20 15:19

התוכנית להפיכת רחובות בירושלים למדרחובים ממשיכה לעורר מחלוקות וסערה גדולה. ביום שני בערב נערך מפגש דיירים בנחלאות מול נציגי העירייה, במהלכו שטחו התושבים את טענותיהם נגד התוכנית. מנגד נציגי העירייה, ביניהם – סמנכ"ל עיריית ירושלים איציק נידם, מנהל אגף אכיפה ושיטור אילן ששון, מנהלת אגף החניה רויטל מרזין, מנהל נפת התברואה עמי מזרחי ומנהל הרובע יובל יעקב – ניסו לרכך את המכה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



במהלך המפגש העלו הדיירים טענות על כך שהמדרחובים ימנעו מהם גישה לבתים, אחרים חוששים מעלייה במפגעי הרעש והתברואה.

כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" תוכנית המדרחובים כוללת כי כבישים מרכזיים כמו רחובות אגריפס, שמאי, רחוב הלל ושלומציון המלכה ייסגרו לתנועת רכבים בשעות הערב והלילה, בדגש על יום חמישי, כך שבעלי מסעדות וברים יוכלו להציב כסאות ושולחנות בצורה מרווחת יותר. בנוסף, רחובות הסמוכים לשוק מחנה יהודה – בית יעקב השקמה, הערמונים יסגרו בימי שישי לשם הרחבת פריסת השולחנות והכסאות לכביש.


אלו הרחובות אשר יוסבו למדרחובים:
• מדרחוב שוק מחנה יהודה בימים רביעי וחמישי -23:00-19:00, וביום שישי 15:00-9:00 (ללא אגריפס).
• רחוב הלל: בימים שלישי 23:00-17:00 וחמישי 23:00-18:30.
• רחוב שמאי: בימים שני ורביעי, בין השעות 23:00-17:00.
• רחוב שלומציון המלכה: בימי שישי, בין השעות 15:00-11:30.
• רחוב שושן: בימים שני עד חמישי, בין השעות 23:00-20:00.
• רחוב עזה: בימים שלישי, בין השעות 23:00-18:00, ושישי בין השעות 16:00-13:00.
• עמק רפאים: בימים רביעי וחמישי בין השעות 23:00-18:00.
• דרך בית לחם: בימים שני ושלישי בין השעות 23:00-18:00.
• כמו כן, עיריית ירושלים תחנוך מדרחוב נוסף במזרח העיר.


לתוכנית שתצא אל הפועל ביום שני, 1.6, מתנגדים חלק מהדיירים בנחלאות, חלק מהסוחרים בשוק, מינהל קהילתי לב העיר וגורמים חרדיים.  התוכנית. מנגד, סוחרים אחרים ובראשם ועד סוחרי שוק מחנה יהודה תומך במהלך.

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג מציין ל"כל העיר" כי "בתוכנית הקיימת יש פגמים רבים שאיש לא נתן עליהם את הדעת והיה ראוי לבנות אותה בשיתוף מלא של הסוחרים והתושבים. לצערנו זה מה שקורה כ'שזורקים את החץ ורק לאחר מכן מסמנים את המטרה'. טרם קיבלנו מענה מה ההשלכות הצפויות בגין חסימת הגישה לתחבורה ציבורית ולרכבים לאזור, זאת לצד ביטול מאות מקומות חניה, יצירת עומסי תנועה, פגיעה במערך פריקה וטעינה של סחורה ועוד שלל סוגיות שהעלו בכאב רב תושבים שהשתתפו בכנס חירום שערכנו בנושא".


רחוב בית יעקב, שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)

רחוב בית יעקב, שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)


"הבעיה היא שהתוכנית הזו, וההוצאות המנופחות לשם ביצועה בשטח", מוסיף ומבהיר ד"ר לנג, "לא מתעסקת בפתרון אמיתי לעסקים, אם כבר להפך, והיה מועיל הרבה יותר אם העירייה הייתה מתגייסת לתת להם מענקים להשבת עובדים, תמיכה בארנונה, שיווק וכדומה. בכוונתנו להמשיך להשמיע את קולם של אלה שלא תמיד נשמע במסדרונות העירייה ולפעול כנגד הפגיעה הצפויה בתושבים והסוחרים".

מנגד, בעיריית ירושלים מבטיחים לדיירים – "נשמור על סדר וניקיון ונסייע במקומות חניה במימון העירייה בזמן בו יוסבו מספר רחובות למדרחוב".

בעירייה הדגישו כי המפגש נערך "במטרה לקיים דיאלוג עם תושבי השכונה בדבר הסבת חלק מרחובות הסמוכים לשוק מחנה יהודה ומרכז העיר למדרחוב. בדיון נידונו סוגיות ואתגרים מצד תושבי השכונה שעיקרן נגעו באכיפת הסדר והניקיון, שליטה ברעש מתוך מוקדי הבילוי, ודאגה למקום חנייה חלופי בזמן הפעילות. בכירי עיריית ירושלים שהגיעו לדיון, השיבו לכל השאלות והבהירו כי התכנית נותנת מענה ראוי למרבית האתגרים, וככל שיעלו בקשות פרטניות יינתן פתרון. פתרון בנושא חניה יינתן לכלל התושבים המחנים את רכבם באזור שיוסב למדרחוב, וכל המתגורר ברחובות הרלוונטיים יזכה לחנייה ללא עלות בחניון ה'שוק קניון'. אכיפה תתבצע בכל האזור בשעות הפעילות. בערבי רביעי וחמישי, בשעה 23:00, ייפתחו הכבישים לתנועה סדירה".

בנוסף, סמנכ״ל העירייה נידם אמר כי "התושבים וטובתם בראש מעייניו של ראש העיר משה ליאון, ועובדי עיריית ירושלים". והוסיף כי "רוב הנושאים שעלו פתירים והעירייה יחד עם מחזיק תיק העסקים יהודה בן-יוסף ויו"ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן, תרתום גם את כל המסעדנים הפועלים באזור".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. TS

    כבר הערב, עם פתיחת המסעדות אבל לפני סגירת הכבישים יש המון רעש. מוזיקה בעוצמה שאפשר לשמוע ממרחק של 150 מטר- חודר לתוך חדרי שינה שלנו. אם הערב לא מצליחים לשמור על הרעש מה יקרה שבוע הבא?

  2. אבי

    תוכנית מטומטמת לא רצינית ומזיקה, העיקר שראשי העיר יוכלו להתגאות שהם כמו תל אביב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר