מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)
מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)

המשבר הכלכלי של מוזיאון הטבע: מתגבשת תוכנית סיוע עירונית

ל"כל העיר" נודע כי בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין ראשי מוזיאון הטבע לבין ראש העיר משה ליאון הוחלט לגבש תוכנית פיתוח למתחם. יו"ר עמותת המוזיאון פפה אללו: "הקורונה פגעה בנו בצורה אנושה, כל עבודות הפיתוח נעצרו"

פורסם בתאריך: 4.6.20 20:00

רבים לא יודעים זאת אך המוזיאון הראשון שהוקם בירושלים הוא מוזיאון הטבע בטלביה – המתחם הוקם ב-1949, כשמדינת ישראל היתה בחיתוליה. אפילו מוזיאון ישראל עוד לא היה קיים. לאחר ששנים רבות ירדה קרנו של המוזיאון והוא נקלע לקשיים כלכליים, בשנתיים האחרונות מושך אליו המתחם ההיסטורי מבקרים ומבקרות, ואף תלמידים ותלמידות מכלל בתי הספר בעיר. עד שהגיע משבר הקורונה וטרף את כל הקלפים מחדש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יו"ר עמותת מוזיאון הטבע בירושלים פפה אללו, ששימש בעבר סגן ראש עיר וחבר מועצה בקדנציות של ראשי העיר אהוד אולמרט, אורי לופוליאנסקי וניר ברקת, מספר בשיחה עם "כל העיר" על המשבר הקשה שפוקד את המקום ועל התקווה לסיוע כספי מעיריית ירושלים ומהעומד בראשה משה ליאון.


פפה אללו (צילום: פרטי)

פפה אללו (צילום: פרטי)


"ירושלים שכחה ממוזיאון הטבע – זה המוזיאון הראשון שהוקם בירושלים", אומר אללו בשיחה עם "כל העיר", "עוד הרבה לפני מוזיאון ישראל. זה המוזיאון של המוזיאונים  -מוזיאון היסטורי שמכבד את החברה הארמנית שבנתה אותו, ואת הטורקים, ואת תקופת הפלמ"ח. אבל את המוזיאון הזה הזניחו במשך שנים, הוא לא מקבל תמיכה, לא עירונית ולא ממשלתית. אין בעולם מוזיאון שמתפקד בצורה כזאת ומתפקד טוב. עד לפני הקורונה נהגיעו למוזיאון 200 ילדים בממוצע מדי יום", מספר אללו, "והמוזיאון עבר פיתוח מאוד רציני הודות לקרן הקיימת לישראל. אנחנו עושים עבודות נגישות בחצר ויש לנו פעילויות יפות עם תיאטרון קומקום ועם תיכן האמנויות, אבל הקורונה פגעה בנו קשות".


ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)


לדברי אללו, "הקורונה פגעה במוזיאון בצורה אנושה, כל עבודות הפיתוח נעצרו. עשינו הצגה והעלינו אותה דרך 'זום', זו פעילות ללא הכנסות. הפגיעה היא במאות אלפי שקלים, אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות".

בשבוע שעבר נפגשו אללו וראש העיר ליאון. "ראש העיר ליאון אמר שהוא רוצה להשקיע במוזיאון, הוא נתן לנו הרבה תקווה. ראש העיר ביקש מאיתנו שנביא לנו תוכנית כלכלית, ואנחנו נעשה את זה על מנת שנוכל להמשיך לפעול בירושלים".


מוזיאון הטבע (צילום: באדיבות מוזיאון הטבע)

מוזיאון הטבע (צילום: באדיבות מוזיאון הטבע)


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בימים אלו, פועלים בעירייה על תוכנית פיתוח המוזיאון לטובת תלמידי ותושבי העיר. ראש העיר רואה חשיבות רבה במוזיאון ובטיפוחו, והתוכנית המקיפה תוצג לאישורו בימים הקרובים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר