הפגנה בכיכר ספרא למען איאד אלחאלק (צילום: ינאל גבארין)
(צילום: ינאל גבארין)

אמש – ברחבת כיכר ספרא: מחאה סוערת נגד הריגתו של איאד אלחאלק

משטרת ירושלים עצרה הלילה שישה מפגינים שמחו בכיכר ספרא נגד הריגתו של איאד אלחאלק - המשתתפים קראו: "דורשים לשחרר את הסרטונים שמתעדים את הרצח ולהעמיד את השוטרים לדין"

פורסם בתאריך: 10.6.20 08:54

"דורשים לשחרר את הסרטונים שמתעדים את הרצח ולהעמיד את השוטרים לדין", כך קראו הלילה עשרות מפגינים ברחבת כיכר ספרא בירושלים, שמחו נגד הריגתו של איאד אלחאלק, הצעיר בעל הצרכים המיוחדים שנורה למוות בידי שוטרים לפני שבועיים, כשהיה בדרכו למוסד "אלווין" בעיר העתיקה.

המחאה הפכה לסוערת ועימותים נרשמו בין המפגינים לבין כוחות המשטרה – הכוחות עצרו שישה מפגינים. במשטרת ירושלים מציינים כי "כוחות משטרה הפועלים באזור כיכר ספרא בעקבות מחאה שהתקיימה במקום בהשתתפות כמה עשרות מפגינים, עצרו שישה חשודים שהפרו את הסדר וניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה. הכוחות ממשיכים לפעול על מנת לאפשר את קיומה של המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



במקביל, הפגנה דומה התקיימה ביפו – שם הבעירו המפגינים הבעירו צמיגים. כלל המפגינים דרשו, כאמור, לפרסם את הסרטונים ממצלמות האבטחה בעיר העתיקה, שמתעדות את מותו של אלחאלק.המפגינים המשיכו את מחאתם גם מול תחנת לב הבירה שבמגרש הרוסים בירושלים.


איאד אלחלאק (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

איאד אלחלאק (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)


אלחאלק בן ה-32 נורה למוות כשהיה בדרכו למוסד בעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. המדריכה שלו, כפי שעולה מעדותה, אמרה לשוטרים במקום כי מדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים, אך השוטרים קראו לו לעצור. אלחאלק שלא הבין את בקשתם ניסה להימלט ונורה כאשר הגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה – שני השוטריים המעורבים נחקרו, אחד מהם שוחרר ללא תנאים מגבילים, שוטר נוסף שוחרר למעצר בית.


הפגנה בכיכר ספרא למען איאד אלחאלק (צילום: ינאל גבארין)

(צילום: ינאל גבארין)


כפי שפורסם ב"כל העיר" באותו יום שבת, שבו אלחאלק נורה למוות, התייחס ראש העיר משה ליאון לאירוע ואמר במוצאי השבת כי "‏האירוע בעיר העתיקה הוא אירוע חריג ומצער שטוב לו לא היה קורה. יחד עם זאת, אני מבקש מכולנו להמתין עד תום הבדיקה שנפתחה בנושא. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עושים לילות כימים למען בטחונה של העיר ירושלים, דבר הראוי לכל הערכה".


הפגנה בכיכר ספרא למען איאד אלחאלק (צילום: ינאל גבארין)

(צילום: ינאל גבארין)


רק כשבוע וחצי לאחר מותו התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירוע הטראגי ואמר: "מה שקרה עם איאד אלחאלק זו טרגדיה, כולנו משתתפים בצער של המשפחה – אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה. זה אדם עם מוגבלויות – אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש. אני יודע שעושים את הבדיקות, אני מצפה לבדיקות המלאות שלכם בעניין הזה".

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה שיהודים נושאים כאלה שלטים!!!!!

  2. ליפשיץ

    קומץ של ילדים אנרכיסטים הזויים עם רמקולים ותופים גדולים קריאות מנטרה וצווחות מטורפות

  3. אלי

    לשלול אזרחות לכל מי שהשתתף בהפגנה ושלוח אותו לעזה "הכבושה"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר