איאד אלחלאק (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)
איאד אלחלאק (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

טרגדיה בעיר העתיקה: צעיר בעל צרכים מיוחדים נחשד כחמוש ונורה למוות בידי שוטרים

צעיר בעל צרכים מיוחדים נורה הבוקר למוות על ידי שוטרים סמוך לשער האריות - במשטרת ירושלים מציינים כי הוא החזיק בחפץ שנראה כמו אקדח; המשטרה סגרה את העיר העתיקה; מח"ש פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 30.5.20 08:57

עדכון אחרון: 30.5.20 20:39

צעיר בעל צרכים מיוחדים נורה הבוקר למוות על ידי שוטרי מג"ב סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שנחשד כי הוא מחזיק אקדח. לאחר שנהרג התברר כי לא היה חמוש. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הצעיר, איאד אלחלאק, בן 32, שמתגורר בוואדי ג'וז, היה בדרכו ל"אלווין" – מרכז לבעלי צרכים מיוחדים, שאליו הוא נהג להגיע מדי יום.


אביו של איאד אלחלאק (צילום: אוהד צויגנברג)

אביו של איאד אלחלאק (צילום: אוהד צויגנברג)


ממשטרת ירושלים נמסר הבוקר כי "סמוך לשעה 6:15, שוטרים המוצבים בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה, הבחינו בחשוד שהחזיק חפץ חשוד שנראה כאקדח, קראו לו לעצור, שוטרי מג"ב המוצבים באזור העיר העתיקה החלו לנהל אחריו מרדף רגלי קצר, במהלכו ביצעו לעברו ירי שהוביל לנטרולו".

עוד מציינים במשטרת ירושלים כי "לצערנו אנו עדים בשעות האחרונות להכללות ולהשתלחות בוטה וחסרת אחריות של אישי ציבור וגורמים שונים בשוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול הפועלים מדי יום ולילה למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור בירושלים ובפרט בעיר העתיקה, היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות, הקרבה וסיכון חיים. בשנים האחרונות כולל בתקופה האחרונה, היינו עדים למספר ניסיונות אכזריים לפגוע ולהרוג שוטרים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובסביבתה. למרות שמרבית הפיגועים הללו לא צלחו הודות לעירנות השוטרים ותפקודם המהיר והמקצועי, הרי שחלקם גבו חיים של שוטרים".

"המקרה החריג שארע הבוקר הועבר מיד לחקירת מח"ש", מוסיפים במשטרת ירושלים, "בכדי שיבדק ויחקר בהתאם כמקובל. יחד עם זאת, מן הראוי להמתין לתוצאות החקירה וממצאיה בטרם הסקת מסקנות נחרצות, ולהימנע מהכפשות ומהשתלחות מכוערת ופסולה במי שמגן מדי יום בגופו על ביטחון אזרחי ישראל".

ראש העיר משה ליאון התייחס לאירוע הטראגי בצאת השבת ומסר: "‏האירוע הבוקר בעיר העתיקה הוא אירוע חריג ומצער שטוב לו לא היה קורה. יחד עם זאת, אני מבקש מכולנו להמתין עד תום הבדיקה שנפתחה בנושא. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עושים לילות כימים למען בטחונה של העיר ירושלים, דבר הראוי לכל הערכה".

יו"ר האופוזיציה בעירייה עופר ברקוביץ (התעוררות) מוסיף ומוסר: "‏המוות של איאד אלחלאק, צעיר בן 32, על הרצף האוטיסטי, היום בירושלים, הוא אירוע קשה ועצוב. מצד אחד המציאות של שוטרי מג"ב מורכבת, וההתמודדות עם מפגעים וטרור בעיר העתיקה איננה פשוטה כלל וכלל. מצד שני תושב, נורה למוות היום, אדם על הרצף האוטיסטי שאיננו חמוש. על פניו אסור שזה יקרה. אם לא היווה סיכון מיידי לכוחות, לא ייתכן כי יתבצע ירי שיהרוג אותו. צריך לחקור את האירוע הקשה. אסור לחרוץ את הדין בטרם יתבררו הפרטים. אבל אסור לנו להשלים עם מציאות כזו ואירועים כאלו. כריבונים, כאחראים, מי שמפעיל כוח חייב להפעיל אותו בזהירות המירבית כדי לוודא שהכוח מופעל נגד מי שצריך. זוהי טרגדיה אמיתית".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר