ד"ר שי לוריא ונילי אימבר (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר שי לוריא ונילי אימבר (צילום: דוברות הדסה)

לראשונה בהדסה: טכנולוגיה של הדפסת תלת ממד הצילה את היד של בת 13

לראשונה ביחידה לכירורגיה של היד בהדסה נותחו בני נוער עם שברים מורכבים באמות היד בטכנולוגיה הכוללת הדפסת דגם תלת מימד של האזור הפגוע. ד"ר שי לוריא: "על הדגמים הללו יכולנו לתכנן את מהלך הניתוח עד לרמת מילימטרים"

פורסם בתאריך: 14.6.20 15:22

טכנולוגיה חדשנית של הדפסת דגמי תלת ממד, סייעה בניתוחי ידיים מורכבים של בני נוער – בהדסה מספרים כי לראשונה ביחידה לכירורגיה של היד בהדסה, נותחו שני בני נוער עם שברים מורכבים באמות היד בטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת, הכוללת הדפסת דגם תלת מימד של האזור הפגוע, על מנת לתכנן מראש את הניתוח ואת המתווה הנכון ביותר לתיקון העיוות.

שני המטופלים, בת 13 ובן 16, שמתגוררים ביישובים באזור ירושלים, סבלו משברים לפני כשנה – כל אחד במקרה נפרד. הם עברו טיפול לאיחוי השברים בגבס במרכז רפואי אחר, אך השברים התאחו באופן מעוות, מצב ממנו חוששים מומחי כף היד ובעצם זה מה שהוביל לאי יציבות של שורש כף היד והחמרת כאב, עד כדי קושי בתפקוד היד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר שי לוריא, מנהל היחידה לכירורגית כף היד בהדסה, מספר כי בני הנוער פנו להדסה בשל החמרת מצבם והעיוות ביד, ובמרפאתו נבחנו מספר דרכים לניתוח ותיקון העיוות. "החלטנו על שימוש בטכנולוגיית התאמה ממוחשבת של כלים רפואיים של חברת 'סינרג'י'. שיטה זו כוללת הדמיה תלת ממדית ממוחשבת של העצמות", מסביר ד"ר לוריא, "יכולת ההשוואה בין החלק הפגוע לחלק הבריא ביד השנייה, תכנון מדויק של תיקון העיוות ואף הדפסה במדפסת תלת ממד של דגמים המדמים את הידיים של שני המטופלים – עם העיוות. על הדגמים הללו יכולנו לתכנן את מהלך הניתוח עד לרמת מילימטרים ומעלות בודדות".

בעזרת הטכנולוגיה הודפסו עבור המנתח בתלת ממד גם מוליכים מיוחדים – מתקנים ייעודיים המנחים את הרופא בניתוח עצמו. "המוליכים הופקו לאחר חישובים מדויקים של המהלכים הנדרשים מהמנתח, לרבות מיקום מדויק של ניסור העצם וקיבוע הברגים עד לתיקון הנדרש. התכנון הממוחשב של תיקון העיוות ועיצוב המוליכים נעשה בעבודה משותפת של המנתחים עם מהנדסי המחשב של החברה", מוסיף ומספר ד"ר לוריא. "הטכנולוגיה החדשנית בה השתמשנו לראשונה בניתוח שכזה ביחידה לכירורגית כף היד בהדסה, מתאימה לבני כל הגילים ומאפשרת לנו לעשות תיקון ברמת דיוק מירבית".

ד"ר עידו וולק מהיחידה לכירורגיה של היד בהדסה, השותף לתכנון ולניתוח, מדגיש את חשיבות השימוש בדגם: "במקרה של הילדה, בשל עיוות מורכב והזמן שחלף מהפציעה, אלמלא הטכנולוגיה החדשנית – הצוות יכול היה רק לנחש כיצד לבצע את התיקון. ההדמיה הממוחשבת והמוליכים הייעודיים, פתרו בעיה זו".

רבקה אימבר, אמא של נילי בת ה-13 אשר נותחה בשיטה החדשנית: "לפני שנתיים נילי נפלה ושברה את היד. היה לה שבר פתוח אך למרות זאת כשהגענו לבית חולים הוחלט לא להכניס אותה לניתוח אלא לגבס ולראות איך העצם מתאחה בצורה שמרנית. נילי התחילה לסבול מכאבים חזקים כמה חודשים אחרי הנפילה והציעו לה פיזיותרפיה וכך עשינו תקופה ארוכה אך ללא הועיל. היא היתה ספורטאית טאקוונדו והייתה מנגנת בגיטרה אך בגלל הכאבים היא נאלצה להפסיק הכל. כשהבנו שיש לפנות לכירורג כף יד הגענו להדסה עין כרם. כאן פגשנו את מי שהציל את נילי – ד"ר שי לוריא הנפלא. אחרי בדיקת סי.טי שערך לה התברר שהעצם התאחתה בצורה לא תקינה בכלל, ובעקבות הגדילה שלה זה גרם לעיוות ויצר כאבים מאוד חזקים. שנתיים שהבת שלנו סובלות ועשינו כל שביכולתנו לעזור לה ולא הצלחנו – וברגע אחד אמרו לנו סוף סוף מה הבעיה ושניתן לטפל בה באופן חדשני. ד"ר לוריא תאם לנו ניתוח ולמרות החשש הגדול הרגשנו שאנחנו במקום הנכון. היינו בידיים טובות ד"ר לוריא הסביר לנו צעד צעד, והראה לנו את הדגם תלת מימד המיוחד שהוכן לפני הניתוח והיה מדהים! זה כמובן מאוד הקל על הלחץ שלנו לפני הניתוח. זה ניתוח קשה אבל ידענו שהוא רופא שבאמת אכפת לו מהבת שלנו ושהוא יודע מה הוא עושה. לא יכולנו לבקש טיפול יותר טוב לבית שלנו מהטיפול שקיבלנו בהדסה עין כרם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר