כיתה, תלמידים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

התסכול והאכזבה של ההורים בירושלים: "היה ראוי שהתלמידים ימשיכו ללמוד עד אמצע יולי"

אריק קפלן, יו"ר הנהגת ההורים למערכת החינוך בירושלים, מתייחס להחלטה לקיים את 'בתי הספר של החופש הגדול' החל מ-1.7 ואומר ל"כל העיר": "אנחנו שמחים שיש פתרון להורים, אבל עצובים שלא מדובר בלימודים רגילים, כמו שהיה צריך להיות"

פורסם בתאריך: 22.6.20 07:40

בזמן שבעיריית ירושלים מתקיימים דיונים קדחתניים על האופן ועל ההיקף שבו יופעל מיזם "בית הספר של החופש הגדול" החל מה-1.7 – בהנהגת ההורים למערכת החינוך בירושלים מביעים תסכול ואכזבה גדולה.

כפי שפורסם, בעקבות החלטת בית הדין לעבודה כי שנת הלימודים בבתי הספר העל יסודיים לא תוארך, שר החינוך יואב גלנט החליט כי מיזם "בתי הספר של החופש הגדול" יחל ב-1.7, ולא ב-13.7, כפי שתוכנן בשל משבר הקורונה. בהתאם לכך, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א' ועד ד' יימשכו ברצף עד ל-6.8. למעשה, עיקר הבעיה ביישום מיזם בתי הספר של החופש הגדול הוא בגיוס הצוותים החינוכיים המתאימים. המורים, המורות והגננות כבר מותשים ורובם לא מסכימים ללמד תקופה כל כך ארוכה, כעת על העירייה למצוא פתרונות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אריק קפלן, יו"ר הנהגת ההורים למערכת החינוך בירושלים, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו שמחים שיש פתרון להורים, אבל עצובים שלא מדובר בלימודים רגילים, כמו שהיה צריך להיות". זה לא אותו הדבר והיה ראוי שהתלמידים ימשיכו ללמוד עד אמצע יולי".


אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)

אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)


קפלן מוסיף ומדגיש כי ההחלטה "מאוד מאכזבת. בית הספר של החופש הגדול, עם כל הכבוד, זה לא כמו בית ספר רגיל. זו התייחסות אחרת, צוות אחרת. אני חושב שהמדינה טעתה בגדול כשהיא נכנעה לתכתיב שמחבר בין לימודים בגני הילדים ובתי הספר היסודיים לבין לימודים בכיתות י'. הוא חסר כל היגיון, אבל לצערנו – זה מה יש. משרד החינוך הודיע בהתראה קצרה שבית הספר של החופש הגדול יתחיל ב.1.7 וצריך להיערך בהתאם. כעת, במקום שלושה שבועות של בית הספר של החופש הגדול (מה-14.7 ועד ל-6.8) מדובר כבר על תקופה של חמישה שבועות – החל מה-1.7. לא בטוח שכל מי שהסכים קודם – יהיה מוכן לכך כעת".

"יש עוד פחות מעשרה ימים לסיום שנת הלימודים", מציין קפלן, "וכולם עכשיו חייבים לחשב מסלול מחדש. בית המשפט החליט מה שהחליט, ולנו כהנהגה כמובן שאין מה לעשות נגד זה. דרשנו שהנושא לא ייפול על ההורים – וזה מה שהתחייבו לנו, שההורים לא ישלמו על הימים הנוספים. בירושלים לא תהיה שום עלות להורים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    והתיכונים שלא לומדחם בכלל הם יסבירו היה למידה מרחוק מה אתפ רוצים שיצא מהנוער שהם בלי מסגרת כבר חודשיפ בושה כולל מגזר החרדי בנות הסמינרים קיטנה ומי יתן את הדין שהיה יותר נוער נושר

  2. שיר

    נראה לי הגזמת עם תגובתך,נוער נושר עקב 9 ימים שלא הוחזרו?? באמת…די לשים את הפוקוס על אנשי ההוראה שמשקיעים אין סוף לילדנו מעל ומעבר לשעות שלהם..נגיד תודה ונהנה מבית הספר של החופש הגדול ולא תשלומי עתק לקייטנית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר