קיץ בגבעת התחמושת (צילום: מצפה משואות, ארכיון גבעת התחמושת, אלון גורן)
קיץ בגבעת התחמושת (צילום: מצפה משואות, ארכיון גבעת התחמושת, אלון גורן)

קיץ בגבעת התחמושת: חוויה בתעלות, סינון עפר וסיורי לילה מוזיקליים

לילות הקיץ חווייתיים במיוחד באתר גבעת התחמושת: סיורים ליליים לכל המשפחה, מרתון שירת מקהלות במתחם הגבעה, פעילות משולבת של סינון עפר מהר הבית ואפילו פיקניק בפארק

פורסם בתאריך: 22.7.20 10:56

מהי האסוציאציה שעולה לכם מיידית על אתר גבעת התחמושת? רבים יגידו מלחמת ששת הימים, אתר קרב ובעקבותיו שיר מפורסם, מקום מרגש לגיוס חיילים צעירים, סיום מסע כומתה לצנחנים… אבל כמה מכם יודעים שבאתר הזה מתקיימות פעילויות תוכן חווייתיות ומרתקות לכל המשפחה, כשבדרך עקיפה ומרתקת לומדים גם על מורשת הקרבות?

בלילות חודש אוגוסט, כשהחום מתפזר והקרירות הירושלמית הנעימה מתפשטת, אתם מוזמנים לפעילויות ליליות מדהימות, כמובן הכל בהתאם להנחיות התו הסגול שמלווה אותנו בימים אלה. אז תצטיידו במצב רוח טוב נעליים נוחות כדי שתוכלו לסייר בתעלות, והפעם אין צורך בכובע שמש כי הולך להיות לכם לילה קסום בגבעת התחמושת!

"כחלק ממיזם "ירושלים הכי חו"ל בארץ" של הרשות לפיתוח ירושלים, מקומות רבים בעיר מוצעים כהטבה לאורחים שילונו במלונות העיר. גם אתר גבעת התחמושת הצטרף ואנחנו מציעים פעילות לכל תושבי ירושלים והמבקרים מבחוץ", מסביר אלון ולד מנהל השיווק והאירועים בגבעת התחמושת, "כל הפעילות תתקיים על פי כללי משרד הבריאות והתו הסגול. הסיורים מתקיימים עם אוזניות ולא חייבים להיצמד למדריך, יהיו מערכות שמע אישיות ואנחנו ערוכים לקלוט מבקרים לפעילות מרווחת תוך ניצול של מרחבי הפעילות הגדולים שיש במקום".

אתר גבעת התחמושת בלילה (צילום: אלון גורן)

אתר גבעת התחמושת בלילה (צילום: אלון גורן)

לילות אוגוסט בגבעה

חופשת קיץ מהנה בירושלים, חייבת לכלול את הביקור הייחודי בגבעת התחמושת בשעות הערב הקרירות, ויש מה להציע. האתר המסקרן מזמין משפחות בערבי רביעי לביקור חוויתי. "אנחנו מזמינים את המשפחות לסיור מודרך לאורך אתר הקרב" מסביר אלון, "הילדים ישתתפו בסדרת פעילויות מאתגרות כמו תשחצים, פאזלים, חפש את המטמון, כשיצטרכו להפעיל שיקול דעת, ידע כללי ויצירתיות. המיצג האורקולי שחודש לאחרונה פועל במקום מקורה ומוקרן אחת לחצי שעה לפי ההנחיות. הקהל מוזמן להישאר במקום וליהנות מהאתר עצמו, בין אם להסתובב בתעלות מה שילדים מאוד אוהבים, בין אם להתלהב מהטנק, מהג'יפ הצבאי, מהזחל"מ של מוטה גור או מהאוטובוס המשוריין של שיירת הר הצופים".

המלצה: כדאי להצטייד מראש במוצרי מזון מהבית ולקיים פיקניק בפארק המרהיב הסמוך. הפארק עם דשא ומגודר. אסור להבעיר אש ומנגלים.

מתי: בערבי רביעי בחודש אוגוסט: 12.8.20, 19.8.20, 26.8.20 בן השעות 19:00-22:00

מחיר: 20 ₪ לאדם, למשפחות מבוגר אחד חינם (חינם ללנים בירושלים במלונות המבצע)

בהזמנה מראש בלבד 2967*

קולות וצלילים בגבעת התחמושת

קולות וצלילים בגבעת התחמושת

קולות וצלילים בגבעה

אם אתם חובבי זמר ומוזיקה בכלל – אל תפספסו את החוויה החד-פעמית הזו. מדובר בסיור מודרך בתנאי חשיכה באתר הקרב, אלא שהוא מלווה במרתון שירת מקהלות וחבורות זמר של עמותת מיל"ה הפזורות בשטח.

"דמיינו סיורים מודרכים בתנאי חשיכה כשתוך כדי הסיור אתם מאזינים לצלילים וקולות פזורים בשטח וממשיכים לטייל. זו חוויה שונה ומרתקת", אומר אלון, "קודם כל האתר יואר בתאורת לדים לילית לא שגרתית, ובנוסף, בפינות שונות באתר יופיעו בביצועים חיים  מקהלות וחבורות הזמר בביצועים מרגשים – בחורשת הזיתים, באמפי ובפינות מפתיעות אפשר ליהנות מקולות השירה תוך כדי הסיור".

מתי: ליל חמישי 6.8.20 בין השעות  19:00-22:00

מחיר: 20 ₪ לאדם, למשפחות מבוגר אחד חינם (חינם ללנים בירושלים במלונות המבצע)

בהזמנה מראש בלבד: 2967*

סינון עפר (צילום: מצפה משואות)

סינון עפר (צילום: מצפה משואות)

מהגבעה אל ההר

בכרטיס אחד מסיירים באתר המורשת בגבעת התחמושת וחושפים ממצאים ארכיאולוגיים מהר הבית. אם תמיד חלמתם למצוא שברי חרס עתיקים או אפילו טבעת מלוכה יש לכם הזדמנות לנסות להגשים את החלום הזה. בחודשי יולי אוגוסט ניתן לרכוש כרטיס משולב של פעילות בגבעת התחמושת ולאחריה סינון עפר הר הבית הממוקם במצפה משואות בהר הצופים, במרחק 5 דקות נסיעה. החיבור לא נוצר סתם כך, מדובר בציר התנועה המקורי של לוחמי ששת הימים, כך שעכשיו גם אתם תוכלו לנוע לאורך הציר הזה בדיוק כחוויה סמלית משלימה.

אלון מוסיף: "מתחילים בגבעת התחמושת עם כל היצע הפעילות, ומכאן בנסיעה קצרה להר הצופים משתתפים בסינון עפר. יש מסננות אישיות ומשפחתיות, דליים, בשטח מקורה. מאז תחילת המיזם נמצאו כבר כ-50,000 פריטים ובהם כלי נשק, פסיפסים, מטבעות, חותמות מבית ראשון ובית שני וכמובן חרסים. השילוב הזה מאפשר חוויה משפחתית בעלת ערך חינוכי-היסטורי עם משמעות ".

מחיר לפעילות המשולבת: 30 ₪  למשפחות מבוגר אחד חינם  (חינם ללנים בירושלים במלונות המבצע)

בהזמנה מראש בלבד: 2967*

רביעי משפחתי בגבעת התחמושת

רביעי משפחתי בגבעת התחמושת

פעילות יומית באתר

מתי: יולי-אוגוסט, א-ה 9:00-17:00 ושישי: 09:00-13:00  (פעילות יצירה לילדים 10:00-15:00)

במהלך חודשי חופשת הקיץ הגבעה תהיה פתוחה בשעות הפעילות הרגילות. במתחם נמצא היכל ההנצחה המרגש והחדיש מסוגו בארץ ובנוסף תערוכת צילומי ירושלים, המיצג האורקולי שפועל אחת לחצי שעה וכמובן אתר הקרב והתעלות.

מחיר: 20 ₪ לאדם, מבוגר אחד חינם

בהזמנה מראש בלבד: 2967*

 

כל הפעילויות משתתפות במיזם – "ירושלים הכי חו"ל בארץ", ללא חיוב ללנים במלונות המשתתפים במבצע (שובר לבחירה, בכפוף לתנאים).

לפרטים נוספים:  http://www.g-h.org.il/

לפייסבוק: מרכז מורשת גבעת התחמושת

בטלפון: 2967*

כל הפעילויות מחייבות הזמנה ותאום מראש 2967* 

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר