אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

השלב הראשון של ההקלות: הסגר יימשך בשכונות האדומות בירושלים

לפי החלטת קבינט הקורונה - החל מתחילת השבוע יחל השלב הראשון של ההקלות, בראשן ביטול הגבלת מרחק היציאה מהבית; השכונות האדומות בירושלים, שכולן חרדיות, צפויות להמשיך את הסגר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 16.10.20 08:01

ביום ראשון הקרוב צפוי גל הקלות הראשון של הסגר לצאת אל הפועל. במסגרת אסטרטגיית היציאה מהסגר, שאישר קבינט הקורונה, ההקלה המרכזית היא ביטול מגבלת המרחק של עד 1,000 מטרים מהבית. כמו כן, יבוטל האיסור על שהייה בבית של אדם אחר. המשמעות היא שהחל מיום ראשון ניתן יהיה לבקר את בני המשפחה הלא גרעינית, במסגרת הגבלת ההתקהלות. יש לציין כי שתי החלטות אלו ייכנסו לתוקף רק לאחר אישור הממשלה ביום ראשון.

יש להדגיש כי הגבלת ההתקהלויות עדיין בתוקף – עד 10 אנשים במקום סגור, ועד 20 אנשים במקום פתוח.

לצד זאת, כפי שפורסם ב"כל העיר" – השכונות האדומות בירושלים ימשיכו את הסגר וההקלות לא יחולו עליהן מדובר בשכונות רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף. 



שאר השכונות בירושלים, לפי מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, נחשבות לירוקות או לצהובות, עם נתוני תחלואה נמוכים.

אחת הבשורות של ההקלות בסגר היא ההחלטה לפתוח את מעונות היום וגני הילדים כבר ביום ראשון. אולם, נכון לרגע זה, לא בטוח שכל הגנים ייפתחו, מאחר והארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים הודיעו כי הם אינם ערוכים לפתיחה, ואלה ככל הנראה יחלו לפעול מחדש ביום שני או ביום שלישי. יש לציין כי גם הסתדרות המורים התריעה מפני שיבושים בפתיחת גני הילדים.

מה עם בתי הספר? לפי החלטת קבינט הקורונה תלמידי כיתות א'-ד' צפויים לחזור בתחילת חודש נובמבר. לגבי כיתות ה'-י"ב – התלמידים צפויים לחזור לכיתות רק לקראת ינואר 2021, וזאת בהתאם לנתוני התחלואה.

חשוב לציין כי ההקלות אינן כוללות את פתיחת הישיבות והאולפנות. נכון להיום, ככל הנראה הישיבות ייפתחו ביום רביעי הקרוב, בהתאם למתווה קפסולות, גם בשכונות האדומות בירושלים.

מעיריית ירושלים נמסר כי "החל מיום א', ה-18.10.20 ייפתחו כל גני הילדים העירוניים- במגזר הממלכתי והממלכתי דתי ובמגזר החרדי. במגזר הערבי ייפתחו הגנים ביום שני כהרגלם. מסגרות הצהרונים ייפתחו כסדרם, יש לקחת בחשבון כי החברות שמעסיקה המדינה לטובת ההזנה בצהרון נמצאות בשלב התארגנות. על כן, מומלץ להורים להביא גיבוי של אוכל ביום ראשון. מרכזי היום החינוכיים (שמרטפיות) עבור ילדי המורים של החינוך המיוחד, וכן ילדי הגננות והסייעות – תצא הודעה נפרדת. עיריית ירושלים מאחלת לתלמידים בהצלחה ותעשה הכל על מנת להמשיך למגר את התחלואה בעיר".

תעסוקה – הוחלט כי מקומות עבודה ללא קבלת קהל יוכלו להיפתח ביום ראשון הקרוב. בנוסף, הבשורה הגדולה למסעדות היא – האפשרות לאיסוף עצמי מהמסעדה או מבית הקפה.

קבינט הקורונה לא קיבל את דרישתו של שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) לאפשר קיום חתונות עד 200 אנשים, והחליט כי ניתן לקיים אירועים – חתונות, בריתות, ובר/בת מצווה, בהתאם להגבלות ההתקהלויות – עד 10 אנשים במקום סגור ועד 20 אנשים במקום פתוח.

בתוך כך, החל מיום ראשון ניתן להגיע לחופי הים. החל מיום שלישי ייפתחו גם שמורות הטבע והגנים הלאומיים – הביקור מותנה בהרשמה מראש.

החל מהשבוע הבא תיפתח רחבת הכותל המערבי במסגרת מתווה הקפסולות, כמוכן, גם הר הבית ייפתח למתפללים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דברו לעל זה

    רוב השכונות החרדיות בירושלים עד אתמול כבר לא היו אדומות וגמזו שינה את ההגדרות ברגע האחרון כדי להפוךך אותם לאדומות

  2. חרדה מאוד

    צריך להמשיך את הסגר עד שתיגמר הקורונה, אם לא יהיה סגר יהיו הרבה מאוד קורבנות בנפש.

  3. עובדת ומשלמת מיסים מיואשת

    מישהו יכול להסביר לי מה חטאתי ומה פשעתי בכך שמקום מגוריי הוא בשכונת רוממה?? למה אני צריכה להענש פעמיים?אני גם סובלת מכך שהשכנים שלי בחלקם מסתובבים בלי מסכות ומסתכלים עליי כאילו אני המוזרה שלא מוכנה להוריד את המסכה לשניה ודורשת לעלות לבד במעלית של הבניין,ומצד שני זה פעם שלישית שמטילים עליי סגר כששאר העיר פתוח.האם בגלל שאני גרה כאן נגזר עליי להכלל בכוח בקהילה שאני לא חלק ממנה מבחינה אידיאולוגית?זה מרגיש כמו חוסר צדק משווע,וממש מזכיר תקופות אפילות בהיסטוריה כשהיה אסור ליהודים לקנות בחנויות מסוימות או לשבת על ספסלים.לפי מה סבורים מקבלי ההחלטות ששכונות מסויימות לא רווחי להקל כי בוודאי שם התושבים לא עובדים ולא תורמים לכלכלה,אז ממילא אפשר ללחוץ אותם ולסגור אותם עד צאת הנשמה.אולי כשיהיה גל התאבדויות בשכונות האלה מישהו יתעורר ויבין שהנזק הנפשי שנגרם לציבור גרוע יותר מלמות מקורונה.

  4. תושבת רמות

    אני גרה ברמות. השכונה אדומה מקורונה וחומה-אדומה מזה ימים רבים. מאות מאומתים חוץ מאלה שלא נבדקו……….. איך איננה נמנית על השכונות האדומות? מן הסתם – פוליטיקה. מכל מקום – הסגר ה 3 לא יאחר לבוא

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר