ירושלים סגולה (צילום: אלי מנדלבאום)
ירושלים סגולה (צילום: אלי מנדלבאום)

ירושלים הסגולה: היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות

גשר המיתרים ובניין עיריית ירושלים יוארו בסגול לרגל היום הבין לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות

פורסם בתאריך: 2.12.20 18:10

השנה, בדומה לשנה שעברה, היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, חמישי, 3.12, יצוין בדרך צבעונית במיוחד: מספר מבנים מרכזיים בעיר יוארו בצבע סגול, כחלק מקמפיין להעלאת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, בו לוקחת העירייה חלק בשיתוף פעולה עם ארגון שלוה.



יוזמת הארת המבנים ושיתוף הפעולה בין ארגון שלוה לעירייה מתקיימים זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שבשנה שעברה ירושלים הייתה העיר היחידה בישראל שהאירה את מוסדותיה בסגול, שהוא הצבע המזוהה עם ארגון שלוה. השנה יצטרפו עוד ערים ליוזמה ויאירו מבנים בסגול, במטרה לנסות ליצור העלאה רחבה ככל האפשר במודעות החברתית לשילוב ילדים עם מוגבלויות.

בעירייה מציינים נמסר כי המבנים שנבחרו ברחבי העיר ויוארו בסגול ביום המיועד הם גשר המיתרים ובניין העירייה בכיכר ספרא.


בניין עיריית ירושלים מואר בסגול (צילום: עיריית ירושלים)

בניין עיריית ירושלים מואר בסגול (צילום: עיריית ירושלים)


המרכז הלאומי של 'שלוה' בבית וגן נותן מידי שבוע מענה טיפולי לכ-2,000 ילדים עם מוגבלויות ולהוריהם, במסגרות ובתכניות רבות וביניהן מעון יום שיקומי, גני שילוב עירוניים, תכניות אחר הצהריים הכוללות שיעורי שחייה, חוגי כדורסל וג'ודו, טיפולי תרפיה, טיפול בעזרת בעלי חיים ועוד תוכניות שילוב וטיפול, ארוחה חמה יומית ונופשונים בסופי שבוע נבחרים.

בנוסף לפעילות היום יומית של המרכז, ארגון שלוה מפעיל גם מחנות קיץ, מרכזי תעסוקה לבוגרים מעל גיל 21 אשר משתלבים בשוק העבודה וביניהם בית קפה חברתי, להקה מקצועית הידועה בשמה להקת שלוה, סדנת קרמיקה, שיתופי פעולה עם מעסיקים חיצוניים, תכנית חיילים, תכנית דיור בקהילה ומרכז חירום לאומי לפינוי אנשים עם מוגבלויות בשעת חירום תוך שמירת הרצף הטיפולי שלהם.

מארגון שלוה נמסר כי כעת מתקיים חודש התרמה לארגון במטרה לגייס מימון לטובת טיפולים לילדי שלוה, שעלותם עומדת על כ-180 שקלים לכל טיפול, בעזרת תמיכת הקהל הרחב. לתרומה לארגון שלוה לחצו כאן.

בין האירועים שיתקיימו מחר, חמישי, בירושלים:

  • קפה הורים בבית חינוך עיוורים, בשעה 19:00: מפגשים קהילתיים של הורים לילדים מיוחדים לקפה, שיח והפוגה בהתאם להנחיות הקורונה.
  • מפגש בזום להורים מיוחדים עם הקומיקאי טל פרידמן, אבא מיוחד בעצמו.
  • מסיבת חנוכה בזום במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם האמן אור בן עטר לכל ההוסטלים הירושלמים וחלוקת ממתקים וסופגניות בדירות.
  • סדרת אירועים תחת הכותרת במיוחד בשבילכם עם הרצאות לבני ובנות משפחה של אנשים עם מוגבלויות- https://bit.ly/39upVvg

מאחורי סדרת האירועים עומדים מחלקת צמי"ד (צרכים מיוחדים) באגף חברה ומחלקת שיקום במינהל קהילה ורווחה של עיריית ירושלים.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "שילוב בעלי צרכים מיוחדים בחברה הכללית היא זכות וחובה. אנו בעיריית ירושלים מעניקים רשת תמיכה רחבה גם למשפחות ועושים את מירב המאמצים לשילוב אולטימטיבי בחברה. בשנים הקרובות עוד נמשיך ונשפר את השילוב למען החברה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר