נערים (צילום אילוסטרציה: אלון רון)
(צילום אילוסטרציה: אלון רון)

השפעת משבר הקורונה: עלייה בשימוש בסמים בקרב בני הנוער בירושלים

מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" נחשפת תמונת מצב מטרידה של זינוק בשימוש בסמים ובאלכוהול בקרב בני הנוער בירושלים - השבוע נערך דיון מיוחד בנושא בוועדת המאבק בנגע הסמים בעירייה בראשות יוסי חביליו: "יש להיערך בדחיפות להקצאת משאבים נוספים לעניין"

פורסם בתאריך: 7.4.21 08:21

משבר הקורונה הוביל להחרפה בשימוש ובהתמכרות בקרב בני הנוער בירושלים לסמים ולאלכוהול: ועדת המאבק בנגע הסמים המסוכנים בראשותו של חבר המועצה יוסי חביליו התכנסה ביום ראשון לדיון מיוחד בנושא השימוש בסמים ובאלכוהול בקרב בני נוער וצעירים בעיר, במסגרתה התגלו נתונים מטרידים על היקף התופעה ועל ההשלכות של משבר הקורונה על הצעירים.

מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה כי בתקופה שבין חודש יוני 2019 לבין חודש יוני 2020, טופלו על ידי החטיבה להתמכרויות באגף לקידום נוער כ-1,300 צעירים אשר התמודדו עם בעיות התמכרות ברמות שונות לסמים ואלכוהול. ועוד כ-1,700 צעירים בשאר החטיבות האגף.

הנתונים אשר נחשפו בפני חברי הוועדה חמורים ומטלטלים כאחד, שכן לפי הערכת גורמים בוועדה, ישנם עוד כ-19 אלף צעירים המתמודדים עם מצוקת התמכרות לסמים ואלכוהול אך אינם מטופלים ולמעשה נמצאים מתחת לרדאר של שירותי הרווחה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בדיון, השתתפו בין השאר מנהלת החטיבה להתמכרויות באגף לקידום נוער יפה אזולאי והממונה על האגף צחי גולן, אשר חשפו נתונים בפני חברי הוועדה על התרחבות תופעת ההתמכרות לשימוש בסמים ואלכוהול מקבוצות השוליים של החברה לנוער מאוכלוסיות "נורמטיביות", ועל ירידה בגיל תחילת השימוש באותם חומרים מסוכנים אלו.

לטענת נציגי החטיבה להתמכרויות, חלה ירידה בגיל תחילת השימוש בסמים ואלכוהול, כאשר 47 אחוזים מסך הצעירים שטופלו בידי האגף לקידום נוער של עיריית ירושלים היו מתחת לגיל 18.

תופעת ההתמכרות לסמים ואלכוהול מתבררת כנגע חוצה מגזרים – כ-35 אחוזים מסך המתמכרים היו צעירים וצעירות שהגיעו מבתים חרדים, כ-30 אחוזים חילונים, 13 אחוזים מגיעים מבתים דתיים לאומיים, 10 אחוזים מזרם מסורתי ו-5 אחוזים מהמגזר הערבי.

לפי פילוח מגדרי, 71 אחוזים מסך הצעירים שטופלו היו צעירים, ו-29 אחוזי הינן צעירות.


נגע הסמים בירושלים - פילוח לפי מגזרים. צילום מסך


המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס) אשר נכח בדיון התריע בפני הנוכחים ואמר כי "אנחנו לפני גל צונאמי, אני חושש מפני עלייה בעשרות אחוזים בגלל משבר הקורונה של שימוש בסמים ואלכוהול בקרב אותם צעירים, חייבים לטפל בזה הן ברמה התקציבית והן ברמת המשאבים, ולדון בכך עם ראש העיר לפני שיהיה מאוחר".

יצויין כי הנתונים מתייחסים לתקופה של לפני פרוץ משבר הקורונה ומסתיימת בתחילתה, כאשר בעירייה מזהים עלייה משמעותית בשימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני הנוער הירושלמי, "אנחנו רואים הגעה של אוכלוסיות נורמטיביות לאזורי סיכון, מה שלא היה בעבר", ציינו נציגי האגף בפני חברי הוועדה והוסיפו כי "אנחנו בפיגור לא נורמלי בשתי אוכלוסיות, האוכלוסייה החרדית והאוכלוסייה הערבית".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


יו"ר הועדה למאבק בנגע הסמים המסוכנים, חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו סיכם ואמר כי "אני רואה חשיבות עליונה בטיפול בנושא התמכרויות, גם של מבוגרים ובעיקר של בני נוער. לדעתי עובדי העירייה פועלים בצורה יוצאת דופן בנושא, אולם יש להגדיל את המשאבים העומדים לרשותם. כפי שעלה בישיבה יש מחסור בכוח אדם בעיקר במזרח העיר וגם במגזר החרדי ואני פועל לשיפור המצב במגזרים אלו. לצערי, בעקבות מגפת הקורונה צפוי שיהיה גידול משמעותי במספר הנזקקים לטיפול ואני חושב שעל משרדי הממשלה הרלוונטיים והעירייה להיערך בדחיפות להקצאת משאבים נוספים לעניין זה וביקשתי דיון דחוף אצל ראש העיר בעניין".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. קרן כהן

    משבר המדינה הקופות שבמכוון עשתה עוול לנוער הצעיר.. כך מתנהג כל הרשעים מושחטים יוצאים בעיה ומנסים לפתור אותה . תשלמו על כל הפשעים האלה אזרחי ישראל צריכים להתאגד ול לנגוף אתכם החוצה

  2. וו

    גם ככה זה דור בלי שום עתיד דור של טיפשים וזה מחמיר עם השנים.אז שיעשו מה שהם רוצים.גם ככה לא ייצא מהם כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר