חיבור לגז טבעי בהדסה עין כרם (צילום: רתם גז טבעי)
חיבור לגז טבעי בהדסה עין כרם (צילום: רתם גז טבעי)

בשורת הגז הטבעי בירושלים: הדסה עין כרם – המבנה הראשון בעיר שהתחבר לרשת החלוקה

חסכון של מיליוני שקלים: אחרי הכנות שנמשכו למעלה משנה - בית החולים הדסה עין כרם החל לפעול בעזרת גז טבעי

פורסם בתאריך: 29.4.21 14:13

אחרי למעלה משנה של עבודה אינטנסיבית ופריסת תשתיות נרחבות – בית החולים הדסה עין כרם החל לפעול השבוע על ידי גז טבעי, ובכך הפך להיות המוסד הציבורי הרשמי הגדול ביותר שהופעל לראשונה על ידי גז טבעי בירושלים. מדובר במהלך, שמחליף את הסולר והמזוט המזהמים והיקרים, בהם עושים שימוש בתי החולים ברחבי הארץ, שצפו להביא תועלת כלכלית-סביבתית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הדסה עין כרם מחובר לרשת חלוקת הגז הטבעי של חברת "רותם גז טבעי".. הקו של הגז הטבעי נחנך בחודש ינואר 2021, כאשר הקמתו, באורך של 34 ק"מ ובעלות של 290 מיליון שקלים, נערכה בשנים האחרונות בשני מקטעים: החלק הראשון (ירושלים מערב) באורך של 17 ק"מ, מתחיל מתחנת הגפה 'יסודות' הצמודה לכביש 6 בקרבת מחלף שורק ומגיע עד תחנת הפחתת הלחץ ומדידה במסילת ציון הסמוכה לשער הגיא. החלק השני (ירושלים מזרח) גם הוא באורך 17 ק"מ, מתחיל בתחנת הפחתת הלחץ והמדידה במסילת ציון ומסתיים בתחנת הפחתת הלחץ והמדידה בבית זית. שני המתקנים מיועדים לשרת את חברת החלוקה "רותם", שאחראית על חיבור הצרכנים באזור ירושלים.

במשרד האנרגיה מציינים כי מלבד בית החולים הדסה עין כרם, מתוכננים לחיבור בהמשך צרכנים נוספים בירושלים וסביבתה, ביניהם מוזיאון ישראל, אוניברסיטאות, מאפיות, בנק ישראל, קרית הלאום והכנסת.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ מציין כי "ירושלים מתחברת היום באופן רשמי לגז הטבעי. במסגרת מדיניות 2030 להעברת ישראל מאנרגיה מזהמת לגז טבעי ואנרגיית השמש, אנו פועלים כל העת לחיבור בתי החולים בכל רחבי המדינה לגז טבעי, שיחליף את המזוט והסולר המזהמים. המעבר לגז טבעי יאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לחולים, ולתושבי הסביבה, לנשום אוויר נקי ובריא יותר".

"הגז הטבעי הינו משאב האנרגיה הגדול שנמצא במדינת ישראל היום, וזה נכון לעוד עשרות שנים קדימה", מסביר אורי גולדשטיין, מנהל אגף בינוי ואחזקה של הסתדרות מדיצינית הדסה ומוביל הפרויקט. "הגז זול יותר לשימוש וממעיט את פליטת המזהמים, מה שעושה אותו מאוד ידידותי לסביבה. כאשר מדינת ישראל החלה לפרוס תשתיות ברחבי הארץ על ידי נתג"ז – החברה הממשלתית להקמת תשתיות גז בארץ – החלטנו שאנו גם רוצים לעבור לשימוש בגז טבעי ועברנו את כל התהליכים שנדרשו עד שקיבלנו אישור רשמי לכך.

"בשנה האחרונה אנו עובדים בבית החולים הדסה עין כרם על שני פרויקטים במקביל – הראשון הוא הסבת כל מערכות החימום הקיימות להזנה מגז טבעי, כמו – דודי קיטור ותנורי מים חמים בטמפרטורה גבוהה בלחץ, והשני הוא הקמת תחנת כוח לייצור חשמל לצריכה עצמית, המופעלת על גז טבעי", מוסיף ואומר גולדשטיין. "החיסכון הצפוי משני הפרויקטים הללו יחד נאמד במיליוני שקלים בשנה, נוסף על תועלת סביבתית מדהימה. בזכות המעבר לגז טבעי הפחתנו משמעותית את פליטת הגזים מזהמי האוויר – צעד נוסף הנעשה כחלק ממאמציה של הדסה להפוך לארגון ירוק וידידותי לסביבה. לשמחתנו, עוד לפני החיבור לתשתיות הגז הטבעי, הדסה עמדה בכל קריטריונים המחמירים של גורמי איכות הסביבה בתוך עיר. בזכות דחיפה תמידית של הנהלת בית החולים והצוותים הרבים בשטח, עבדנו על הפרויקט זמן רב ולשמחתנו הסבת מערכות החימום לגז טבעי כבר יצא לדרך. פנינו קדימה לסיום הקמת תחנת הכוח לייצור חשמל לצריכה עצמית הראשונה בבית חולים בארץ ובכלל".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)


ברונו לביא, משנה תפעולי למנכ"ל ואחראי על הפרויקט מטעם הנהלת הדסה מדגיש כי "הדסה היא הצרכן הגדול בירושלים והכי קרוב לתחנת הפחתת הלחץ ה–PRMS של כל מחוז ירושלים. האופציה לחיבור לגז טבעי הייתה נראית לנו הדבר הנכון מהרגע הראשון. הרצון להתייעלות אנרגטית וחיסכון בעלויות הוא חלק מהחזון של הדסה להפוך למוסד ירוק. המטופלים שלנו והסובבים אותנו יזכו לנשום אויר נקי יותר והחיסכון הכלכלי יאפשר לבית החולים הרחבה של שירותים אותם יוכל להעניק למטופלים הרבים המגיעים בשעריו. בית החולים הדסה יהיה בית החולים הראשון בארץ אשר יפעיל תחנת כח באמצעות גז טבעי ואנו גאים בך מאוד".

גלעד שי, מנכ"ל רתם גז טבעי מקבוצת רימון: "רתם גז טבעי, המקימה את רשת חלוקת הגז הטבעי באזור ירושלים ובית שמש, מברכת ושמחה על התחברותו הצפויה של בית החולים הדסה לרשת החלוקה. זהו צעד ראשון וחשוב בדרך לחיבור צרכנים נוספים באזור ירושלים, המביא את בשורת הגז הטבעי לעיר הבירה לטובת הפחתת זיהום האוויר לתושבים באזור ולמען חיסכון כלכלי משמעותי למפעלים ולעסקים בעיר, בתמיכתו ובעידודו של שר האנרגיה ובכירי המשרד".

מנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן: "הזרמת הגז הטבעי לראשונה במקטע מערכת ההולכה של נתג"ז המוביל לירושלים, שאורכו כ-34 ק"מ, הינה ציון דרך חשוב, שיסייע לחיזוק הכלכלי של התעשייה בירושלים וסביבתה, ובהמשך לטובת מרכזי מסחר וצרכנים נוספים בעיר הבירה, ובנוסף לכך יביא לשיפור איכות האוויר באזור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר