המתחם בגן סאקר, שבו רוסס החומר המסרטן (צילום: פרטי)
המתחם בגן סאקר, שבו רוסס החומר המסרטן (צילום: פרטי)

אחרי הפרסום ב"כל העיר": עיריית ירושלים גידרה את השטח בגן סאקר שבו רוסס החומר המסרטן

עיריית ירושלים גידרה היום את המתחם, שבו רוסס בשבוע שעבר חומר מסרטן אסור לשימוש, וביצעה בו פעולות ניקיון; הקבלן החיצוני שביצע את הריסוס הוזמן לשימוע

פורסם בתאריך: 4.5.21 18:29

אחרי הפרסום ב"כל העיר" על החומר המסרטן האסור לשימוש, שרוסס בשבוע שעבר במתחם בגן סאקר – עיריית ירושלים גידרה את המקום ופעלה היום לניקיונו. על הגדרות הציבה העירייה שלטי אזהרה, שבהם נכתב: "באזור זה בוצע ריסוס בחומר אסור לשימוש בתאריך 29.4.21, ולכן השטח מגודר, למנוע כניסה של אזרחים ובעלי חיים עד לתאריך 20.5.21, במקביל מבוצעים בשטח פעולות לניקוי והסרת החומר שרוסס. עמכם הסליחה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"במסגרת עבודות שדרוג ופיתוח גן סאקר נעשתה לאחרונה הכנה לשתילה באזור צדדי ומצומצם בגן", מדגישים בעיריית ירושלים. "כמו כן, בוצעה פעולת ניקיון של השטח משיחים ועשבים, כשהקבלן החיצוני עשה שימוש במקום בכמות קטנה של חומר ריסוס אסור לשימוש, זאת בניגוד להנחיותיה של עיריית ירושלים".


המתחם בגן סאקר, שבו רוסס החומר המסרטן (צילום: פרטי)

המתחם בגן סאקר, שבו רוסס החומר המסרטן (צילום: פרטי)


בעירייה עוד מציינים כי "מיד כשהובא המידע לידיעת העירייה, פעלו מיידית עובדי העירייה לגידור השטח, הציבו שלטי אזהרה ופעלו לטיהור המקום על מנת להסיר את המפגע מהקרקע. כמו כן, תילקח בדיקה למעבדה לוודא שלא נשאר מהחומר בשטח. אין חשש לפגיעה לחלחול למי תהום מכיוון שהמינון של הריסוס היה נמוך מאוד. מדובר בשטח קטן מסך שטחו הכולל של הגן", מוסיפים ומדגישים בעירייה, "וכי הכניסה לגן, למעט השטח המדובר, מותרת לציבור ולחיות מחמד בכפוף להנחיות".

בעירייה מוסיפים כי הקבלן החיצוני, אשר ביצע את הריסוס בניגוד לנהלים, זומן לשימוע, במסגרתו תיבחן מחדש העסקתו.

כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר" – חומר מסרטן ומסוכן לבריאות מסוג "דוקטולון" רוסס ביום חמישי שעבר, 29.4.21, בגן סאקר, בעת ששהו אנשים ובעלי חיים בפארק. מדובר בחומר, שעלול לפגוע בבעלי החיים המשוטטים במתחם, בהם כלבים וחתולים וכן גם בבני אדם. תלונה בנושא הוגשה למשרד הבריאות. כמו כן, הטוקסולוגית הראשית במשרד ד"ר תמר ברמן פנתה אמש לעיריית ירושלים, לאחר שהתקבלה במשרדה תלונה בנושא. במכתב התגובה, ששיגרה למגישת התלונה, כותבת ד"ר ברמן בין השאר כי "התכשיר דוקטלון אסור לשימוש. כל התכשירים המכילים את החומר הפעיל PARAQUAT אסורים לשימוש. אפנה לעיריית ירושלים בנושא בדחיפות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אתי

    למה המשטרה לא מזמנת את המרסס לחקירה וממליצה להעמידו לדין.לשלול את רישיון המדביר שלו.לחייב אותו בעלות הניקיון של השטח וברור מאליו להפסיק כל התקשרות נגדו.לברר היכן רכש את החומר.להחרים רת החומרהנלמולפתוח בחקירה נגד מי שמכקו לו את החומר.המדינה הפכה לרפובליקת בננות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר