השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)
השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)

השריפה בהרי ירושלים – היום השלישי: בכבאות חוששים מהתחדשות הלהבות

בשעות הלילה האש דעכה ועשרות צוותי הכיבוי הצליחו להכיל את האש אך לא לכבותה. כעת, בכבאות והצלה חוששים מהתחדשות השריפה בחסות הרוחות. תושבי צובה וגבעת יערים העבירו את הלילה מחוץ ליישובים ורשת החשמל בהם מנותקת. האם יגיע בקרוב סיוע אווירי מהעולם?

פורסם בתאריך: 16.8.21 20:49

עדכון אחרון: 17.8.21 07:56

 


***עדכון 7:45***

בשעות הלילה דעכו הלהבות בשריפה שמשתוללת בהרי ירושלים זה היום השלישי, אולם בכבאות והצלה ובמשטרה חוששים מהתלקחות מחודשת של השריפה בחסות הרוחות שצפויות בשעות הבוקר המאוחרות, בדומה למה שקרה אתמול – אז דווקא כשהיה נדמה שהכוחות מצליחים לבלום את האש, היא פרצה מחדש במספר גזרות.

בראיון לתוכנית הבוקר של גל"צ עם אפי טריגר ציין קציף אגף המבצעים במרחב ציון סגן ניצב ניסו גואטה כי "הלילה האש דעכה, אבל עדיין יש המון מוקדים שנמצאים בסמיכות ליישובים. שני יישובים עדיין מפונים – גבעת יערים וצובה. הפריסה שלנו במעגלים רחבים יותר כי הרוח עשויה להוביל את האש". סנ"צ גואטה הוסיף: "החשש הוא שלקראת השעה 11:00 הרוחות יתחילו להתחזק והאש תלובה".


השריפה בהרי ירושלים - הערב (צילום: דוברות המשטרה)

השריפה בהרי ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


כפי שציין סנ"צ גואטה – תושבי צובה וגבעת יערים לא הורשו לחזור לבתיהם במהלך כל הלילה, כאשר יש לציין כי שני היישובים עדיין מנותקים מרשת החשמל. עם זאת, בחברת החשמל מדגישים כי אין חשש להפסקות חשמל ברחבי העיר בשל האש שמשתוללת בהרי ירושלים. כמו כן, יצוין כי כביש 395 מאשתאול לצומת הסטף עדיין חסום לתנועה, וכך גם כביש הגישה שמחבר את מבשרת ציון עם הסטף. יש לציין כי תושבי כסלון ורמת רזיאל רשאים לנסוע בכביש 395 לבתיהם, זאת בהצגת תעודה מזהה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כזכור, אתמול (שני בערב) פורסם ב"כל העיר" כי ממדי הנזק הכבדים ממשיכים לגדול. נכון להערב (שני, 16.8) עולה כי כ-20 אלף דונם חורש עלו באש, מספרים אשר מזכירים את ממדי הנזק באסון השריפה בכרמל – שבו נשרפו כ-24 אלף דונם.

בשל התפשטות השריפה מחדש והעובדה שלוחמי האש כבר מותשים, הוחלט בכבאות והצלה על גיוס כללי של כלל לוחמי האש בארץ, מכל הגזרות. במקביל, החלו גורמים בממשלה לבקש סיוע מהעולם.



צירי התנועה בהרי ירושלים נסגרו כולם לתנועה:
– כביש 395 חסום לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף.
– כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר.
– כביש 386 חסום לתנועה לכיוון נס הרים.
– כיכר הסטף נחסמה לכיוון עין כרם ולכיוון מבשרת.
ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג בזהירות. כמו כן מומלץ לבחור בדרכים חלופיות ולהיעזר בתוכנת ניווט.



בהערכת מצב שהתקיימה הערב (שני) בראשות מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי יחד עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, כבאות והצלה, גורמי המועצה האזורית ואחרים – ציין המפכ"ל רב ניצב שבתאי את הכוחות הפועלים בגבורה ובעוז והודה להם. "אנו ממשיכים במאמץ המורכב על מנת לשמור על ביטחון האזרחים, נמשיך לעשות כך גם מחר וככל שידרש", הוסיף המפכ"ל. משטרת ישראל כאן על מנת להציל חיים".



מפקד המחוז ניצב תורג'מן: "המאמצים המרכזיים שלפנינו הנם השלמת הפינוי ביישובים עין ראפה ועין נקובא, ומוכנות לכל התפתחות שתוביל אותנו ליישובים נוספים הסמוכים לנו. אנחנו במוכנות לכל התפתחות, ליישובים ולזירה הקריטית שבקרבתנו – בית החולים הדסה עין כרם. סמוך לבית החולים ישנה היערכות של כלל הכוחות ועלינו לפעול תוך קשר רציף וסדור עם גורמי בית החולים".



במשטרת המחוז מציינים כי "לאורך היום, מאות שוטרים ולוחמי מג"ב פעלו ברחבי גזרת המועצה האזורית מטה יהודה במשימות הצלת חיים לצד סיוע בפינוי תושבי הישובים שנשקפה סכנה לגביהם בעקבות השריפה המשתוללת. כוחות המשטרה ומג"ב ימשיכו גם במהלך הלילה במשימות שמירת הביטחון, סיוע בכל משימה ומעטפת אבטחה לשמירת רכוש הציבור שנאלץ לעזוב את ביתו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר