פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של נחלאות: "שכונה אטרקטיבית, יפה ופסטורלית"

כינסנו את שלמה קובין, אופיר לנג, עמית מגל-שכטר ונאוה קציר, כולם מתגוררים או עובדים בנחלאות, כדי שיספרו לנו למה הם כל כך אוהבים את השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 4.11.21 10:08

 

"יש פרגון וכבוד הדדי"

שלמה קובין, פעיל שכונתי: "אני מתגורר בנחלאות כארבע שנים, וללא ספק זו שכונה מדהימה לגור בה – יש תחושה מיוחדת באוויר. זה מקום מיוחד עם ערבות הדדית מאוד גבוהה בין התושבים, כשבנאדם מבוגר זקוק לעזרה כלשהי, הוא יקבל סיוע מהיר מהתושבים. יש תשומת לב רבה לאחר, פרגון, כבוד הדדי – וכל זאת למרות שהאוכלוסייה בנחלאות מגוונת.

"אני מכנה את המרקם הקיים בשכונה "ארומה של פעם עם נוכחות עכשווית". לגור ולהסתובב במקומות שאנשים שבנו את המקום לפני מאות שנים זה מאוד מיוחד ושונה, ומצד שני יש את הדור הצעיר שלומד את מקצועות העתיד והופך את האזור לתוסס ומתקדם. האווירה בשכונה מאוד מרגיעה, הרכב השכונה איכותי והסגנון מאוד ציורי ומנחם.

"אני חייב לציין, שבתקופת הקורונה הראשונה הצלחתי להשיג תרומות למינהל הקהילתי ובניתי מערך שלם של תרומה למשפחות, שהיו זקוקות לתעסוקה לילדים בזמן שהיינו סגורים בבתים – הבאתי ערכאות של צעצועים לפי גילאים וזה היה מאוד יעיל".

"שכונה אטרקטיבית, יפה ופסטורלית"

ד"ר אופיר לנג , יו"ר מינהל הקהילתי לב העיר: "בשנים האחרונות אני משמש כיושב ראש מינהל לב העיר, שאמון בין היתר על שכונת נחלאות המקסימה. מדובר בשכונה מגוונת מבחינת המגזרים, המעמד הסוציו-האקונומי וטווח הגילאים של התושבים. בשנים האחרונות אנחנו עדים לצמיחתה של השכונה, שמושכת אליה משפחות צעירות לצד סטודנטים ורואים את העלייה של ערך הדירות. מדובר בשכונה אטרקטיבית, יפה ופסטורלית, שקרובה למרכז העיר ואיזור מחנה יהודה. במקביל, יש המון פרויקטים קהילתיים בשכונה המתפתחת והמתחדשת – פרויקטים של תכנון ובניה במרחב, כולל התחדשות עירונית שנכנסת חזק.

"זו השכונה הכי "מתויירת" בעיר אחרי הרובע היהודי. היא מושכת אליה הרבה תיירים ומעמידה אותנו באתגרים שונים מבחינת כמות האנשים המגיעים לבקר בה – אנחנו פועלים בכל מיני דרכים כדי ליצור איזונים. כך למשל בתקופת הסליחות או בחג החנוכה המתקרב, שבזמן זה צפויים להגיע תיירים רבים. יש עבודה מקיפה של העירייה לתגבור מערך הניקיון בשל ההבנה שזו לא עוד שכונה רגילה".

"חיים כאן דתיים לצד חילונים"

עמית מגל-שכטר, בעלי "נוקטורונו": "מאז 1995 שנוקטורנו פועל בשכונת נחלאות. זה התחיל בקפה-בר שכונתי עם רקע ארטיסטי – סטודנטים, אמנים ואנשי ריח, שחלקם מתגוררים בשכונה. סצנת גרפיטי התקיימה בנוקטורנו בשנות ה-90 ותחילת ה-2000 עד לכניסת מחלקת האדריכלות של בצלאל הנמצאת בסמיכות למקום. בשנת 2012 עברנו למיקומו הנוכחי שגם הוא נכס היסטורי בעיר שבעבר היה כלבו הומינר המוכר והידוע. המתחם התרחב בשיפוץ מאוד מיוחד בין 3 קומות – הראשונה מסעדה ובית קפה, השנייה ההופעות החיות ואירועי תרבות ובקומה השלישית אופנה ומעצבים.

"נוקטורנו תמיד היתה בית לאמנים, והשכונה מאוד מאפיינת את באי המקום. היא מאוד פלורליסטית ומגוונת – יש כאן דתיים לצד חילונים וקהילות שונות כמו הלהט"ב ועוד. זו בועה שונה שנוצרה כאן בתוך שכונת נחלאות עם סטטוס קוו מיוחד בין התושבים".

"היחסים עם השכנים נפלאים"

נאווה קציר, בעלת החנות Miss–גרות: "העסק שלי קיים ברחוב בצלאל, שהוא אחד הרחובות הבולטים בשכונת נחלאות כבר 29 שנים, כך שאני בהחלט חיה את האיזור. השכונה עברה מהפך מאוד חיובי בשנים האחרונות וזה בהחלט מורגש. בקרוב גם יפתח ברחוב בצלאל גם הקמפוס החדש שיכלול את סטודיו ניסן נתיב, בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, בית הספר לתיאטרון חזותי והמרכז למוסיקה וזה בהחלט יתן דחיפה נהדרת לשכונה בכלל ולעסקים בפרט.

"בנוסף, אני גם מתגוררת בשכונה והיחסים עם השכנים נפלאים. הם מגיעים בבוקר, מברכים לשלום או עוצרים ומשוחחים כשהם זקוקים לתשומת לב".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תמשיכו לגור בנחלאות

    חבל מאוד ששכחת את האמונה המסרטנת….שיש בשכונה . רחוב רמה אחד.
    לאף אחד אין מספיק אומץ להתמודד ….ככה זה שזה ששם אותה שם מאיים על כל מי שפותח את הפה .
    20000 שקל בחודש הוא מקבל . ואתם מקבלים סרטן!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר