בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)
בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)

הרחבת הניסויי ארגנטינה: "חוסר היכולת של ראש העיר לנהל את האירוע עצוב מאוד ומדאיג"

כבר חודשים ארוכים שבבית הספר הניסויי ארגנטינה ממתינים לאישור רשמי של תוכנית ההרחבה, שתיתן מענה לצמיחת בית הספר. אולם התוכנית תקועה בוועדת התכנון המקומית, ולמרות הבטחות מצד ראש העיר – שום דבר לא מקודם. העירייה בתגובה: "הוועדה צפויה לדון בתוכנית בעין טובה וחיובית"

פורסם בתאריך: 10.5.22 21:32

מינהל קהילתי יובלים תומך בכל מאודו, מינהל החינוך בעיריית ירושלים פועל כדי להוציא לפועל את התוכנית, ראש העיר אומר שהוא בעד ומבטיח לקדם – אבל בפועל שום דבר לא קורה והתוכנית להרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה תקועה וגורמת לכאב ראש להורים, לאנשי המינהל הקהילתי וככל הנראה גם לראש העיר משה ליאון.

צריך לומר את האמת – ראש העיר ליאון רוצה בהרחבת הניסויי ארגנטינה, הוא באמת חושב שמדובר בתוכנית טובה. אז למה זה לא קורה? בוועד ההורים של חטיבת הביניים והתיכון בניסויי ארגנטינה טוענים השבוע כי "עומד מולנו ראש עיר שאומר שהוא רוצה, אבל לא יכול – מה זה בעצם אומר על מי שמנהל את העיר? להבנתנו – זה ויכוח של כוח – וראש העיר הוא הצד החלש יותר במאבק הזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כן, כך, בצורה חדה ואפילו בוטה, מסכמים בוועד ההורים של הניסויי את העיכוב המתמשך באישור התוכנית להרחבת בית הספר.

אז על מה בעצם מדובר? הניסויי ארגנטינה הוא בית ספר צומח. כיום יש בבית הספר חטיבת ביניים וכדי שהוא ימשיך לצמוח לפי תוכנית הלימודים שלו – הוא זקוק להרחבת המבנה שתיתן מענה לכך שבסופו של דבר יהיה זה תיכון שש-שנתי – ובית הספר ייתן מענה כולל מגיל גן ועד כיתה י"ב.

אולם התוכנית להרחבת התיכון מעוכבת בוועדת התכנון המקומית בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, שמסרב בשלב זה להביא את התוכנית לדיון נוסף. הסיבה? כפי שציינו בוועד ההורים – מאבק של כוח סביב מבני ציבור וייעודים למגזרים השונים.

בשיחה עם "כל העיר" מדגיש בועז קליגמן, יו"ר ועד הורי החטיבה והתיכון בניסויי ארגנטינה כי "המאבק של ארגנטינה הוא לא חילונים נגד חרדים ואת זה חשוב להדגיש. אנחנו לא חושבים שיש אוכלוסייה שלא מגיעה לה מוסדות חינוך, אבל אנחנו לא מצליחים להבין למה זה צריך לבוא על חשבון מישהו אחר".

לדברי קליגמן, "עומד מולנו ראש עיר שאומר שהוא רוצה, אבל בפועל הוא לא יכול, או שהוא לא מספיק מנסה. אחרי שנה שהוא מנסה ולא מצליח – הוא היה צריך לעשות פעולה כלשהי, אבל הוא לא עושה שום פעולה אקטיבית, כמו למשל לעצור בנייה של מוסדות אחרים עד לאישור התוכנית. אנחנו מאמינים שאם זה היה חשוב לראש העיר, הוא היה פותח במאבק ועוצר תוכנית אחרות. כרגע הוא לא באמת מתאמץ".

קליגמן מוסיף ואומר: "חשוב שכולם יבינו – זו לא בעיה רק של הניסויי ארגנטינה. אם יו"ר ועדת תכנון ובנייה תוקע בינוי של בית ספר בגלל פוליטיקה קטנה כזו או אחרת – זו בעיה של כל העיר, כי היום זה אנחנו ומחר מישהו אחר. עכשיו אני אומר שוב – אין לנו בעיה או התנגדות שייבנו בתי ספר לחרדים, לדתיים ולערבים – חסרים בירושלים מבנים לכל המגזרים – אז בבקשה, תמצא מקום ותבנה. בהצלחה. אבל לא לאשר למישהו אחר? זו סיטואציה הזויה ואבסורדית".

 

 

מה גורם העיכוב לבית הספר?
"אנחנו תקועים כרגע. העיכוב וחוסר הוודאות מוביל גם לירידה ברישום, וזה לא מפתיע. בשנה הבאה אנחנו אמורים לעבור ללמוד במרכז ציפורי, ואנחנו לא יודעים לכמה זמן, לא יודעים מתי יבצעו את הריסה הקיים ויתחילו בבנייה – וזה מונע מהורים לרשום את הילדים שלהם. זה פוגע מאוד בבית הספר ופוגע בוודאות של ההורים. יש פה פוליטיקה קטנה שבגללה אנחנו משלמים מחיר כבד. יושב אדם על הברז וסוגר אותו, וראש העיר לא מצליח להתמודד איתו. נראה שבפועל יו"ר ועדת התכנון הוא ראש העיר האמיתי. הוא זה ששולט. חוסר היכולת של ראש העיר לנהל את האירוע עצוב מאוד ומדאיג".

התוכנית עלתה לוועדה התכנון, שביקשה התאמות ובדיקות – אולי זה מה שתוקע?
הטענות התכנוניות הן קשקוש שלא מחזיק מים. הוועדה ביקשה כביכול לבדוק האם הרחבה ארגנטינה תואמת את תוכנית 'קלנר' – אבל זה מגוחך כי ארגנטינה היא חלק מהתוכנית הזו. ומעבר לזה – מדובר בעניין פרוצדורלי שאפשר לבדוק ולאשר בתוך ימים ספורים – לא צריכים למעלה מחודשיים בשביל זה. ראש העיר צריך להפעיל הרבה יותר לחץ על החברים שלו בקואליציה. התחושה שלנו היא שהוא לא באמת נלחם על זה – הוא לא יכול לומר שנה שלמה שזה חשוב ולא לפעול כדי שזה יקרה. יש פה התנהלות לא סבירה של ראש העיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בכוונת העירייה להביא לדיון בוועדה המקומית את הרחבת בית הספר ארגנטינה כמתוכנן. הוועדה צפויה לדון בתוכנית בעין טובה וחיובית".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר