יותם הלפרין, גיא הראל (צילומים: באדיבות הפועל בנק יהב ירושלים)
יותם הלפרין, גיא הראל (צילומים: באדיבות הפועל בנק יהב ירושלים)

דעה | הפועל בישלה דייסה: קיץ מוצלח הוא המפתח לעונה טובה והפעם זה לא קרה

הפועל כשלה בשל הקיץ הגרוע וההכנה הלוקה. ההנהלה צריכה להפיק לקחים ולהחליט על פוזיציות ברורות כשהחשובה ביותר היא עמדת המאמן - האם הלפרין זה האיש שצריך להיות על הקווים? לא בטוח

פורסם בתאריך: 9.6.22 11:44

בסופו של דבר, עם כל השינויים החיוביים ושחקנים שבאמת נתנו הכל על המגרש, הפועל אכלה את מה שהיא בישלה בקיץ. אי-הבהירות לגבי קבלת ההחלטות (ברור לכולם שמשולש הראל-הלפרין-עמיאל לא עבד) שהובילה לבעיות קשות בבניית הסגל, נתנה את אותותיה עד לרגע האחרון של העונה. בהפועל הצליחו לעשות שינויים מרשימים תוך כדי תנועה – בריימו, ריברס, אוגבונו, דוברת – בטח הכניסה החלקה של יותם הלפרין לתפקיד המאמן. ועדיין – זו הייתה קבוצה שבנויה טלאי על טלאי, שהשלם לא גדול מסך חלקיו, עם התקפת "חצי מגרש" לא טובה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לפני שמתחילים לעסוק בשחקן כזה או אחר, צריך להתחיל מלמעלה. צריך להיות ברור מי המנכ"ל (קרי שיווק, תקשורת, כספים וכו'), מי ה-GM עם מחלקת סקאוט מתחתיו, ומי ה-sports director, שמנצח על כל הצד המקצועי (זה למעשה התפקיד של יותם). וכמובן מאמן. חלוקת התפקידים צריכה להיות ברורה.
לגבי מאמן, קודם כל השאלה מה הלפרין רוצה. האם הוא רוצה להיות מאחורי הקלעים או על הקווים. מצד אחד, הוא הרשים מאוד ביחס לכך שהוא הוקפץ בהפתעה לתפקיד ובאמת עשה שינוי גדול בקבוצה, מקצועית ומנטלית. וכמו שחשבתי על עודד קטש בתח=ילת דרכו – יותם הלפרין, אם ירצה בכך, יהיה מאמן גדול. אבל מילת המפתח היא "יהיה". אין תחליף לניסיון שצוברים עם השנים. גם אצל קטש ראו את זה. אייל חומסקי אמר שהלוואי וקטש היה נשאר להרבה מאוד שנים, ואני מסכים מאוד עם הגישה הזאת. ולמעשה הבעיה הגדולה של הקבוצה מאז פרוץ הקורונה היא חוסר יציבות בעמדת המאמן. ההנהלה יחד עם יותם צריכים לשאול את עצמם: האם נכון להיום הלפרין הוא האיש על הקווים לשנים הבאות? אני לא בטוח. אבל אם הולכים על זה – צריך ללכת על זה עד הסוף ועם המון סבלנות.
לגבי סגל השחקנים, כאמור היה להפועל קיץ רע מאוד, והצעד הראשון יהיה להבין מה תחום האחריות של כל אחד ולהחליט מי המאמן. מעבר לכך, הפועל חייבת לחזור לקדמת הבמה בכל הקשור לישראלים. דוברת נפל לנו מהשמיים באמצע העונה. אבל מעבר לניסיון לקחת ישראלים בכירים (הפועל לכאורה פנתה לזוסמן בקיץ), חייב שתהיה מערכת שתוכל לאתר את הישראלים עם הפוטנציאל רגע לפני הפריצה.
מאז פרוץ הקורונה הוחלפו יותר מידי מאמנים ובשורה התחתונה הקבוצה נכשלה. המועדון עדיין לא גיבש את הדרך הנכונה אחרי פירוק קבוצת קטש. אני מאמין שהפועל תפיק את הלקחים, אבל זה חייב להיות פתרון מערכתי עם מחשבה ארוכת טווח ולא רק שיפור דרך החתמה כזו או אחרת. הנהלה, צוות מקצועי, החלטה על המשך הדרך במפעל האירופי, פיתוח נושא התקשורת, שיווק וקשר עם הקהל. כל אלו חייבים להתפתח ולהצעיד את הפועל קדימה. כי הפוטנציאל כמו שאנחנו יודעים – בשמיים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר