אלכסנדר דז'יקיץ', גיא הראל (צילומים: אורן בן חקון)
אלכסנדר דז'יקיץ', גיא הראל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | אלכסנדר הגדול: הפועל צריכה בעל בית ודז'יקיץ' הוא בדיוק כזה

לא פעם העברתי מסרים למנכ"ל גיא הראל שהפועל צריכה להביא מאמן סרבי בעל שם, אחד כזה שהוא דמות - ואני שמח שהפעם האדומים הביאו בדיוק אחד כזה. אלכסנדר דז'יקיץ' הוא בדיוק האיש שהפועל צריכה

פורסם בתאריך: 23.6.22 13:43

ההחתמה של אלכסנדר דז'יקיץ' כמאמנה של הפועל ירושלים מאוד משמחת אותי, ועל כך אני חייב להתוודות: יש לי אהבה למאמנים סרבים. הם מקצוענים, עובדים קשה, רציניים, צבעוניים באישיותם ומתחברים מאוד בקלות לקבוצות עם קהל חם ופנאטי כמו זה שיש לאדומים. גם דז'יקיץ' עצמו, כיאה למאמן סרבי, הוא מאוד קפדן, טקטיקן וחסר פשרות מצד אחד ומצד שני דמות שאי אפשר לפספס וממש לא בגלל ממדי גופו – הוא אישיות ששחקנים יכולים להתחבר ולשחק עבורו והקהל יכול מאוד להתחבר ולאהוב את מזגו החם, שמתאים לגמרי לאקלים הישראלי בכלל והירושלמי בפרט. בינגו.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שנים שאני מעביר מסרים שונים לגיא הראל על הרצון שלי לראות מאמן סרבי אחרי נסיונות של מאמנים מאיטליה, ליטא ויוון – ועכשיו הגיע תורה של המדינה החביבה עליי. חייב להודות שאני מחזיק בדרכון סרבי וזו מדינה שביקרתי בה לא אחת ויש לי קשר עמוק ורגשי עם קבוצות הכדורסל מבלגרד.
את ההיכרות הראשונה שלי עם אלכסנדר דז'יקיץ' ערכתי עת שהייתי בביקור בבירה הסרבית (2016) והלכתי לדרבי הלוהט בין היריבות המושבעות – הכוכב האדום ופרטיזן, כשדז'יקיץ' נכנס בחליפה שחורה שנתפרה כנראה במיוחד עבורו, בגלל ממדיו הלא שגרתיים, וזכה לתשואות רמות מאוהדי פרטיזן אותה אימן כשניסה להצילה במהלך אותה עונה. הוא נופף בידיו לאוהדים ושיתף פעולה למשמע השירים, משל היה כומר בכנסייה. האוהדים מצידם לא הפסיקו לעודד אותו. האמת? נפעמתי. לאחר מכן חזיתי בו בארנה – כשאימן את בודוצ'נוסט ממונטנגרו במפגשה נגד הפועל במסגרת היורוקאפ לפני מספר שנים, משחק שבו הוא ניצח.
דז'יקיץ' היה דמות מאוד אהודה במונטנגרו והצליח די יפה בבודוצ'נוסט. יש לו רקורד מרשים במיוחד בקבוצות הליגה האדריאטית ומזרח אירופה. למי מהאוהדים שחושש שמאמן כזה שרגיל לאמן בעיקר שחקנים מקומיים ופחות מבוסס על אמריקאים כמו שקבוצות הליגה שלנו עושות אל חשש – דז'יקיץ' יודע בדיוק לאן הוא מגיע ויש לו נסיון לא מבוטל עם אמריקאים. הוא היה עוזר מאמן במינסוטה טימברוולבס מהאן.בי.איי, ונחשף מקרוב לכדורסל האמריקאי. תהיו בטוחים שבהפועל לא יהיו זרים סרבים בעיקרם, אלא כאלה שמתאימים לדי.אין.איי האמריקאי-ישראלי שלה, כשגם לבודוצ'נוסט הוא הביא מספר לא מבוטל של שחקנים אמריקאים שכיכבו בה בעונה הקודמת – ג'סטין קובס, ג'ייקוב ויילי, ווילי ריד, די ג'יי סילי ועוד.
בנוסף, סוכנו הוא מישקו רזנטוביץ', אחד הסוכנים הגדולים בכדורסל האירופאי, כך שיתכן ומהשיתוף פעולה יהיה אפשר להביא איזה כשרון סרבי (או ממדינה אחרת באירופה) גדול שיוכל לתרום להפועל, וגם כמובן שחקנים אמריקאיים איכותיים.
הפועל צריכה את מה שהיה חסר לה בשנה האחרונה בעיקר – בעל בית על הקווים והוא בדיוק כזה. סימונה פיאניג'אני, המאמן הזר האחרון האיכותי שהיה כאן היה בדיוק כזה. אחד שניהל את כל המערכת ולא רק בגזרה המקצועית והצליח עם האדומים ואני מאמין שגם דז'יקיץ', שהוא מאמן מאוד דומיננטי ובסגנון דומה יהיה כזה ויצליח בארנה. בהצלחה אלכסנדר הגדול.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר