אלכסנדר דג'יקיץ', גלעד לוי (צילומים: אורן בן חקון, פיב"א - באדיבות איגוד הכדורסל)
אלכסנדר דג'יקיץ', גלעד לוי (צילומים: אורן בן חקון, פיב"א - באדיבות איגוד הכדורסל)

דעה | שנה זהירות: בקיץ הזה הפועל פועלת אחרת בבניית הסגל

אחרי בניית הסגל השערורייתית בשנה שעברה, נדמה כי בהפועל הפיקו לקחים: מאמן קליבר על הקווים, זרים עם נסיון אירופי וצעירים מבטיחים, בדגש על גלעד לוי המסקרן. עכשיו נותר רק להשלים את הקו הקדמי

פורסם בתאריך: 28.7.22 12:28

אם אשתקד הפועל עשתה כל טעות אפשרית בבניית הסגל, החל מבליץ החתמות השנוי מאוד במחלוקת (בלשון המעטה) ביום אחד, החתמת סגל ישראלי אפרורי ללא כל אוריינטציה התקפית שנבנה, שוב, מתוך מחשבה שמפחיתה מחשיבותו של הסגל הישראלי ועד לאיוש משרות עוזרי המאמן (מצטער, אבל במועדון כמו הפועל ירושלים, עוזר המאמן נדרש להיות מאמן מוכח ומנוסה בעצמו), נדמה כי בקיץ הנוכחי הפועל נוהגת במשנה זהירות ובאופן הפוך לחלוטין מאותו קיץ מוזר. המאמן הזמני הוחלף באחד עם קליבר אירופי לא מבוטל והסגל כולו נבנה תחת מחשבה עמוקה וניצול המשאבים עד תום, תוך חזון של בניית קבוצה הגדולה מסך חלקיה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ניתן אף להתייחס לרוסטר הישראלי המתגבש, כהימור מאוד מושכל המובל על ידי קו מנחה של שחקנים צעירים ומבטיחים, בעלי פוטנציאל גבוה. לדעתי, ההחתמה של סנטר נבחרת העתודה גלעד לוי על חוזה ארוך טווח, הינה המבטיחה והמרשימה מכולן. בטורניר אליפות אירופה של נבחרת העתודה ניתן היה לצפות בסט היכולות הנדיר של לוי: משחק גב לסל טוב, יכולת הגנה מצוינת ואף קליעה טובה מהקו (דבר שבשנים האחרונות היווה נקודת תורפה משמעותית בקבוצה). השילוב של לוי עם איתי שגב, תוך הנחה שיונחת גם סנטר זר איכותי (אני חוזר וממליץ – סשה קיליה ג'ונס) תבטיח להפועל עמדה המאוישת בצורה נהדרת ועם המון גיוון, אשר תיצור עליונות מוחלטת בעמדה זו (כמעט) על כל קבוצות הליגה. עם זאת, שילובם של שלושה סנטרים באותו הרוסטר ידרוש מדז'יקיץ' להתנהל בין הטיפות ולדעת לחלק את הדקות בין שלושת הסנטרים בצורה מיטבית. על אף אכזבתי מהשחרור של אדם אריאל, אני סבור שאור קורנליוס הינו שחקן מבטיח. הסווינגמן מאוד נוכח הגנתית וקיים התקפית, ומגיע בנקודת הזמן הנכונה. כעת, נותרה החתמה מתבקשת ואחרונה לגבי הסגל הישראלי, וזוהי החתמתו של מייקל בריסקר. אם בשחקנים צעירים עסקינן, אין ראוי מבריסקר לאייש את עמדות הגארד. השחקן הוכיח את יכולותיו בלא מעט משחקים והחתמתו בחוזה לשנתיים וצפונה תייצר סגל ישראלי בכיר ויציב. במצב כזה, בריסקר, דוברת, קורנליוס, בלייזר ולוי מהווים איוש איכותי לעמדות 5-1 בהתאמה, כששגב נותר כאופציה הגנתית מצוינת. החתמתם של הזרים המוכחים ברמת ליגת האלופות שנעשתה עד כה והחתימה המסתמנת של לפחות שני שחקני פנים נוספים (חשיבות מכרעת לסנטר התקפי ולפאוור פורוורד ארוך עם קליעה יציבה משלוש) תייצר קבוצה איכותית ומסוכנת.
ולאחר כל אלו, אפנה טיפ אחרון למקבלי ההחלטות: גרמו להשתתפותה של הקבוצה במחנה או בטורניר אימונים עם קבוצות אירופיות בכירות. הדבר יעלה מאוד את מניות הקבוצה בתודעה האירופית, ובשנים בהם שמה של הקבוצה הולך ונשחק במהירות בעקבות רצף כשלונות ארוך מדי, טורנירי הכנה שכאלה (כמו מחשבה נוספת על חזרה ליורוקאפ בעתיד) יתרמו מאוד באספקט הנ"ל ויהוו הכנה טובה לעונה מבטיחה ומסקרנת. המשך עונת מלפפונים שמחה ומעניינת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר