חברי קואופרטיב פאב המפלצת ועו"ד יוסי חביליו (משמאל) (צילום: פרטי)

הישג לחילונים: בוטל צו הסגירה לפאב המפלצת בקרית היובל

בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים ביטל היום, רביעי, את צו הסגירה שניתן לפאב המפלצת בקרית היובל. המקום צפוי להיפתח כבר בשבוע הבא, 4 באוגוסט. חברת המועצה לורה ורטון: "היום יש בהחלט סיבה למסיבה"

פורסם בתאריך: 26.7.17 16:45

בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים ביטל היום, רביעי, את צו הסגירה שניתן לפאב המפלצת בקרית היובל לפני כארבעה חודשים. המקום צפוי להיפתח כבר בשבוע הבא, 4 באוגוסט. יחד עם זאת השופט פאול שטרק ציין בהחלטתו כי "אין בביטול הצו כדי להכשיר את הפעלת העסק ללא רישיון".

עו"ד יוסי חביליו, יו"ר עמותת צחור, שייצג את פאב המפלצת מסר: "מדובר בהישג לציבור הפלורליסטי בירושלים. ראש העיר ברקת קיבל החלטה פוליטית שמטרתה התחנפות לחרדים וניסה להסוות אותה בפרוצדורה משפטית והיום בית המשפט דחה את  טענות העירייה. הניצחון הזה הוא סימן מעודד לציבור גדול בירושלים שמרגיש שהעירייה דוחקת אותו, ציבור שהיום מרגיש שיש עוד תקווה לירושלים פלורליסטית".

חברי קואופרטיב פאב המפלצת ועו"ד יוסי חביליו (משמאל) (צילום: פרטי)

 

חברת האופוזיציה לורה ורטון (מרצ): "היום הוא יום גדול לאזרחי העיר שומרי החוק ולכל מי שאוהב את העיר ואת החופש ליהנות ממנה. אני גאה להיות חלק מהקואופרטיב וכל התושבים הנפלאים שעמלו ליצור מקום חברתי ונעים לבילוי משותף. טוב לדעת שהמערכות עדיין עובדות ושכושלים הניסיונות המקוממים של הנהלת העיר לדכא פעילות יצירתית ובונה  של התושבים. היום יש בהחלט סיבה למסיבה. אני אמשיך לסייע ולתמוך בכל מקום שיש רצון טוב לשפר את חיי תושבי העיר". 

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות) מסר: "אני שמח מאוד על החלטת בית המשפט היום להסרת צו הסגירה מפאב המפלצת, יוזמה קהילתית נהדרת שהייתי שותף לפתיחתה. ניסיונות העירייה לפגוע ביוזמה זו מגיעים ממניעים שאינם ענייניים. אני מאמין שחידוש היוזמה הזו תשפיע בצורה חיובית על קרית היובל, ותאפשר חיים משותפים אמיתיים לכל הקבוצות והמגזרים, איש ואישה על פי תפיסת עולמם".

בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)

חבר מועצת העירייה איתי גוטלר (ירושלמים), תושב השכונה וממובילי המאבק נגד סגירת הפאב: "זאת שעת מבחן לעירייה. למרות כל החבטות, לציבור המתון בירושלים יש עוד כוח ועוצמה, וזה לקח חשוב לכל התושבים והקהלים שנאבקים על אורחות חייהם ועל מקומם בעיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בית המשפט קבע כי אין סכנה מיידית במקום ולכן אין מקום לצו סגירה  מיידי. יחד עם זאת קבע בית המשפט כי אין אישור להפעיל את העסק ללא רישיון, תוך היעדר הסכמה קניינית. היות והעסק סגור, כאמור על פי החלטת בית המשפט, אסור להפעילו ללא רישיון. יש לציין כי הדיון המהותי על הפעלה של עסק ללא רישיון עוד לא התקיים, מדובר רק בדיון על הצו עד לדיון המהותי".

 

פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)

פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" פאב המפלצת קיבל צו סגירה ביום שישי 10.3.17 שנכנס לתוקף באופן מיידי. בהמשך נערכו הפגנות ואירועי תמיכה. בתחילת חודש יוני הגישו מפעילי הפאב עתירה מינהלית נגד העירייה. העתירה הוגשה בשם עמותת צחור וקואופרטיב 'המפלצת' על ידי עו"ד חביליו. יחד עם העתירה הוגשה בקשה למתן צו ביניים דחוף וכן צו ביניים ארעי לכך שהפאב יפעל עד למתן פסק דין בעתירה, או לחילופין להורות לעירייה לתת למקום רישיון זמני. בעתירה טענו חברי הקואופרטיב כי לפאב המפלצת שפעל עד לפני שלושה חודשים גם במהלך השבת, יש כיום את כל האישורים הנדרשים לקבלת רישיון עסק, אך העירייה מסרבת לאפשר את פתיחתו מחדש, בטענה שעל הפאב להמציא אישור מאגף נכסי עירייה. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר