הספרייה הלאומית, בועז שרעבי, מתוך הסרט “סלאח פה זה ארץ ישראל” (צילומים: יח”צ, אמיל סלמן)
הספרייה הלאומית, בועז שרעבי, מתוך הסרט “סלאח פה זה ארץ ישראל” (צילומים: יח”צ, אמיל סלמן)

הספרייה הלאומית: עשרות סרטים במסגרת 'דוקו.טקסט'

פסטיבל ‘דוקו.טקסט’, שכבר יצא לדרך, מזמין אתכם ליהנות מעשרות סרטים דוקומנטריים בשילוב אירועים נוספים

פורסם בתאריך: 7.8.17 16:05

זו השנה השלישית ברציפות שבספרייה הלאומית יתקיים פסטיבל ‘דוקו.טקסט’, שבמסגרתו הקרנות של סרטים דוקומנטריים בנושא זהות ישראלית ויהודית וכמו כן, גם סרטי תעודה מחו”ל. הפסטיבל החל אתמול, ראשון (6.8) ויסתיים ביום חמישי הקרוב, 10.8.

הסרטים שיוצגו פונים לקהל רחב והתכנים העולים בו רלוונטיים כמעט לכל מדינה בעולם. הנושאים שיעלו על האקרנים נוגעים למקום של אדם בחברה זרה, שאלות זהות הסובבות אוכלוסיות של פליטים, הסכסוך הישראלי פלסטיני ועוד. גם בני נוער יוכלו ליהנות מחלק מהסרטים ובכלל ראוי לציין כי יתקיימו גם סיורים מודרכים, מפגשים עם היוצרים ואפילו הופעה של מיקי גבריאלוב, שתחתום את חמשת ימי הפסטיבל.

(צילום: אמיל סלמן)

(צילום: אמיל סלמן)

 

הרצועה הראשונה של הסרטים תחל בכל יום בשעה 11:00 והיא מיועדת לבני ובנות נוער בגילאי 16-13. במסגרת רצועה זו יוקרן סרטה של ג’ולי שלז “אל תקרא לי חמוד”, שבו נער צעיר שבגיל ההתבגרות נחשף לעולם אמנות הגרפיטי. בני הנוער שיגיעו להקרנה יזכו גם לסיור ואפילו לסדנת אנימציה חד פעמית.

רצועת הצהריים, שתתחיל בשעה 15:30, תציג מספר סרטים שונים וביניהם הסרט “השדה”, העוסק בסכסוך הישראלי פלסטיני, “הגעגועים של מאיה גורדון” הנסוב אודות הזהות של ישראלים שהיגרו לחו”ל, “הדוור הטוב” שנוגע לקליטת מהגרים מוסלמים צעירים ועוד.

רצועת הערב המוקדמת, שמתחילה בשעה 17:30, תיפתח בסיורים בספרייה הלאומית ותכלול כתבי יד מקוריים בנושא הגירה שעשו אנשי רוח וכמו כן גם מהדורות ראשונות לספרי ילדים. הסרטים שיוקרנו ברצועה זו כוללים את הסרט “מחנה משותף”, שצולם על ידי בני נוער ובמרכזו מסעות התיכוניסטים לפולין, הסרט “רייב איראני” המציג תקליטנים איראניים, “סלאח פה זה ארץ ישראל”, סרט העוסק ביחס ובעוולות השלטון לעולים מצפון אפריקה ועוד.

(צילום: אמיל סלמן)

(צילום: אמיל סלמן)

 

רצועת הלילה, שתחל בשעה 20:30, תוקדש לגיבורי תרבות ישראליים ויהודיים ותתקיים תחת כיפת השמיים. הסרטים שיוקרנו כוללים את “בן גוריון, אפילוג” שמביא את סיפורו של בן-גוריון מזווית קצת אחרת. חומרי הגלם של הסרט, ששכבו בארכיונים במשך עשרות בשנים, ראו אור לאחרונה באמצעות סרט זה והם מביאים זווית התבוננות חדשה לראש הממשלה הראשון.
גם חובבי מוזיקה יוכלו ליהנות מכמה סרטים טובים, בהם הסרט על הזמר בועז שרעבי ולבסוף, בערב הסגירה של הפסטיבל, יוקרן הסרט “סוף עונת התפוזים”, שעוסק בזמר המופת הישראלי המנוח, אריק איינשטיין. מיד לאחר הקרנת הסרט תתקיים גם שיחה עם יואב קוטנר ואבידע לבני על סדרה פרי יצירתם שמוקדשת גם היא לאריק איינשטיין.

את הפסטיבל יחתום, כאמור, מופע של מיקי גבריאלוב, שיצר לאורך השנים יחד עם אריק איינשטיין והוא יארח את רונה קינן למופע סיום (חמישי, 10.8).

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)

 

רותי רובנשטיין, מנהלת תחום התרבות בספרייה והמנהלת האמנותית של הפסטיבל מציינת כי “הפסטיבל הוא ביטוי לתפיסות של הספרייה הלאומית ושאיפה להיות מוסד תרבות שמתעד, משמר ומציג לקהלים שונים את המורשת התרבותית, המקומית והבינלאומית ונותן ביטוי לכל הקולות השונים והמגוונים. אנחנו מאוד מקווים שהקהל יבוא בהמוניו”.

עלות הכניסה להקרנה בודדת היא 15 שקל. כרטיס יומי, המקנה גישה לכלל הסרטים המוקרנים באותו יום עולה 35 שקל, כרטיסים ל־6 סרטים יעלו 70 שקל וכרטיסייה לעשרה סרטים תעלה 100 שקל בלבד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר