הבניין ברחוב דב הוז 5
הבניין ברחוב דב הוז 5

סוף לסאגה: אחרי חמש וחצי שנים ניתן היתר בנייה לבניין מסוכן ברחוב דב הוז

בספטמבר 2012 נחתם צו פינוי לבניין בשל מסוכנות. לאחר מאבק לא פשוט הוצא באחרונה היתר לבנייה מחדש. עופר ברקוביץ, שסייע לדיירים: "יש לנו את הרצון והמחויבות להוביל שינויים ולרתום את המערכות למען התושבים"

פורסם בתאריך: 14.1.18 11:22

דיירי הבניין ברחוב דב הוז 5 בשכונת קטמונים נושמים לרווחה. כחמש וחצי שנים של מאבק מגיעים בימים אלה לסיומם, זאת לאחר שהבניין קיבל היתר בנייה, מה שאומר שבקרוב ואחרי חמש וחצי שנות נדודים הם יוכלו לשוב לבתיהם.

הסיפור, כאמור, החל לפני זמן רב – בחודש ספטמבר 2012, אז קיבלו דיירי הבניין צו פינוי חתום על ידי מהנדס העירייה וזאת בשל מסוכנות המבנה. מאז, חשוב לציין, התגוררו הדיירים בדירות שכורות כשהעירייה משתתפת בשכר הדירה.

בחודש דצמבר 2016 פורסם ב"כל העיר" כי הושג הסכם בין הדיירים לבין העירייה על הריסתו ובנייתנו מחדש של הבניין, זאת לאחר התערבותו של סגן ראש העיר דאז עופר ברקוביץ (שפרש לפני כחודש וחצי מתפקידו והציב את עצמו כמועמד לראשות העיר).

כעת, כאמור, ניתן היתר בנייה, כך שלאחר הריסתו אפשר יהיה לבצע בנייה מחדש והדיירים יוכלו לשוב לבתיהם.

 

יצוין כי סגן היועץ המשפטי לעירייה עו"ד חיים נרגסי ומנהל אגף רישוי ופיקוח אופיר מאי, היו שותפים למהלך ופעלו לקדם את ההסכם.

הבניין ברחוב דב הוז 5

הבניין ברחוב דב הוז 5

רונית לוי, דיירת הבניין בדב הוז: "תודה לאל שיש אנשים קשובים בעיריית ירושלים כמו עופר, אדם עם לב רחב, אכפתי ומושיט יד לעזרה עם יחס נפלא. הוא לקח את העניין כאילו שעובר זאת בעצמו".

ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר, מציין השבוע כי "אני שמח שהדחיפה שלנו עם הדרגים המקצועיים הובילה להסדר המיוחל ושמה את הסאגה מאחור. כעת ישנה תוכנית לבנייה והדיירים ישובו לבתיהם בקרוב. גם אם אין לנו אחריות ברורה על הנושא, יש לנו את הכוח ומעל הכל את הרצון והמחויבות לתושבים להוביל שינויים ולרתום את המערכות למען התושבים".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

מהעירייה נמסר השבוע כי "מדובר במקרה מורכב בו היו מעורבים משרד השיכון וחברת עמידר שהיא בעלת הנכס. לאור הנסיבות המיוחדות נקבע במסגרת הליך משפטי הסדר מיוחד לביצוע העבודות במימון משותף של משרד השיכון, עמידר ועיריית ירושלים. העירייה מברכת על הוצאת ההיתר ותחילת העבודות, ומודה לכל השותפים אשר גילו נכונות למציאת פתרון משותף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר