מלון יערים בהרי ירושלים (צילום: אדי ישראל)
מלון יערים בהרי ירושלים (צילום: אדי ישראל)

הסכם להתייעלות אנרגטית במלונות יערים וגורדוניה

חברת וורטקס אנרגיה חתמה על חוזה לפרויקט התייעלות אנרגטית עם המלונות שבהרי ירושלים. הוצאות האנרגיה צפויות לרדת בעקבות התהליך בסכום הנאמד בכ-8 מיליון שקלים בעשר שנים הקרובות - 7 מיליון שקלים בחיסכון בצריכת חשמל וגז ומיליון שקלים בהוצאות אחזקה

פורסם בתאריך: 14.5.18 12:11

חברת וורטקס אנרגיה חתמה בימים האחרונים על חוזה לפרוייקט התייעלות אנרגטית עם מלון יערים ומלון גורדוניה שבהרי ירושלים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

על פי ההסכם, הצפי לחסכון בצריכת האנרגיה – חשמל וגז – הוא עד שבעה מיליון שקלים. כמו כן, על פי ההסכם צפויות להיחסך למלון הוצאות תחזוקה בסכום כולל של מיליון שקלים בעשר שנים.

החיסכון מפרויקט ההתייעלות האנרגטית יגיע לא כחלק מתהליך של גריטה, אלא כחלק מיישום של תוכנה לומדת בשם VOS – פרי פיתוח של חברת וורטקס אנרגיה. הטכנולוגיה שפותחה במחלקת המו"פ של החברה יצאה לאחרונה משלב הפיילוט לאחר שהוכיחה יכולות משמעותיות להפחתת צריכת האנרגיה לקירור, לחיסכון בצריכת החשמל ולחיסכון בצריכת גפם לחימום בבתי מלון.

"מערכות הקירור לא דרשו החלפה", אומר מייסד וסמנכ"ל וורטקס אבי מזרחי. "החיסכון יושג משימוש בטכנולוגיה חכמה שתוביל לשיפור באמינות וביכולת אספקת האנרגיה. למעשה מדובר בתהליך שמהותו שינוי עמוק בניהול האנרגיה. אחת המטרות שהוגדרו לנו היו שיפור באמינות וביכולת אספקת האנרגיה. זו דוגמא לפרויקט שיכול לחתוך בהוצאות האנרגיה שלו ללא החלפת הציוד אלא באמצעות התנהלות נכונה וניהול אנרגיה באמצעות הטכנולוגיה שלנו, מהשילוב הזה ניתן לקבל החזר השקעה מהיר במיוחד".

מלון יערים כולל 220 חדרים, אשר משתרעים על פני שטח גדול, מה שהופך את תחום האנרגיה למורכב. כחלק מפרישת המערכת החכמה יותקנו חיישנים ומונים לצורך בקרה ושליטה מרחוק שישמשו את מערכת VOS לאופטימיזציה של ניהול האנרגיה.

מנכ"ל מלון יערים שי דדוש: "פרויקט ההתייעלות האנרגטית ביערים ובגורדוניה נעשה כחלק מהמחויבות שלנו לאיכות הסביבה וכחלק מתפיסה כוללת של השתלבות המלון והאורחים בטבע של הרי ירושלים מבלי להפריע לחי ולצומח. הבחירה בוורטקס נעשתה בשל השימוש בטכנולוגיה הישראלית הייחודית והמתקדמת שלהם".

 

מלון יערים בהרי ירושלים (צילום: אדי ישראל)

מלון יערים בהרי ירושלים (צילום: אדי ישראל)

יצוין כי בנוסף להתקנת המערכת החכמה, ישודרגו מספר מערכות במלון, כשבין השאר תותקן מערכת חימום יעילה יותר הכוללת ניצול של השבת חום, ויבוצעו שינויים הידראולים במערכת הקירור.

תקופת ההסכם שנחתמה היא לעשר שנים במודל התקשרות של אספקת אנרגיה. כלומר אין השקעה מצד הלקוח והוא נהנה מחיסכון מהיום הראשון. סכום החיסכון הכולל במהלך שנות ההסכם נאמד בכ-8 מיליון שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר