אריק סאבו, עידן ורד, איתי שכטר, חן עזרא (צילומים: ליאת אבשלומי, ניר קידר, שרון בוקוב)
אריק סאבו, עידן ורד, איתי שכטר, חן עזרא (צילומים: ליאת אבשלומי, ניר קידר, שרון בוקוב)

לאן רוצים אלי טביב ואלי אוחנה לקחת את בית"ר?

איתי שכטר וחן עזרא כבר עזבו, וכעת מסתמן שגם עידן ורד, אריק סאבו וקלאודמיר לא ימשיכו. לאן הולכת בית"ר?

פורסם בתאריך: 7.6.18 12:37

בית"ר מתפרקת מנכסיה ונדמה שאין דרך אחרת להגדיר את מה שקורה בשבועות האחרונים בבית וגן מלבד מכירת חיסול.

המוכרים: אלי טביב, שהכריז על עזיבת הקבוצה אבל נדמה שרוחו עדיין שורה מעל המועדון, ואלי אוחנה, שצריך להתמודד כעת על מציאת מקורות הכנסה ונדמה שהוא בחר בדרך הקלה – שחרור סיטונאי של שחקנים.



איתי שכטר (צילום: צילום ניר קידר)

איתי שכטר (צילום: צילום ניר קידר)

חן עזרא (צילום: שרון בוקוב)

חן עזרא (צילום: שרון בוקוב)



בוריס קליימן עזב, למעשה, עוד לפני שהעונה הסתיימה. איתי שכטר עשה זאת בשבוע הראשון שאחרי סיומה. השבוע הצטרף אל השניים גם חן עזרא, שחתם בהפועל באר שבע, כשעושה רושם שגם קלאודמיר פריירה לא נמצא בתוכניות של אלי את אלי. לבית"ר יש אופציה להמשיך את ההתקשרות על קלאודמיר עד ה-15.6, אבל בסביבתו הקרובה יודעים לספר שהם מקבלים את הרושם שבית"ר פשוט לא רוצה אותו.

הארבעה הללו, כידוע, סיימו את החוזים שלהם ובית"ר העדיפה שלא לחדש אותם. הבעיה הגדולה יותר מתחילה עם שחקנים שלהם חוזים חתומים, שגם הם כלל לא בטוח שיישארו.


 


 



 

עידן ורד (צילום: ליאת אבשלומי)

עידן ורד (צילום: ליאת אבשלומי)

אריק סאבו (צילום: ניר קידר)

אריק סאבו (צילום: ניר קידר)



בראש ובראשונה מדובר על עידן ורד, שפרסומים שונים קושרים את שמו עם מכבי תל אביב, וזאת למרות שלקשר המצוין יש חוזה לעוד שנתיים. גם אריק סאבו לא בדיוק בתוכניות של בית"ר, כשבבית וגן מקווים לגזור קופון שמן על הקשר הסלובקי, וזאת לאחר שהשבוע נתנה בית"ר אישור רשמי להפועל באר שבע לנהל עימו משא ומתן.

אליהם יש לצרף גם את מרסל הייסטר, שאותו בית"ר כן רוצה ואף מתכוונת לממש עליו את האופציה, אבל המגן ממש לא מעוניין להישאר. גם ז'אורז'יניו בדרך החוצה וזה נמשך עוד ועוד.

למעשה, הכיוון של בית"ר הוא עונה פיננסית, כשכל מה שנבנה במועדון בשנתיים-שלוש האחרונות הולך ומתפרק לכולם מול העיניים.

"השחקנים הבכירים כבר עזבו ועוד יעזבו, כשנראה שגם אריק סאבו ועידן ורד בדרך החוצה", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר", "זה בהחלט לא נראה טוב ויכול מאוד להיות שיהיו עוד עזיבות כי שחקנים לא ירצו להתבזות. אבל יש גם לא מעט שחקנים שנשארים. יש את וארן, סילבסטרה, כחילה, קריאף וקלטינס. זה בסיס לא רע".

חוסר הוודאות וההרגשה כאילו בית"ר נמצאת במכירת חיסול, מלחיצה את השחקנים החתומים ומובילה אותם למחשבות על עזיבה.

"אם אריק סאבו באמת יעזוב להפועל באר שבע, אני לא חושב שסילבסטר יישאר", טוען שחקן בבית"ר ומוסיף: "בכל מקרה, בשלב זה אין לנו יותר מדי מה לעשות. אנחנו, כמו כולם מסביב לבית"ר, מחכים כדי לראות מה יהיה ואיך תראה הקבוצה בסופו של דבר".

שחקן אחר בבית"ר טוען כי "אני לא יודע אם טביב עושה מכירת חיסול או לא. בשורה התחתונה, הוא עושה את אותו הדבר בכל קיץ. משחרר שחקנים יקרים ובכירים ומביא במקומם מציאות מהליגה הלאומית ב-10,000 שקלים לחודש. כמו שאני רואה כרגע את המצב, בקרוב מאוד נתחיל לשמוע שמות של שחקנים צעירים מקבוצות כמו הפועל עכו, ראשון לציון ובית"ר תל אביב שמועמדים לבית"ר וככה ירכיבו פה קבוצה".

גורם במועדון מוסיף: "לדעתי ורד וסאבו, שהיו שמחים להישאר, יעזבו בגלל ההתנהלות של טביב. אני גם לא בטוח שהייסטר וקונט יישארו כי הם לא רוצים להיות כאן יותר. התחושה היא שטביב מראה את הדרך החוצה לכל מי שיש לו חוזה יקר. הוא כבר עשה את זה בעבר וזה לא מפתיע אף אחד".

אלי אוחנה והבעלים אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

אלי אוחנה והבעלים אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

מנגד, גורם אחר בבית"ר טוען בנחרצות שהאחראים למה שמתרחש בשבועות האחרונים הם לא טביב ואוחנה. "האוהדים אשמים בפירוק של הקבוצה", הוא אומר בנחרצות. "זה לא אלי אוחנה ולא אלי טביב. האוהדים מפגינים לו מול הבית, מפגינים מול החנות של אשתו, מקללים אותו בלי סוף, אז מה רוצים שהוא יעשה?".

"אלי טביב לא רוצה לנקום באוהדים או לעשות רע למישהו", מוסיף אותו גורם, "הוא פשוט לא רוצה להיות בבית"ר יותר. הוא לא עושה דווקא לאף אחד, אלא פשוט אומר לקהל – אתם לא רוצים אותי, אין בעיה. עכשיו תסתדרו. בכלל המצב הזה אין לאוחנה הרבה ברירות אלא לשחרר את השחקנים היקרים והבכירים. אני שומע את התלונות של הקהל, אבל האוהדים יכולים לבוא בטענות רק לעצמם. הם גרמו למצב הזה".


בינתיים, חוסר הוודאות הזה סביב בית"ר, מוביל לכך שישנם מספר שחקנים שעדיין לא קיבלו הודעה על כך שהאימונים יחלו ביום שלישי הקרוב. אותם שחקנים מספרים ל"ספורט כל העיר" כי הם שמעו על מועד פתיחת האימונים רק מהתקשורת.

"אני ועוד שחקנים סגרנו חופשות בתאריכים מסוימים ורק אחרי זה קראנו באתרי הספורט שהאימונים מתחילים", מציין שחקן בבית"ר ומוסיף: "זה לא רציני. כנראה שבבית"ר חושבים שהם יכולים להודיע לנו יום לפני שיש מחר אימון. עלי זה לא מקובל. בקבוצה מסודרת זה לא קורה, רק בבית"ר הדברים האלה קורים".

שחקן אחר מציין ש"יכול להיות שלא מודיעים לשחקנים בגלל שלא יודעים מי מהם יישאר וגם כי אין כל כך למי להודיע, כי כל השחקנים החשובים שלנו עזבו. זה עצוב שזה המצב וזה ממש לא נראה טוב. אפשר להגיד לאלי אוחנה שיהיה לו בהצלחה, כי בסופו של דבר האוהדים יבואו אליו בתלונות והוא יצטרך לדעת להתמודד עם סיטואציה מאוד מאוד לא פשוטה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סמי

    מה "שכחת" להזכיר, זה את העובדה שטביב עוזב / מוכר את הקבוצה, ע"פ דרישה של אוהדים, וקריאה לחרם כרטיסים ומנויים מצידם. וכשטביב הכריז שבקבוצה הנוכחית הוא לא מתכונן להשקיע מעבר למינימום שצריך, בעצם חזרנו לימים שארקדי לא שם שקל בקבוצה, ואיציק קורנפיין מכר שחקנים כדי שיהיה אפשר להעביר את הקבוצה בבקרה התקציבית (בנוסף ל"משחקים" של דחיית חובות ותשלומים לשחקנים וניפוח צפי הכנסות, שקשה לי להאמין שיעברו היום בבקרה. בטח כשאוהדים מכריזים השכם והערב על חרם כרטיסים ומנויים).
    היום אין פראיירים כמו גומא אגאייר שיתרום 4 מליון דולר לקבוצה, למרות שיש לה בעלים רשום. אם בעבר איציק גייס ספונסר כזה או אחר, כדי שיהיה עוד כמה לירות בתקציב, היום אפילו ספונסרים אוהדי ביתר לא רוצים להיות מזוהים עם הקבוצה, בגלל האוהדים.

    זה מה יש ! אוהדים רוצים קבוצה בלי טביב? צריך להתרגל למינימום.

  2. לסמי

    אין בעיה האוהדים וכולם מבינים את ההשלכות של החלפת הבעלים הנוכחי. שחרור שחקנים כרגע זאת "שירת הברבור" של טביב לפני שהוא עוזב והאוהדים יודעים שהפגיעה בקבוצה תהיה לטווח הקצר אבל לטווח הארוך נרוויח בעלים עם ניהול בריא ומוסרי יותר. ושאני אומר בריא אני לא מתכוון לתקציב ומשכורות שפויים אלא מבחינת ההתתיחסות לכל החומר האנושי המקצועי והניהולי במועדון, חופש פעולה אמיתי למאמן והשארת שחקנים מובילים כיאה למועדון בסדר גודל של בית"ר.
    הבעיה כרגע שטביב משאיר את הקבוצה כבת ערובה שמצד אחד הוא לא מזרים כספים וזה מובן ומקובל על כולם אבל מצד שני הוא שם תג מחיר שמרחיק רוכשים ופשוט מושך זמן וכל זה פוגע במועדון. הטענה כרגע היא לא מדוע הוא משחרר שחקנים מובילים שגם בעבר הוא היה פועל ככה בלי שום קשר למצב הנוכחי, השאלה היא למה הוא לא שם תג מחיר נורמלי ומקובל בשביל טובת המועדון. ראש העיר אומר לכל גורם רלוונטי שעם תג מחיר נורמלי הוא מביא רוכש וכל התמונה משתנה. אז למה?

  3. ליאור- המשך לתגובתי

    סמי אתה וכל דומך שאתם במיעוט משוחד כנראה שמאשימים את האוהדים עובדים רק על עצמכם.
    האוהדים של בית"ר כל שנה במגמת עלייה חיובית ואפשר לראות זאת במדדי התנהגות והגזענות של מנהל הליגה.
    האוהדים האלה שאתם אומרים שעושים נזק מכניסים מליונים כל שנה ממכירת מנויים וכרטיסים . האוהדים ויתרו השנה לדוגמה על שירים ששרו אותם שנים גם בעונות האליפות כמו "הקבוצה הגזענית של המדינה". כל שנה הייתה מגמה חיובית נוספת.. אז דווקא בעונה שנעשה בה השינוי הגדול ביותר מכל השנים האחרונות מבחינת אוהדי הקבוצה דווקא בעונה הזאת בסופה טביב נזכר להסיט את כל האש לכיוונם ולהאשים אותם שהוא עוזב בגלל ההתנהגות שלהם במשך כל העונה. הזוי.. מטוטמם. גניבת דעת שרק מעצימה את התיעוב שיש על האיש הזה. טביב טוען שהאוהדים רוצים לנהל את המועדון.. לאוהדים בכל העולם בכל מסגרת שהיא ולא רק בכדורגל יש זכות להביע דעה. והטענות של האוהדים של בית"ר הן פשוטות. לא לפגוע למאמן בסמכויות כי שאין מאמן על הקווים השחקנים מתייחסים אליו בהתאם ומכאן הפגיעה המקצועית באימונים ובניהול משחק נפגעת משמעותית. והתאמץ כמה שאפשר להשארת שחקנים מובילים ששגם הקהל מחובר אליהם. לא לפגוע מקצועית בקבוצה כל שנה. לפרק לשנות לנסות.. למה? אם אפשר לעלות מתקציב של 40 מליון ל42 בשביל להשאיר שחקנים כמו שכטר, עזרא, אייבינדר, אצילי. אז למה לא? קבוצות גדולות נכשלות בבחירת שחקנים ומשחררים אותם.. בית"ר מועדון לא פחות גדול מכל הקבוצות האלו ושחקנים מצליחים בה מוזמנים לנבחרת ולבסוף נמכרים או משוחררים מבית"ר בסוף שנה. טביב לא מתאים לסטנדרטים של מועדון בגודל של בית"ר? תפנה את מקומך נגיד לך תודה על מה שנתת.
    עוד דבר שנאמר מפיו של טביב ודומיו. שבית"ר עם תקציב של 40 מליון מגיעה לאירופה ומקום שלישי זאת הצלחה.. אם זה היחס להצלחה במועדון בסדר גודל של בית"ר אז שהתקציב גם יהיה 10 מליון ובאותה עונה בית"ר תצליח להשאר בליגה ואז תרוץ לתקשורת ותתטען שביחס לתקציב 10 מליון הישארות בליגה זאת הצלחה. מספיק לגניבת דעת ולרמאות. במועדון בסדר גודל של בית"ר סיום עונה ללא תואר הוא ממש לא הצלחה.
    האוהדים בלעו את הרוק במשך כל שנה ושנה כשראו איך משחררים להם קפטנים ושחקנים מובילים בטענה שהם רוצים סכומים מופרזים שלא במסגרת התקציב המקובל והשפוי של הקבוצה.. בעוד שכלל לא הוגשה להם הצעה. הבלון התפוצץ בסוף שנה כשכל העולם ואישתו קרו איך קבוצת בית"ר י-ם מתנהלת ומנוהלת. אם זה פגיעה שלא היה אח ורע כמוה במעמד המאמן או התנכלות נוספת כמו בכל שנה לשחקנים מובילים וזה על קצה המזלג. ופה באה ההתרסקות. ועם טביב בשנה הבאה יהיה מצב שונה? ממש לא. לכן אין מינוס מפעולות חוקיות להחלפת הבעלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר