סוכות בצריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)
סוכות בצריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

בן-גוריון והאיש שהעמיד אותו על הראש: סוכות בצריף בן-גוריון

בואו לבקר בצריף בן גוריון בשדה בוקר. תוכלו להתנסות בשיטת פלדנקרייז האהובה על בן גוריון, לצפות בהצגה "איש קטן גדול" ולחגוג יום הולדת 132 לבן-גוריון עם מתנות יום ההולדת המועדפות עליו 

פורסם בתאריך: 16.9.18 11:24

משה פלדנקרייז היה איש רב פעלים. ספורטאי מצטיין, דוקטור לפיזיקה ומייסד שיטת תנועה ומגע חדשנית שזכה להצלחה רבה ברחבי העולם. אולם את שיא תהילתו בארץ קיבל כמטפלו האישי של דוד בן-גוריון, וכמי שהגשים לו חלום ילדות וסוף סוף העמיד את ראש הממשלה על הראש.

בחול המועד סוכות המבקרים בצריף בן-גוריון יוכלו לקבל בעצמם טעימה מהשיטה בה התאהב ראש הממשלה הראשון, ובעקבותיו גם רבים נוספים מהממשלה. מורים מוסמכים של שיטת פלדנקרייז יגיעו לאתר ויאפשרו למבקרים להתנסות בכמה מן התרגילים הבסיסיים בשיטה המהפכנית.

סוכות בצריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

סוכות בצריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

 

לצד התבליט של הנגב, שנמצא ברחבת האתר, יתנסו המבקרים בחלק חשוב מאוד של השיטה – המגע. הילדים יעצמו את עיניהם, ויגעו בפנים של הוריהם, ולאחר מכן יתארו הן הילדים והן ההורים את תחושות המגע. בתוך הצריף הפעילות תתמקד בהתמצאות במרחב. לאחר סיור קצר ינסו המבקרים לשחזר חלקים משפע הפריטים שראו, וכן את המרחקים בין המוצגים השונים. ברחבת הדשא יתנו ביטוי גם לחלק הפיזי, והמוכר יותר, של השיטה, שם יקיימו משחקי מגע עם הקרקע ויתרגלו עמידות ותנועות שונות.

"אני לגמרי תמים-דעה אתך על חשיבות "התנועה הנכונה" והשלמות הגופנית, וגם ביכולתו היחידה במינה של דר' פלדנקרייז בשטח זה. אני מרגיש ברכת כשרונו וידיעותיו על עצמי ובשרי…. מצדי אעשה כל אשר אוכל למען החדרת שיטתו וטיפוליו לדור הצעיר" – דוד בן-גוריון כותב לידידו, הסופר א. כלב, ומביע את הערכתו (ואולי אף הערצתו) לשיטת הטיפול של פלדנקרייז.

מלבד התרגול, תתקיים בימי חול המועד ההצגה "איש קטן גדול" העוסקת בשעות הקריטיות שקדמו להכרזת המדינה, בהן מתקיים מפגש דמיוני ומרתק בין הילד דוד גרין ודוד בן-גוריון.

סוכות בצריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

סוכות בצריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

 

במהלך החג יציינו גם את יום ההולדת ה-132 של בן-גוריון. בימי הולדתו נהגו כל ראשי המדינה "לעלות" לשדה בוקר ולחגוג עם בן-גוריון וחברי הקיבוץ. בכל מאורע כזה בן-גוריון קיבל ברכות רבות, אך הברכות האהובות עליו ביותר היו אלה שקיבל מילדים. לכבוד יום ההולדת, כל הילדים (וגם המבוגרים מוזמנים) יוכלו לכתוב או לצייר ברכות משלהם לבן-גוריון. כל הברכות יתלו לאחר מכן שלאחר לתצוגה בסוכה שתוקם בצריף.

 

חול המועד סוכות, ימים ג'-ה', 25-27 בספטמבר, ט"ז – י"ח בתשרי

צריף בן-גוריון, קיבוץ שדה בוקר

מחיר כניסה: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר.

 

שעות פעילות בחול המועד סוכות, 25-27 בספטמבר:

פעילות יצירה בסוכה + פעילויות פלדנקרייז פזורות באתר 11:00-14:00

ההצגה "איש קטן גדול" בשעה 15:00

שעות פתיחת האתר בחול המועד: 8:30-17:00

שעות הפתיחה בערבי חג וחג: ערב חג וימי שישי: 8:30-14:00 חג וימי שבת: 8:30-16:00

לפרטים נוספים באתר

טלפון 08-6560469

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר