עצי הדקל במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
עצי הדקל במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: האם עצי הדקל הפזורים ברחבי העיר בסכנה?

העירייה נערכת למאבק בחיפושית 'חידקונית הדקל' שמכלה את הדקלים ומבקשת מהתושבים לטפל בגינות הפרטיות

פורסם בתאריך: 4.10.18 17:51

עיריית מעלה אדומים נערכת למאבק בחיפושית 'חידקונית הדקל' שמכלה את הדקלים. החיפושית הקטנה, שצבעה חום אדמדם, תוקפת בעיקר עצי תמר והתוצאה היא קריסת העץ.



במעלה אדומים, כך נמסר מהעירייה, פזורים למעלה מ-1,100 עצי דקל שבשלב זה אינם נמצאים בסכנה, אולם בעירייה מבקשים מתושבי העיר לטפל בגינות הפרטיות. עוד מבקשים בעירייה כי התושבים שלהם עצי דקל בגינות הפרטיות ייצרו קשר עם מזכירות אגף שפ"ע.

מקורה של חיפושית 'חידקונית הדקל' הינו בדרום מזרח אסיה. מדובר על מין פולש שנוחת על צמרות עצי הדקל ומטיל עליהן ביצים. הזחלים שבוקעים מהביצים חודרים לגזע העץ ואוכלים אותו מבפנים, עד שהוא מתייבש ומת תוך כשלושה חודשים. במקרים רבים העץ או חלק ממנו קורס במפתיע, עובדה שמסכנת חיי אדם וגורמת נזקים לרכוש.

חדקונית הדקל מאיימת גם בחודשים האחרונים "להרוג" את עצי התמר הפזורים במדינת ישראל. הרשויות המקומיות, בהן עיריית מעלה אדומים, מנסות בימים אלה למנוע זאת ולהציל את העצים בשטחים הציבוריים, אך הבעיה הגדולה היא עצי הדקל בשטחים הפרטיים, כשחוסר מודעות וחוסר אכפתיות מביאה למותם של אלפי עצים, שעלולים לקרוס בכל רגע.

 

מנהל אגף אחזקה ושפ"ע בעירייה, רון צרפתי, מציין כי "עצי הדקל הפרושים ברחבי העיר נבדקו ומופו על ידי מחלקת הגינון בהנהלת נחמיה ראובני, ונמצאו בריאים. במרחב העירוני הציבורי הכל תחת שליטה וטיפול, כשמעלה אדומים היא בין הרשויות הבודדות בארץ שבהן עצי הדקל לא נדבקו בחידקונית הדקל, אלא שהבעיה קיימת במרחב הפרטי. להערכתנו יש עצי תמר רבים בעיר במרחב הפרטי, מתוכם מסוג קאנריים, שהם בסיכון וצריכים להיות מטופלים. אנחנו באגף שפ"ע לוקחים אחריות, ועל כן רכשנו חומר כימי להזרקה וטיפול מידי בבעיה גם בעצים במרחב הפרטי במידת הצורך".

צרפתי מוסיף ומדגיש כי "הדברנו את העצים במרחב הציבורי ובמידת הצורך נמשיך לבצע הדברה, וכך נעשה גם בגינות הפרטיות. אנו פונים לתושבים שיש להם עצי דקל בגינה הפרטית ליצור קשר עם אגף שפ"ע, ואם יהיה צורך האגף יטפל בבעיה כדי שאם יש חידקונית דקל הדבר לא יתפשט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר