הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)
הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)

הקו המהיר מירושלים: רכבת עם כ-150 נוסעים נתקעה במנהרה

הרכבת, ובתוכה כ-150 נוסעים, שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים-נבון, נתקעה בתוך המנהרה בעקבות תקלה בקטר; כעבור כשעה הוחזרו הנוסעים לתחנת נתב"ג

פורסם בתאריך: 15.10.18 18:53

דרמה בקו המהיר מירושלים – רכבת עם כ-150 נוסעים נתקעה הערב, שני, במנהרה. ברכבת, שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון התגלתה תקלה בקטר, מעט אחרי תחנת נמל התעופה בן גוריון, במנהרה מספר 3 בקו.

**עדכון: 19:51: ברכבת ישראל מעדכנים כי "הרכבת נכנסה לפני זמן מה לתחנת נתב"ג. לטובת הנוסעים הועמדה רכבת אחרת, אשר צפויה לצאת בשעה 20:00 לתחנת ירושלים-נבון, להמשך דרכם. כמובן שרכבת זו עומדת גם לשרות  נוסעים נוספים אשר יבחרו להגיע לתחנת ירושלים נבון. עם הגעת הרכבת לתחנה, תסתיים תנועת הרכבות ותתחדש מחר על פי הלו"ז הרגיל".

האירוע התרחש בסביבות השעה 18:30, אז נעצרה הרכבת בתוך המנהרה בעקבות התקלה שהתגלתה. כעבור כחצי שעה – בשעה 19:00, קטר שהיה בכוננות יצא לכיוונה של הרכבת מתחנת נתב"ג, התחבר אליה והחזיר את הרכבת ואת הנוסעים בחזרה לתחנת נמל התעופה. בינתיים, ברכבת ישראל מוסרים כי עד להגעת הקטר אנשי הצוות ברכבת חילקו לנוסעים בקבוקי מים וחטיפים.

מרכבת ישראל נמסר כי "קטר שהיה בכוננות יצא לכיוון הרכבת, התחבר אליה, והביא את הרכבת חזרה לנתב"ג. ברכבת כ-150 נוסעים וכ-5 אנשי צוות, לנוסעים נשלחו מסרונים אישיים המתארים את התקלה ומשמעותה. כמו כן, חולקו בקבוקי מים וחטיפים לנוסעים. לתחנת נתב"ג הוזנקו אוטובוסים לטובת הנוסעים".

***



הרכבת המהירה ירושלים-ת"א ותחנת האומה, השבוע (צילום: שלומי כהן)

הרכבת המהירה ירושלים-ת"א (צילום: שלומי כהן)

כזכור, לפני חודש, בחול המועד סוכות, החלה לפעול קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, באופן חלקי – הרכבת מגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. משם, הנוסעים שירצו להגיע לתל אביב יצטרכו להחליף רכבת. במהלך החודש הקרוב – תקופת ההרצה, הנסיעות מירושלים יהיו ללא תשלום – בהזמנת כרטיסים מראש דרך אתר רכבת ישראל. התדירות תעמוד על פעם בשעה. מי שירצה לנסוע מנמל התעופה בן גוריון לירושלים יצטרך לשלם 17 שקלים. יש לציין כי הקו לא יפעל בשישי ובמוצ"ש.

בתום תקופת ההרצה תדירות הרכבת תעמוד על 4 רכבות בשעה. הקו עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019.

לפי התוכנית המלאה יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.

הקרונות החדשים של הקו המהיר ירושלים-ת"א (צילום: רכבת ישראל)

הקרונות החדשים של הקו המהיר ירושלים-ת"א (צילום: רכבת ישראל)

תחנת רכבת האומה, תכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חניה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר