הקו המהיר של הרכבת ירושלים-ת"א (צילום: באדיבות רכבת ישראל)
הקו המהיר של הרכבת ירושלים-ת"א (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א החל לפעול חלקית – יגיע רק עד נתב"ג

היום, שלישי, חול המועד סוכות, החלה לפעול הרכבת המהירה מירושלים שתגיע רק עד תחנת נתב"ג. בחודש הקרוב תעמוד התדירות על פעם בשעה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 25.9.18 09:40

היום, שלישי, חול המועד סוכות, החל לפעול קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, באופן חלקי – הרכבת תגיע רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. משם, הנוסעים שירצו להגיע לתל אביב יצטרכו להחליף רכבת. במהלך החודש הקרוב – תקופת ההרצה, הנסיעות מירושלים יהיו ללא תשלום – בהזמנת כרטיסים מראש דרך אתר רכבת ישראל. התדירות תעמוד על פעם בשעה. מי שירצה לנסוע מנמל התעופה בן גוריון לירושלים יצטרך לשלם 17 שקלים. יש לציין כי הקו לא יפעל בשישי ובמוצ"ש.

בתום תקופת ההרצה תדירות הרכבת תעמוד על 4 רכבות בשעה. הקו עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019.



למעשה, רק ביום ראשון בבוקר, ערב חג סוכות, אישרה המשטרה לרכבת ישראל להפעיל באופן חלקי את קו הרכבת המהיר, בכפוף למגבלות, וזאת לאחר שערכה תרגיל משטרתי בתוואי הרכבת. "בהתאם לעמידה בהנחיות רכבת ישראל והגופים הנוספים ותחת המגבלות המוכרות אישרה משטרת ישראל מבחינתה את פתיחת הקו", כך הודיעו במשטרת ירושלים.

כמו כן, כבאות והצלה ירושלים נתנו אישור זמני בלבד להפעלת קו הרכבת המהיר עם נוסעים – האישור, יש לציין, ניתן לחודש ימים בלבד, עד להשלמת תיקונים הנדרשים על הקו, בדגש על אחת המנהרות הארוכות שעל תוואי המסילה.

בשבוע שעבר קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ נסיעת הרצה פומבית, וזאת מבלי שיש בידי רכבת ישראל את כל אישורי הבטיחות הנדרשים.

הקרונות החדשים של הקו המהיר ירושלים-ת"א (צילום: רכבת ישראל)

הקרונות החדשים של הקו המהיר ירושלים-ת"א (צילום: רכבת ישראל)

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בתחילת החודש קיימו כוחות ההצלה תרגיל ענק בהשתתפות כלל כוחות החירום וההצלה בירושלים, בתחנת האומה ע"ש יצחק נבון, ובחלק ממנהרות הרכבת. התרגיל דימה תרחיש של טיפול וחילוץ נפגעים כתוצאה משריפה בקרונות רכבת ישראל בתוואי המנהרות בירושלים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", הרכבת היתה צפויה להתחיל לפעול כבר בסוף חודש מרץ השנה – 30.3.18 – ערב חג הפסח, כך הבטיח שר התחבורה ישראל כץ, ואף נערכה נסיעת מבחן חודשיים לפני כן, בינואר, בהשתתפות השר. זה לא התמשש. הסיבה: שורת תקלות נרשמת במגה-פרויקט של משרד התחבורה שנבנה בעלות של 7.5 מיליארד שקלים, ביניהן מתקני קונסטרוקציה לקויים, דרישה לחיפוי וקירוי התחנה בשדה התעופה, כאמצעי בטיחותי נוסף, טענה שחיפוי השנאי, אינו באיכות מספיק טובה ועוד.

לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.

תחנת רכבת האומה, תכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חניה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).

תרגיל ענק של כוחות ההצלה, סמוך לתחנת האומה (צילום: שלומי הלר)

תרגיל ענק של כוחות ההצלה, סמוך לתחנת האומה (צילום: שלומי הלר)

הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.

גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. רותי

    נסעתי עם ילדיי, נהננו מאד!
    קיבלו אותנו עם שוקולד ממולא לכל נוסע, חיוך, ובאמת הרגשנו שהיה שווה לחכות!
    סוף סוף רכבת מהירה, זה נהדר:)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר