הפגנת הורי ותלמידי החינוך המיוחד בכיכר ספרא, הבוקר (צילום: פרטי)
הפגנת הורי ותלמידי החינוך המיוחד בכיכר ספרא, הבוקר (צילום: פרטי)

הורים לתלמידי החינוך המיוחד בעיר הפגינו בכיכר ספרא – "די לסבל בהסעות"

עשרות הורים וילדיהם מחו מול בניין העירייה נגד האיחורים והמסלולים הארוכים בהסעות של ילדי החינוך המיוחד בעיר

פורסם בתאריך: 22.10.18 09:49

עשרות ילדי החינוך המיוחד והוריהם הפגינו הבוקר (שני, 22.10) מול בניין העירייה בכיכר ספרא כנגד האיחורים והמסלולים הארוכים של מערך ההסעות העירוני. ההורים מניפים שלטים עם כיתוב "די לסבל בהסעות", "ילד מיוחד יקר, אז למה הוא מופקר" ועוד. לטענת המפגינים, מערך ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד סובל משלל בעיות מאז תחילת השנה, כשבעיקר מדובר על הגעה של הילדים באיחור למוסדות החינוך ולמסלולים ארוכים מאוד – כשעה וחצי מהרגע שהילד יוצא מהבית ועד להגעתו למוסד החינוכי שבו הוא לומד.



אחת מיוזמות ההפגנה, אוריה בן דויד-דניזדה, אם לילד בן 4 הלומד בחינוך המיוחד ונוסע במערך ההסעות, מסבירה בשיחה עם "כל העיר" על הגורמים שהובילו אותה לפעולה. "אני תושבת שכונת גילה, אמא לילד בן 4 שלומד במסגרת גן שפה הממוקם בשכונת סנהדריה. לפני שרשמתי אותו לגן, ביררתי כמה זמן לוקח להסעה להגיע מגילה לגן – והסבירו לי שמדובר על טווח זמן של 45 דקות עד שעה, ועל כן רשמתי את הבן שלי לאותו הגן. בפועל, מתחילת השנה מתברר כי להסעה לוקח למעלה לשעה וחצי להגיע לגן".

בן דויד-דניזדה מוסיפה ומדגישה כי "ארגנתי את ההפגנה בתור מחאה של אמא ,שהחליטה כי הגיעו מים עד נפש. התחברתי להורים נוספים מהחינוך המיוחד, הפצנו עצומה ואספנו כ-1,600 הורים. בהפגנה מחר בכיכר ספרא יגיעו ההורים ביחד עם הילדים להפגנה. אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו ימשיכו לסבול. לא הגיוני שהילדים שלנו יגיעו לגן או לבית הספר בכל יום באיחור ויפספסו שיעורים".

הפגנת הורי ותלמידי החינוך המיוחד בכיכר ספרא, הבוקר (צילום: דקלה דאנה)

הפגנת הורי ותלמידי החינוך המיוחד בכיכר ספרא, הבוקר (צילום: דקלה דאנה)

דקלה דאנה, המתגוררת בשכונת הר חומה. אם לילדה בת 9 הלומדת בשכונת רמות במסגרת החינוך המיוחד מוסיפה כי: "המצב בהסעות פשוט בלתי נסבל ולא מהיום. אוספים את בתי ממש מוקדם בבוקר, וזמן הנסיעה הינו מאוד ארוך וחורג את התקנים. בנוסף לכך, בהסעות יש המון ילדים ומלווה אחד שלא יכול להשתלט על כמות גדולה של ילדים. החלטנו לערוך את ההפגנה כי אף אחד לא מתייחס לפניותינו הרבות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים רואה חובה וחשיבות עליונה לדאוג לתלמידי החינוך המיוחד והוריהם, ואנו פועלים במלוא הכוח על מנת שתלמידי ותלמידות ירושלים יזכו לשירות המיטבי לו הם זכאים. מתוך 17,000 תלמידים המוסעים באלפי קווים מידי יום, נכון לעת הזו ישנם 4 קווי הסעה ארוכים מהרצוי ואנו פועלים על מנת שעד סוף השבוע כלל קווי ההסעה יפעלו כנדרש. על מנת למגר את הליקויים הללו, העירייה החלה לקנוס את חברות ההסעה על סך 1000 שקלים עבור כל ליקוי. אנו מזמינים את ציבור ההורים לפנות אלינו בנושא הליקויים בקווי הטלפון הייעודיים שהקמנו במספרים 0507121575 או 0507121576, בוואטסאפ או בשיחה עם נציג, ומתחייבים להעניק להם טיפול מיידי ומיטבי. ללא קשר להפגנה, אנו עומדים בקשר רציף וישיר עם ארגון ההורים העירוני ונציגי ההורים, ודלתנו פתוחה בפני כל תושב או תושבת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דב קולני,, טל. 5891876 02 , רחוב ההגנה 11 ירושלים, [email protected]

    ילדי החינוך המיוחד וקשישים בדיור מוגן נוטעים ביחד בט"ו בשבט

    תלמידי בית הספר "דקלים" לחינוך מיוחד וקשישים בדיור המוגן "גולדן היל", בגבעה הצרפתית, נפגשו ונטעו ביחד בט"ו בשבט ב"טיילת קולני" ברחוב בר-כוכבא, 100 שתילי רוזמרין.

    בטיילת, הצופה ממרומי הגבעה הצרפתית לנופים שמצפון לירושלים, מילאו השתילים אזורים שהיו ריקים מצמחיה, ופריחתם תוסיף צבעי תכלת לטיילת הירוקה.

    טיילת קולני, שהופיעה בעבר במפות רבות בשם "טיילת בר-כוכבא", שודרגה בתרומת עו"ד דב קולני והוקדשה לזיכרם של בנו ורעייתו ז"ל.

    באירוע המרגש שרו השותלים ביחד משירי החג ונהנו מכיבוד של פירות החג.

    הטיילת, אשר שמה הקודם מופיע כ"טיילת בר-כוכבא", שודרגה בתרומת עו"ד דב קולני והוקדשה לבנו ורעייתו ז"ל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר