משכנות האומה, חנוכת תחנת גל"צ בבית החייל (צילומים: ארנון בוסאני, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
משכנות האומה, חנוכת תחנת גל"צ בבית החייל (צילומים: ארנון בוסאני, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

החשש החדש של דיירי משכנות האומה: המעבר של אולפני גל"צ לבית החייל

תושבי השכונה, שסובלים בימים אלה מהעבודות בפרויקט הכניסה לעיר ונאבקים נגד הקמת מסוף אוטובוסים בסמוך לגן ילדים, חוששים מהעברת אולפני תחנת הרדיו בשל הצבת אנטנות שעשויות לפלוט קרינה ולסכן את בריאותם

פורסם בתאריך: 28.10.18 13:52

ברוב הדר וכבוד נחנך השבוע במתחם בית החייל בירושלים המשכן החדש של תחנת הרדיו גלי צה"ל, אך מי שלא היו שותפים לחגיגה הם תושבי שכונת משכנות האומה, אשר מביעים חשש מהאנטנות שיוצבו על גם מתחם בית החייל.

במכתב שהוציאו התושבים, ביחד עם מינהל קהילתי לב, לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ולוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הם דורשים הבהרות בנוגע לתוכניות הבנייה במתחם בית החייל הסמוך לשכונתם, אשר כוללת גם את העברת אולפני גל"צ למתחם.



לטענת תושבי משכנות האומה, קיים חשש שהצבת אנטנות שידור בסמיכות לשכונתם, הכוללת כידוע בנייני מגורים ואשכול גנים ומעונות יום, תסכן את בריאות התושבים בשל הקרינה שפולטות האנטנות.

במכתבם טוענים תושבי משכנות האומה כי "בשטח התוכנית מתוכנן מתחם אשר בו תתקיים פעילות של גלי צה"ל, בנוסף לתוספת 4 קומות. התוכנית אינה נותנת את הדעת בכל הנוגע לסוגיית הצבת אנטנות שידור במסגרת פעילות גלי צה"ל במתחם, וקירבתם לבתי המגורים, מיותר לציין על הנזקים הצפויים לנו כתושבים מול קרינת האנטנות והשידורים במתחם. כיוון ששטח התוכנית נמצא בסמיכות לשכונת משכנות האומה, הכוללת בנייני מגורים, גני ילדים ואשכול גנים ומעונות יום אשר מתוכננים להיות מוקמים מצפון למתחם בית החייל, קיים חשש שסמיכות האנטנות בעלות קרינה תסכן את בריאותם של התושבים. לעניין זה, ישנם שורת מחקרים התומכים בנתון שקרינת אנטנות עלולה לסכן תושבים, בפרט ילדים, יש להסתמך במסמכים מקצועיים, המעידים על נזקים הצפויים לנו".

בהמשך מכתבם דורשים התושבים כי "אנו מבקשים מהוועדה לתכנון ובנייה לדרוש הבהרות והכנת דוח מקצועי על ידי גורמי מקצוע בפיקוח המשרד להגנת הסביבה בטרם אישור התוכנית, ולהתנגד להצבת אנטנות שידור אשר יסכנו את בריאותם של תושבי האזור וילדי הגנים".

למאבק של תושבי משכנות האומה מצטרף, כאמור, גם מינהל קהילתי לב העיר, אשר צפוי להגיש גם הוא התנגדות נגד התוכנית בימים הקרובים. יו"ר המינהל ד"ר אופיר לנג מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "כיוון ששטח התוכנית נמצא בסמיכות לשכונת משכנות האומה, קיים חשש שאנטנות בעלות קרינה תסכן את בריאותם של התושבים. לעניין זה, ישנם שורת מחקרים התומכים בנתון שקרינת אנטנות עלולה לסכן את התושבים, בפרט את הילדים. לאור האמור, בכוונתו לבקש מהוועדה לתכנון ובנייה לדרוש הבהרות והכנת דוח מקצועי על ידי גורמי מקצוע בפיקוח המשרד להגנת הסביבה בטרם אישור התכנית. אנו נתנגד להצבת אנטנות שידור אשר יסכנו את בריאותם של תושבי האזור וילדי הגנים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "לעירייה עדיין לא הגיעה כל בקשה להקמת מתקני שידור עבור גלי צה"ל, על גג בית החייל. באם תוגש – תיבדק הבקשה באופן מקצועי ככל בקשה".

תגובת משרד הביטחון תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יודע דבר

    טוב, פה איבדתם אותי…. אולי תעברו לגור בכפר ואף אחד לא יפריע לכם מסביב? יש אנטנות מסביבכם בכמות מטורפת כבר עכשיו, רק תסתכלו למעלה…

  2. נמר

    דיירי משכנות האומה על מה הוויכוח הרי בית החייל וכן רשת גלי צה"ל נמצאים לפועלים במקום עשרות שנים עוד בטרם בניית שכונתכם כלומר ידעתם היכן קניתם דירות ומה הצפי כך שאין שום אחיזה במציאות לתלונתכם נהפוך הוא בעת בניית מתחם מגורכם סבלו רבות דיירי בית החייל מכל המשתמע מאזור בניה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר