קבוצות נוער (צילומים: הפועל ‘בנק יהב’ ירושלים, באדיבות ביתר נורדיה, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)
קבוצות נוער (צילומים: הפועל ‘בנק יהב’ ירושלים, באדיבות ביתר נורדיה, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

קבוצות הנוער הירושלמיות, והשבוע – כדורגל וכדורסל יחד

נוער הפועל סל נאבק בצמרת מחוז דרום; ילדים ב' של נורדיה במקום השני; ונערים ג' של קטמון בתחתית - אבל לא מתרגשים

פורסם בתאריך: 28.11.18 16:45

פינת הנוער השבועית תציג הפעם גם קבוצות כדורגל וגם קבוצות כדורסל – כי יש שני הענפים הללו מציעים הרבה מאוד לצעירים: הנוער של הפועל ששואף לפלייאוף, הילדים של נורדיה שקמו רק השנה והם כבר במקום השני והנערים של קטמון שנמצאים בתחתית, אבל יודעים מה באמת חשוב כאן, לפני הכול: הדרך.

הנוער של הפועל כדורסל שואף לפלייאוף

מחלקת הנוער של הפועל 'בנק יהב' ירושלים כדורסל מאכלסת קבוצות בכל אחת מהליגות הקיימות: בליגת העל לנוער, בליגה הלאומית, הארצית והמחוזית. את הפועל עזרא ירושלים, שנמצאת במקום החמישי בליגת העל מחוז דרום, מאמן רן וקסלר שאימן את הקבוצה לפני שנתיים, וחזר לאמן אותה השנה עם עוזרו דוד אטון, שנחשב בעיניו של וקסלר ל"הרבה יותר מעוזר מאמן".

אחרי חמישה מחזורי ליגה, ממוקמת קבוצתם של וקסלר-את-אטון במקום החמישי, עם שני ניצחונות ושלושה הפסדים.

אריאל דרעי, הפועל עזרא (צילום: הפועל 'בנק יהב' ירושלים)

אריאל דרעי, הפועל עזרא (צילום: הפועל 'בנק יהב' ירושלים)

"אנחנו מתאמנים וגם משחקים בבית הספר 'דנמרק', שש פעמים בשבוע", מספר עוזר המאמן אטון. "השחקנים שלנו, שלומדים בכיתות י"א וי"ב, משלבים אימונים ולימודים מדי יום. אנחנו מכוונים לראשות הטבלה, והמשימה קשה, אבל עבור ספורטאים זאת תמיד המטרה, הישגיות. בתום 18 מחזורים תיכנסנה ארבע הראשונות לפלייאוף, ואנחנו מאוד רוצים להיות שם. הסגל שלנו מונה 15 שחקנים, מתוכם אחד שסיים י"ב ותשעה בי"ב. הרכז המוביל הוא אריאל דרעי, שנה שלישית בליגה הזאת; טל בן עטר מכיתה י"א בולט מאוד בשכבת הגיל שלו, ולצידו מאותה שכבה נמצאים רותם קמיניץ, רוי ג'וסלה ורון דואניס; אלון אפל מי"ב, שמשחק בעמדה מספר 3 הוא שחקן חכם שחודר מצוין; כך גם רז אפיק, הקלע. יש לנו שני גבוהים בולטים בקבוצה, האחד הוא יונתן נסייר, 1.94 מ', והשני הוא עמנואל פוקס, 1.97 מ', שניהם בעמדה מספר 5. אלו שני שחקנים שאנחנו בהחלט נשענים עליהם".

טמיר בראלי, הפועל עזרא (צילום: הפועל 'בנק יהב' ירושלים)

טמיר בראלי, הפועל עזרא (צילום: הפועל 'בנק יהב' ירושלים)

אטון מוסיף ומדבר על המטרות: "מעבר לרצון להישגיות ולהגעה לצמרת, המטרה היא גם להכשיר שחקנים לבוגרים. אריאל דרעי היה שחקן נבחרת הקדטים לפני שנתיים, הוא בהחלט פוטנציאל להגיע לבוגרים, וגם טמיר בראלי. אדם אריאל, שחקנה של מכבי ראשל"צ ונבחרת ישראל הוא שחקן יוצא מחלקת הנוער שלנו, שמהווה מודל לחיקוי. לפני חודש יותם הלפרין הגיע להרצות לשחקנים, והיתה גם הרצאה של תזונאית. אנחנו עובדים הרבה עם וידאו, ונותנים לשחקנים את כל הכלים על מנת להצליח".

ילדים ב' של נורדיה כובשים הרבה שערים

קבוצת הכדורגל ילדים ב' של בית"ר נורדיה, המשחקת במחוז דן, נפתחה למעשה רק השנה ולמרות זאת היא נמצאת במקום השני בטבלה.

המאמן שגיא ישראל מסביר איך הגיעו ילדי נורדיה להישג המדהים הזה בפרק זמן כה קצר: "זאת קבוצה חדשה לגמרי, שהתחילה מאפס, והיום אנחנו כבר עם 22 שחקנים בסגל. הרבה מעבר למקום בטבלה, חשובה לי הדרך והצורה שבה אנחנו נראים. המטרה היא שנמשיך לשחק טוב, שנשפר את היכולות של הילדים, קודם כול באופן פרטני ואחר כך כקבוצה. אם נרצה בשנה הבאה להעלות את הרמה, נילחם על זה שנעבור לשחק בליגת מרכז, שהיא קשה יותר מקצועית".

מימין – עמית סירוטה, עידו בר זכאי ועידו אבודרהם שחקני ילדים ב' צו פיוס של בית"ר נורדיה (צילום: ביתר נורדיה)

ישראל מוסיף ומציין כי "כקבוצת 'צו פיוס' יש אצלנו שחקנים דתיים ולכן הקבוצה לא משחקת בשבתות. יש לנו עירוב מגזרים בקבוצה – דתיים וחילונים, יהודים וגם שחקן אחד מהמגזר. זו קבוצה מוכשרת מאוד. הצד החזק שלנו הוא ההתקפה, אנחנו יוצרים המון מצבים וכובשים הרבה. החלק ההגנתי טעון שיפור. בכנף ימין משחק עידו אבודרם: שחקן מצטיין וילד שלא מפסיק לעבוד; הקפטן שלנו הוא נועם סיטבון, קשר אמצע כישרוני מאוד; המגן השמאלי הוא דניאל פופוב, שחקן ברמה גבוהה מאוד; עמית סירוטה, קשר האמצע, הוא שחקן שעובד ללא פשרות; החלוץ המרכזי, אורון אנקונינה, הוא מלך השערים שלנו לצד שחקן נוסף, שלא אזכיר את שמו בגלל עונש חינוכי שקיבל. אני שם דגש גדול במשמעת. חשוב לי שהם יהיו בני אדם, גם בלימודים, והשחקנים יודעים שאצלי אין חוכמות – גם מחוץ למגרש. סאני בנימיני, מנהל הקבוצה, עובד איתי יד ביד ומסייע לנו המון".

נערים ג' של קטמון לא מפחדים מאתגרים

קבוצת נערים ג' מחוז מרכז של קטמון, נמצאת אחרי תשעה מחזורים בחלק התחתון של הטבלה, עם שמונה נקודות בלבד.

המאמן דורון דדש, שבעונה שעברה שימש עוזרו של מאמן הנוער חיים בן דוד, בוחר למרות זאת לראות את הצדדים החיוביים: "אנחנו משחקים השנה במחוז מרכז הקשה. זו שנה ראשונה של המועדון בליגה הזאת, והתחרות קשה מאוד. נכון שכרגע אנחנו בחלק התחתון, אבל השאיפה היא לעלות, להתאים מקצבים לרמה – וגם התוצאות יגיעו. אנחנו מעדיפים לשחק במחוז מרכז כי שם הרמה הגבוהה באמת, ואנחנו נתקדם ונתמודד. מבחינתי עדיף להיות במחוז מרכז בחלק התחתון של הטבלה, מאשר לשחק בליגה טובה פחות ו'לדרוס'. אני רוצה שהשחקנים יאותגרו ברמה הכי קשה, זה הכי נכון להתפתחות שלהם, וזה מה שמסכם את כל ההווי במחלקת הנוער של קטמון בכלל. הדגש על מי ניצחנו בשבת או באיזה מקום סיימנו בסוף העונה הוא שולי, לעומת ההתפתחות של שחקן כזה או אחר. המטרה היא לפתח שחקנים שיוכלו לשחק בעתיד בבוגרים. אין אצלנו שום לחץ מהמקום הזמני שלנו, וגם השחקנים מבינים שהמטרה היחידה היא להכין אותם לעתיד. אם צריך בדרך לנסות כמה דברים שעלולים לעלות לנו בתוצאות, אין שום בעיה – אבל גם התוצאות יגיעו, הכול קורה ביחד".

אחמד איברהים (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

אחמד איברהים (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

דדש מספר גם על התנאים המעולים שניתנים לו ממחלקת הנוער של קטמון ומציין כי "כחלק מהרצון שלנו לפתח את השחקנים אנחנו מקבלים אימוני הגנה עם גולן חרמון, וגם אימוני העשרה גופנית. כל האימונים הם עם דגש על האינדיבידואל. יש לנו שני שוערים טובים המתחרים על מקום בהרכב, דניאל שקנבסקי ועידן לוי; בהגנה אני רוצה לציין את הבלם עידו לביא, את המגן הימני אוראל סעדו, את הראל מוזס; בהתקפה את הקשר עושה המשחק שגיא ישראלי ואת אחמד איברהים, חלוץ, מלך השערים שלנו, עם שמונה בליגה ועוד אחד בגביע".

עידו לביא (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

עידו לביא (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר