קופת חולים כללית, סניף קרית היובל
קופת חולים כללית

חשש בקרב משפחות נפגעי הנפש: בכללית בוחנים להעביר את מרפאת בריאות הנפש בקרית היובל לפסגת זאב

בפורום הארצי של משפחות נפגעי נפש - "עוצמה" חוששים כי מרפאת בריאות הנפש המחוזית של הכללית ברחוב ברזיל בקרית היובל תיסגר ושירותיה יעברו למרפאה בפסגת זאב: "מדובר בפגיעה קשה". שירותי בריאות כללית: "מודעים לחששות; אנו בוחנים אפשרות להעתיק, לא לסגור, את השירותים למרפאה אחרת בעיר אשר תותאם לצרכי המטופלים ופעילות היחידות לבריאות הנפש"

פורסם בתאריך: 18.12.18 15:40

האם מרפאת בריאות הנפש של הכללית בשכונת קרית היובל תעבור לפסגת זאב? במבנה המרפאה שברחוב ברזיל בשכונה מתוכנן שיפוץ יסודי הכולל עבודות הנגשה. בכללית בוחנים אפשרות להעתיק את שירותי המרפאה המחוזית, שמשרתת את כלל אזור דרום ירושלים ומטופלים מחוץ לעיר, למרפאה בפסגת זאב. הפורום הארצי של משפחות נפגעי נפש – "עוצמה" מתנגד למהלך. במכתב ששיגרה יו"ר הפורום סילביה מדניקוב לשירותי בריאות כללית, היא קוראת למנהלת מחלקת בריאות הנפש בכללית אביבה קיס להימנע מהעתקת מרפאת בריאות הנפש ברחוב ברזיל למרפאה בפסגת זאב.



"נבקשכם להימנע מכל החלטה ופעולות לביצוע עד לליבונן של השאלות הרבות שמעוררת האפשרות הנבחנת על ידכם להעתקתה, ומה שנחזה להיות הלכה למעשה סגירתה, של מרפאת ברזיל", כותבת מדניקוב. "זאת לאחר שלנו, כמי שמכירים מקרוב את שירותי מרפאת ברזיל והן את תמונת שירותי בריאות הנפש במחוז ירושלים, ברור כי מדובר בפגיעה קשה בצרכני השירות, ובהחלטה שאינה יכולה לעלות בקנה אחד עם מטרת הרפורמה בבריאות הנפש ורווחה".

בנוסף לכך, במכתב מפורטות הסיבות מדוע לא להעתיק או להפסיק את פעילות המרפאה. בין הסיבות המרכזיות שעלו, נגעו למיקום המרפאה שכן שכונת קרית היובל נחשבת לשכונה נוחה מבחינת דרכי הגעה ונגישות של תחבורה ציבורית. "מרפאת ברזיל הינה מרפאה מחוזית, ורק חלק מהמטופלים מגיעים מקרית היובל והסביבה. מטופלים נוספים מגיעים למרפאה משכונות מרוחקות יותר. אלא שאין להשוות את נגישותה של מרפאת ברזיל מבחינת מיקומה. (בהתחשב במגוון אמצעי התחבורה הרלוונטיים) למיקומו הנשקל של המבנה החלופי". כמו כן, במרפאה פועלת יחידה לטיפול יום שחיונית עבור המטופלים המתגוררים באזור דרום מערב העיר.

שכונת קריית יובל: המהפך לקראת שדרות היובל

עוד צוין במכתב כי, בעקבות גידול בקרב הפונים למרפאת ברזיל, נרשמים תורי המתנה ארוכים, ולכן, נוצר קושי להעניק מענה ראוי לכלל המטופלים, בפרט למקרים דחופים. ב"עוצמה" חוששים כי זמן מתן הטיפול עבור הפונים למרפאת בריאות הנפש יגדל. "פניה של אם ממטופלי מרפאת ברזיל למרפאת קורצ'אק הממשלתית נענתה כי הם מעסיקים כשני פסיכיאטרים בחצי משרה כל אחד, ספק אם יוכלו לקבל פונים חדשים, וכי זמן ההמתנה לתחילת טיפול במרפאה הינו כשנה".

"נבקשכם להימנע מכל החלטה על העתקתה או סגירתה או שינוי בפעילותה של מרפאת ברזיל", מודגש במכתב, "עד לקיומו של דיון בנושא. אשר יביא בחשבון את כל המפורט במכתב. ואשר ראוי שיתקיים בשקיפות, תוך מעורבות של גורמי החברה האזרחית המייצגים את עניינם של אלה, אשר ההחלטה נוגעת בראש ובראשונה לגורלם".

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "אנו מודעים לחששות המובאים, אך בשל העובדה שהמרפאה ממוקמת במבנה ישן, לא מונגש, שתשתיותיו אינן מתאימות עוד למתן שירות, מתוכנן שיפוץ ייסודי של המבנה והנגשתו. אנו בוחנים אפשרות להעתיק, לא לסגור, את השירותים למרפאה אחרת בעיר אשר תותאם לצרכי המטופלים ופעילות היחידות לבריאות הנפש. נדגיש כי מרפאת ברזיל הינה מרפאה מחוזית המשרתת לא רק את תושבי שכונת קרית היובל, אלא מטופלים מכל שכונות ירושלים ואף מחוצה לה. יתירה מזאת, רק כ-25 אחוז מכלל המטופלים במרפאה הם מהשכונות קרית היובל, עיר גנים ובית וגן. כמו כן, בקרית יובל מרפאה לבריאות הנפש של משרד הבריאות המעניקה שירות לכולם. לכללית מערך רחב ומקיף של שירותי בריאות נפש הכולל 9 מרפאות במחוז ירושלים. בשנים האחרונות פתחנו 4 מרפאות חדשות, הגדלנו את מספר המטפלים העצמאים, הרחבנו הסכמים עם ספקי שירות וזאת בנוסף ל-23 מוקדי שירות בתוך מרפאות המשפחה הפרוסות ברחבי העיר, כדי להבטיח זמינות ונגישות לתושבי ירושלים. לכשתגובש החלטה ותוכנית סופית נוודא כי המטופלים המקבלים שירות במרפאת ברזיל, מועברים למסגרות טיפוליות ההולמות את צרכיהם והמתאימות להם תוך שמירה על הרצף הטיפולי. כמו כן נדאג למתן מענה לצוות המרפאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר