אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

נחשף ההסכם הקואליציוני בין ליאון לבין הסיעה החרדית 'דגל התורה'

לפי ההסכם הקואליציוני בין ראש העיר משה ליאון לבין סיעת 'דגל התורה': הצדדים יפעלו להקמת שכונה חרדית חדשה בירושלים; בענייני השבת, נכתב בהסכם: "לא ימומנו ולא יתקיימו אירועים מחללי שבת במבנים עירוניים, בחברות עירוניות ובמינהלים הקהילתיים"

פורסם בתאריך: 26.12.18 21:15

נחשף ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש העיר משה ליאון לבין הסיעה החרדית 'דגל התורה': בהסכם עולים בכמה סעיפים כל מה שקשור לפעילות בשבת בירושלים במינהלים הקהילתיים ובמבנים עירוניים. כמו כן, ישנה התייחסות לגבי הפסטיבלים ומסיבות הרחוב העירוניות.

לפי ההסכם "עיריית ירושלים וחברות הבת, לרבות הרשות לפיתוח ירושלים, לא יממנו בין באופן מלא ו/או חלקי ולא יקיימו אירועי חוצות, פסטיבלים, מסיבות רחוב וכו', שיש בהם משום פגיעה ברגשות הציבור וכדו'". בסעיף הבא בהסכם ישנה התייחסות לאירועי התרבות בעיר העתיקה: "העיר העתיקה והדרכים המובילות אליה, הינם מקומות קדושים, ויש לשמור על כך. לפיכך, כל הפעילות והאירועים בעיר העתיקה, בין החומות ובדרכים המובילות לעיר העתיקה, ככל שיעשו, ייעשו בהתאם לעיקרון זה, ללא פגיעה ברגשות".



בנוגע למינהלים הקיהלתיים, נכתב בהסכם כי "דגל התורה תהיה שותפה מלאה בתהליך הבחירות למינהלים הקהילתיים". בסעיף 13 בהסכם נכתב כי "לא ימומנו ולא יתקיימו אירועים מחללי שבת במבנים עירוניים, בחברות עירוניות ובמינהלים קהילתיים". מדובר בסעיף שנכתב על רקע התנגדות שנרשמה מצד חברי מועצה חרדים לאירועים, שנערכים בירושלים בשבתות עבור הציבור החילוני בחלק מהמינהלים הקהילתיים בעיר, כמו למשל 'שבתרבות' בקרית היובל.

בהמשך ההסכם נכתב כי "עיריית ירושלים וחברות הבת העירוניות, לא יתמכו במישרין או בעקיפין באירועים מחללי שבת".

דגל התורה היא הסיעה, שכידוע, תמכה בליאון בבחירות לראשות העיר, כאשר המצביעים שלה עמדו בבסיס הקולות של ראש העיר. כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני שבועיים, לפי ההסכם הקואליציוני חברי דגל התורה אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן יתמנו לסגני ראש עיר. חברי הסיעה יקבלו תיקים ויעמדו בראש ועדות בעלות מוקדי כוח והשפעה. הסיעה תקבל את התיק היוקרתי התכנון והבנייה. כמו כן, תקבל הסיעה את התיקים משאבי חינוך חרדי, מבני ציבור, נכסים, תרבות תורנית וקידום נוער חרדי. כמו כן, סיעת דגל התורה תעמוד בראש הוועדה העירונית למכרזים.


חברי סיעת ש"ס ודגל התורה בלשכת ליאון, הערב (צילום: דוברות ראש העיר)

חברי סיעת ש"ס ודגל התורה בלשכת ליאון (צילום: דוברות ראש העיר)


בנוסף, חברי סיעת דגל התורה "יקבלו ייצוג הולם בתאגידים ובחברות העירוניות, על פי כוחה היחסי במועצת העיר". בנוסף, לדגל התורה תהיה נציגות של חבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ובוועדה למינוי בכירים בעירייה. לצד זאת, חבר סיעת דגל התורה ישמש כמ"מ יו"ר החברה העירונית עדן.

עוד לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם עם דגל התורה – הצדדים "יפעלו להקמת שכונה חרדית חדשה".

זאת ועוד, בהסכם עולה פרשת מגרש המריבה ורבורג שבקרית היובל. כפי שפורסם ב"כל העיר", לאחר מאבק ארוך על המגרש הוועדה המחוזית החליטה להקים במתחם מבני תרבות לציבור החילוני. בהסכם נכתב בעניין זה כי "הוועדה המחוזית בירושלים ביקשה את עמדת העירייה בעניין מגרש ורבורג, הצדדים יקיימו דיון עם כל הגורמים בעירייה על מנת לקבוע את עמדת העירייה בנידון".

הסעיף האחרון בהסכם מתייחס לחופש ההצבעה של חברי הסיעה: "ל'דגל התורה' יינתן במקרים חריגים ובתיאום עם ראש העיר, חופש הצבעה מלא בוועדות ובמועצת העיר, בכל נושא שיראו בו עניין ערכי, מוסרי אידיאולוגי, דתי ולא יתפרש הדבר כפרישה מהקואליציה".

ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה

ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה

 

ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה

ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. העכבר ששאג

    מכר את העיר לחרדים בנזיד עדשים, שמו ייזכר לעד כמחריב העיר. לעומתו העסקנות החרדית מוכיחה שהקשר ביניהם לדת מקרי ביותר במקרה הטוב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר