צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות
(צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות)

מצב הבריאות בירושלים: 30 אחוז מהילדים בעיר סובלים מעודף משקל

לפי דוח משרד הבריאות של הערים הגדולות בארץ: שיעור השמנת ילדים בכיתות ז' בירושלים עומד על הממוצע הארצי - 30 אחוז; שיעור המעשנים בעיר עומד על 18 אחוז; וכמה ירושלמים עושים פעילות גופנית?

פורסם בתאריך: 29.1.19 11:38

מדד הבריאות בערים הגדולות בארץ: משרד הבריאות מפרסם הבוקר, שלישי, דוח על הערים הגדולות (שאוכלוסייתן עולה על 100 אלף תושבים), שבו נמדדו פרמטרים שונים. בין הנתונים שנמדדו: שיעור המעשנים; שיעור התושבים שמבצעים פעילות גופנית לפחות 10 דקות ברצף, שלוש פעמים בשבוע; ביצוע בדיקת ממוגרפיה עבור נשים מעל גיל 40; חיסוני שפעת; תוחלת חיים; תמותת תינוקות; סרטן בקרב גברים ונשים – מספר החולים ל-100 אלף בני אדם; סוכרת; והשמנה ועודף משקל בילדים בכיתות ז'.

לפי דוח משרד הבריאות – ירושלים – שבה מתגוררים 989,454 תושבים –  ממוקמת נמוך יחסית, כאשר תוחלת החיים בעיר דומה לממוצע הארצי – 82.8, לעומת 82.5. בעיר נרשם שיעור מעשנים יחסית נמוך – 18 אחוזים, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 23 אחוזים. העיר שבה מעשנים הכי הרבה בארץ היא ראשון לציון – 28 אחוזים, והעיר שבה נרשם שיעור המעשנים הנמוך ביותר היא בית שמש – 15 אחוזים.



כמו כן, לפי הדוח, בירושלים 30 אחוזים מהילדים בכיתות ז' סובלים מעודף משקל. בהשוואה לערים אחרות בארץ – ירושלים עומדת על הממוצע הארצי (30 אחוז), לעומתה העיר שבה נרשם שיעור השמנת ילדים הגבוה ביותר היא אשקלון – 38 אחוזים; והעיר עם השיעור הנמוך ביותר היא בני ברק – 24 אחוזים.


עומסים קשים בבתי החולים בירושלים: הדסה – 125 אחוז תפוסה; שערי צדק – 115 אחוז תפוסה


עוד לפי הנתונים: בירושלים נרשם שיעור נמוך בעוסקים בפעילות גופנית – 27 אחוזים בלבד מהאוכלוסיה מבצעת פעילות גופנית; כמו כן, אחוז הנשים שביצעו בדיקת ממוגרפיה עומד על 61 אחוזים; בנוסף, רק 21 אחוזים מהאוכלוסייה בירושלים התחסנו נגד השפעת.

ומה לגבי שיעור החולים בסרטן? לפי דוח משרד הבריאות – ערכי התחלואה בעיר בסרטן עומדים על 297 חולי סרטן על כל מאה אלף תושבים; ובסוכרת 53 חולים על כל מאה אלף.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר כי "אי השוויון בבריאות אינו שונה ממחלות אחרות. הוא פוגע במצב הבריאות של תושבי מדינת ישראל. בדומה למחלות אחרות, עלינו לנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להתמודד עמו. הפרסום מעיד על פערים משמעותיים בתוצאי הבריאות במדינת ישראל ובין קבוצות אוכלוסייה שונות בערי ישראל. אני שמח לראות שהפעילות של המשרד נושאת פרי ובחלק מהתחומים יש צמצום בפערים. יחד עם זאת, נדרשים עוד מאמצים ומשאבים רבים לצמצום הפערים. חשוב לציין שמרבית הפערים בתוצאי הבריאות, נגרמים כתוצאה מפערים חברתיים-כלכליים שמקורם מחוץ למערכת הבריאות והמשרד פועל על מנת לצמצם את הפערים שנוצרים. כמובן שיש צורך קריטי בהגברת המשאבים למערכת".


החצבת בירושלים | על רקע מקרים שבהם הורים בוחרים שלא לחסן את ילדיהם: יוזמה עירונית לקיום הדרכות בתוך בתי הספר והגנים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר