פורים בכיכר ספרא בשנה שעברה (צילום: קובי שרביט)
פורים בכיכר ספרא בשנה שעברה (צילום: קובי שרביט)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | חג פורים שמח ובטוח: על סכנת הנפצים, ולא רק

תחפושות בטיחותיות, איפור מפוקח וסכנת הנפצים: פורים חייב להיות רק שמח

פורסם בתאריך: 13.3.19 11:49

בימים אלו מתחילים במסגרות את פעילויות פורים השונות. טקסים, ימי ונהפוך הוא, איפור פנים, אביזרים ובקיצור כל מה שצבעוני ומשמח את הלב.

לצד כל היופי, האור והשמחה הזאת. חשוב מאוד שאנחנו ההורים נהיה אחראים, וניתן את הדעת לפני שנשאב גם אנחנו לשמחה הזאת. קצת תשומת לב יכולה למנוע טרגדיות מעציבות.

הדבר הראשון שחשוב לשים לב אליו הוא התחפושות. הקפידו על תקן. לא סתם יש תקנים. הם באים להגן על האוצרות היקרים לנו מכל. שימו לב שהן חסינות לאש, יושבות היטב על הילד, ואין להן אביזרים שיכולים חלילה לסכן אותו.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

דבר שני שחשוב לשים לב אליו הוא האיפור. אל תתפתו לאיפור זול מחנויות מזדמנות. איפור יכול להיות רעל. הוא נספג אל העור, ובלי פיקוח יכול לגרום אפילו לכוויות. חפשו את אישור משרד הבריאות על כל סוג של צבע, אבקה או חומר אותו אתם מתכננים לשים על הילדים שלכם.

הדבר השלישי והאחרון הוא סכנת הנפצים. מעבר לעובדה שרובם נמכרים בצורה פיראטית, ללא אישורים וללא פיקוח. הם פשוט מסוכנים. מסוכנים מאוד. הם יכולים להתלקח, להתפוצץ וממש לפגוע ולפצוע ברמה בלתי הפיכה.



מעבר לסכנה הברורה והמיידית לילדים הפרטיים שלנו. יש את הילדים של כולם. אלה חיילים שהגנו על כולנו וחזרו הלומי קרב. מבחינתם נפצים בפורים זאת מלחמה חדשה, חיטוט בפצעים, זעזוע לנפש. כל נפץ שמתפוצץ בקרבתם, יכול לעורר דברים שהודחקו, טראומות שדרשו טיפול רב כדי לחזור למוטב.

לא מדובר בהגזמה, מדובר בנפש עדינה, שקול הפיצוץ יכול לערער אותה בשנייה. הסבירו זאת לילדים הפרטיים שלכם. ספרו להם על הסכנות הברורות והמיידיות, ועל הנזק החברתי לסובבים אותם. ההתחשבות הזאת שמורה למדינתנו הקטנה, שלצערנו למודה חיילים משוחררים אשר צריכים הקפדה ותשומת לב יתרה. וזה המינימום שלנו כדי לומר להם תודה על ההגנה שעלתה להם בשלווה.

ומספר מילים לסיכום, בטון קצת יותר אישי. זכרו שתפקידן של התחפושות לשמח את הילדים. אל תעמיסו עליהם תחפושות לא נוחות שיהרסו להם את אווירת החג. וודאו כי הם מרוצים בתחפושות הנבחרות, ונח להם. אם משהו מציק פתרו יחד את הבעיה, ואל תכנסו לחיכוך שסתם יעכיר את השמחה.

וגם אם הילד יחליט ברגע האחרון שבכלל לא בא לו להתחפש, תזרמו איתו ותנו לו להבין שכל החלטה שיבחר, היא החלטה טובה.

פורים שמח ובטוח לכולם,

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר