מתוך מופע המחול "ורודים", שי צברי, מתוך הפרפורמנס "הראיון" (צילומים: יונתן זלק, זוהר רון, kfir bolotin)
מתוך מופע המחול "ורודים", שי צברי, מתוך הפרפורמנס "הראיון" (צילומים: יונתן זלק, זוהר רון, kfir bolotin)

פסטיבל ירושלים לאמנויות מציג: 55 הפקות מקור

הפסטיבל, שייפתח ביום שני הקרוב זו השנה ה-18 ברציפות, מציע תוכנית עשירה משלל תחומי האמנויות

פורסם בתאריך: 28.3.19 09:33

ביום שני הקרוב, 1.4, ייצא לדרך פסטיבל ירושלים לאמנויות המתקיים זו השנה ה-18 ברציפות. הפסטיבל, שיימשך שבוע שלום, מציע תוכנית עשירה של מופעים בשלל תחומי האמנויות ובמהלכו יוצגו ברחבי העיר 55 הפקות מקור ומופעים מכל גווני קשת היצירה.



הפסטיבל הוותיק מופק על ידי האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים מאז שנת 2002, ומשתתפים בו בכל שנה מאות יוצרים בעשרות מופעים המתקיימים בשלל מוסדות התרבות בעיר: מהאולמות המרכזיים כמו הנרי קראון, דרך המוזיאונים, המועדונים של חיי הלילה התרבותיים של העיר ועד לשורה של הצגות איכות לילדים מסובסדות בספריות העירוניות.


מתוך מופע המחול "ורודים"(צילום: יונתן זלק)

מתוך מופע המחול "ורודים"(צילום: יונתן זלק)


בין המופעים בפסטיבל השנה: הפקת מקור ייחודית של תיאטרון מסתורין עם בית ספר קדמה בתוך בית הספר, הפקות מקור והפקות מובילות בתחומי המחול, תיאטרון, פרפורמנס, קולנוע, מוסיקה וזמר ברחבי העיר: תיאטרון ירושלים, מרכז ז'ראר בכר, תיאטרון החאן, הצוללת הצהובה, קניה 4, הספריות העירוניות, הכנסיה הסקוטית ועוד. בנוסף למופעים בתשלום, וכחלק ממסורת הפסטיבל, מדי ערב יתקיימו אירועים פתוחים לקהל הרחב.

מופע הפתיחה יתקיים, כאמור, ביום שני הקרוב בתיאטרון ירושלים ובו שי צברי יארח את תזמורת הרחוב הירושלמית, בניצוחו של עידו שפיטלניק. התזמורת בהרכב מגוון במיוחד של 15 נגנים תחבור לגרוב, לקצב ולנשמה של הלהיטים של צברי. ביניהם "מעלי דממה", "אנא, אנא, אנא", "אבוא בגבורות אדיר", "לווי אותי", רק בלילות ועוד. כל העיבודים למופע נכתבו במיוחד על ידי חממת המעבדים של התזמורת, בהנחייתו של אודי פרלמן. (20:30. החל מ-70 שקלים).


שי צברי (צילום:זוהר רון)

שי צברי (צילום:זוהר רון)


במסגרת הפסטיבל יארח מוזיאון ארצות המקרא שני אירועי שיא. הראשון הוא "4HER – זיכרון וחלום", שבו ארבע יוצרות מחול ופרפורמנס יהפכו את מוזיאון ארצות המקרא לבמה של יצירות עכשוויות ומקוריות שמחברות בין מציאות וחלום, הווה ועבר, זיכרון אישי וזיכרון קולקטיבי. היוצרות משלבות אינסטרומנטים מקוריים, ומוזיקה עכשווית ואתנית בתיקלוט לייב. הקהל ינוע מיצירה אחת לשנייה, כמו במסע – מהכמיהה, אל הזיכרון ולבסוף, לתודעת החלום המתקיימים בחלל ובזמן שאינו מוגדר. בתום המופע ייהנו המשתתפים במסיבת חלום.

אירוע זה יהיה הקדמה לאירוע השיא החגיגי של נעילת פסטיבל ירושלים לאומנויות: "רשימו – גבולות האינסוף", שייערך אף הוא במוזיאון ארצות המקרא. במסגרת ערב הנעילה יופיעו הרכבים מוזיקליים מבית תזמורת פירקת אלנור שיכבשו את גלריות המוזיאון במוזיקה אתנית מפרס, תורכיה, מרוקו, עירק, כורדיסטן ותימן. המבקרים יצפו בהופעת מחול של להקת 'מאחיה' שירקדו לצלילי מוזיקה ערבית יחד עם להקת המחול של צעירי כורדיסטן לצלילי מקהלת קוצ'ין ומקהלת נוימה. עוד יצבעו את קירות המוזיאון מיצב של אמנית הקול יוספה זאוש ואמנית הוידאו שלומית יעקב מ-Mejadra Eyes שיחבר בין קול לוידאו-ארט.


מתוך הפרפורמנס "הראיון" (צילום: kfir bolotin)

מתוך הפרפורמנס "הראיון" (צילום: kfir bolotin)


בין אירועי האמנות במסגרת הפסטיבל: בגלריה החדשה באיצטדיון טדי יתקיים הפרפורמנס "הראיון", של קבוצת "תנועה ציבורית", אשר גייסה תא של מאבחנות פסיכוטכניות לשעבר שיפעילו מחדש את "הראיון" בצו הראשון כמודל פרפורמטיבי, ובשיתוף הציבור תתרגל את האירוע האמנותי כמרחב של העברת ידע; בביתא תיפתח התערוכה "צורת הדברים שיבואו", ובמסגרתה התערוכה יתקיים מופע של דניאלה ספקטור ביום ראשון (7.4) בכניסה חופשית. התערוכה עוסקת בדרכים שונות לחשוב על העתיד כפי שהן משתקפות מעבודות האמנות של שישה אמנים מובילים: נטלי אילון, ליהי תורג'מן, יעקב ישראל, שחר סריג, אלי גור-אריה ויותם דביר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר