עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | התאמות אחרונות – קטש צריך להחליט עם מי הוא יוצא למלחמה

הסגל של הפועל ירושלים מאפשר למאמן לא מעט תמרונים, ולאחר שכולם חוזרים לכשירות לקראת רגעי ההכרעה – קטש יצטרך להחליט את מי הוא מכליל בסגל ואת מי הוא משאיר מחוצה לו | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.5.19 09:15

כשהליגה כל-כך ארוכה, הפועל ירושלים – כמו לא מעט קבוצות אחרות – עדיין עורכת שינויים בסגל, עושה התאמות התקפיות והגנתיות ובמספר אספקטים משחקת בצורה שונה מאשר בתחילת העונה. בייחוד בשיטת הפיינל-פור, הקבוצות שיודעות להגיע לשלבים המכריעים ברמה טקטית, פיזיולוגית ומנטלית גבוהה, הן אלו שמחייכות בסיום העונה. לשם הפועל מכוונת.

סיום העונה הולך ומתקרב ובמחזורים האחרונים הפועל משחקת בהרכבים שונים, כתוצאה משינויים בסגל: אמארה סטודמאייר משתלב בחוק הרוסי, כריס ג'ונסון מתאקלם בשנית, ג'ייקובן בראון חוזר מפציעה ומלקולם גריפין לומד את המערכת.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

התוספת המשמעותית לסגל של הפועל בליגת העל היא כמובן אמארה סטודמאייר, שבנוסף ליכולות גבוהות בפיק-נ-רול גם יכול לייצר לעצמו באזור הצבע. בפן ההגנתי, לאמארה יש את היכולת לשמור אחד-על-אחד על גבוהים אחרים, ללא צורך בעזרה של הגארדים, נקודת תורפה עד כה אצל אוונס. איתו גם יורד העומס מטיישון תומאס, שלעיתים היה על הפרקט למעלה מ-30 דקות.



וכל היתרונות הללו שווים המון, במיוחד לנוכח העובדה שהוא נחשב לישראלי ובמסגרת החוק הרוסי הקיים בליגה המקומית, מדובר בחתיכת יתרון. האזרוח של אמארה מאפשר לקטש גם לשחק עם הרכבים חלומיים, ובעיקר כבר לא מחייבת אותו לפתוח משחקים עם ג'יימס פלדין או עם ג'ייקובן בראון (כשיחלים) על הספסל.

החזרה של בראון מפציעה לסגל קריטית לשלבים המכריעים של העונה. אמנם, כאשר הפועל נמצאת בשטף ההתקפי שלה זה לא בהכרח מורגש, כפי שהיה בניצחון הקליל בבאר-שבע, אבל במקרים האחרים זה בדיוק המקום של בראון העונה: שחקן שיכול לייצר בפיק-נ-רול ובאחד-על-אחד, בסוף שעון ההתקפה, ובעיקר בימים בהם הפועל לא מצליחה להוציא לפועל בהתקפה בצורה טובה, או לא משיגה נקודות קלות דרך משחק הריצה וריבאונד ההתקפה – נקודות החוזק של הפועל העונה.

עד סיום העונה קטש יצטרך לנסות הרכבים ולראות מי הזרים הנוספים שמתאימים להשלים את הסגל וצריכים להירשם למשחקים המכריעים.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)


ההחלטה של קטש לא צפויה להיות קלה. הזרים של הפועל מעלים את הרמה באחרונה וכך ההתלבטות היא בין באטלר, שהראה חוסר יציבות לאורך העונה, מציג לאחרונה יכולת משופרת; או ג'ונסון, שהיה פצוע תקופה ארוכה, אך מוסיף אגרסיביות ואימפקט שלא רואים בסטטיסטיקה; או אולי מלקולם גריפין, שהגיע ממש בקו הסיום, אבל יכול להוסיף יכולת אישית בקו האחורי והגנה על עמדות 3-1 ואולי אף מעבר לזה.

ההחלטה של קטש תילקח כמובן גם בהתחשב בזהות היריבה בפלייאוף, ולאחר מכן בתקווה בפיינל-פור, ובהתאמה למצ'-אפ עם השחקנים של היריבה. עם הסגל הקיים, בניגוד לקבוצות אחרות (מלבד מכבי תל אביב), להפועל יש את הפריבילגיה להעמיד סגלים שונים בהתאם ליריבה בכל ערב נתון, כולל להגיב לשינויים במידת הצורך תוך כדי סדרת פלייאוף.

ואחרי כל השינויים, עמודי התווך של הפועל לאורך כל העונה יצרכו לדחוף אותה גם במאני טיים: ג'יימס פלדין שיכול לייצר נקודות ברמה הכי גבוהה וסוחף את הקבוצה בצד ההתקפי. במשחקים קשים ואגרסיביים הפועל תצטרך את הגארד במיטבו; וטיישון תומאס, השחקן הכי חשוב של הפועל העונה, שעושה את כל הדברים הקטנים והגדולים על הפרקט – יעיל בפיק-נ-רול ובשטף ההתקפי של הקבוצה, רץ את המגרש כמו גארד, תורם בריבאונד ההתקפה, יכול לשמור על גארדים וגבוהים וגם מהווה איום חסימה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר