ערן לוי (צילומים: ניר קידר, אורן בן-חקון)
ערן לוי (צילומים: ניר קידר, אורן בן-חקון)

"אחד הכישלונות הגדולים בקריירה של ערן לוי, ושל שחקן בלאומית בכלל"

ערן לוי סוגר חצי עונה בבית"ר וחצי עונה בקטמון עם תפוקה מינימלית ושכר של סופרסטאר

פורסם בתאריך: 16.5.19 11:39

הרבה כותרות ייצר השנה ערן לוי. העזיבה שלו את מכבי נתניה, ההגעה לבית"ר והכישלון בבית וגן והמעבר לקטמון, שקיוותה שהוא יהיה המושיע שלה, אבל גם בצד האדום של ירושלים חווה הקשר מפח נפש גדול וכישלון ענק.

2 שערים בלבד כבש לוי במהלך השנה האחרונה, אחד בבית"ר ואחד בקטמון, ואליהם בטור הזכות ניתן גם להוסיף 6 בישולים (אחד בבית"ר ו-5 בקטמון). מנגד, בטור החובה יש לציין כי לוי החמיץ 2 פנדלים קריטיים מאוד במדי קטמון, 2 פנדלים שאם היו נכנסים היו מוסיפים לקטמון 4 נקודות ליגה והיו יכולים לעשות את ההבדל בין העפלה היסטורית לליגת העל לבין הכישלון שבה הסתיימה העונה.

המספרים הללו של לוי, כמעט מיותר לציין, הם החלשים ביותר בכל הקריירה הארוכה שלו. בסך הכל רשם לוי העונה 30 הופעות על כר הדשא – 15 במדי בית"ר (שבהן הוא שיחק 592 דקות) ו-15 במדי קטמון (שבהן הוא שיחק 1,244 דקות). התפוקה כאמור 2 שערים ועוד 6 בישולים. מספרים חלשים ולא כאלה שבשבילם הוא הגיע לא לבית וגן ובוודאי שלא לקטמון.



כאן אולי המקום להזכיר שחוזהו של לוי, כ-600 אלף שקלים ברוטו לעונה, נחשב לחוזה גדול, ולחוזה ענק בממדים של הליגה הלאומית. אולי אפילו החוזה הגדול ביותר של שחקן בליגה הלאומית אי פעם. אמנם בחמשת החודשים שלו בקטמון התחלקו קטמון ובית"ר בשכרו של לוי, אבל זה לא משנה את העובדה שזה השכר שהוא קיבל, שבוודאי לא קרוב אפילו להיות שווה ערך לתרומה המינימלית שהוא השיא.

"השנה האחרונה היתה השנה הכי קשה ומאתגרת ברמה המקצועית", הודה לוי השבוע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. בהמשך הוא התייחס לקדנציה שלו בבית"ר וכתב: "האמנתי שאוכל להתחזק בזכות אהבת הקהל והחום שקיבלתי, אך לצערי וכולם שמעו וראו שהגעתי למאמן שלא ממש נתן לי צ'אנס".

לוי התייחס בציוץ שלו גם לקטמון וכתב "הגעתי לקטמון, שזה מועדון שאין צורך להרחיב במילים עד כמה שהוא מיוחד, משפחתי ומדהים, במטרה לעלות ליגה ולצערי זה לא קרה".



"ערן עשה טעות ראשונה כשעזב קבוצה שנבנתה סביבו, שידעה להוציא ממנו את המיטב, עם מאמנים נפלאים", מנתח פרשן ערוצי צ'רלטון, אסף כהן. "הוא יכול להאשים בזה רק את עצמו ואת חוסר המחשבה שלו. הוא הגיע לבית"ר בתור עוד החתמה שיווקית, בלי מחשבה מבחינה מקצועית, למקום שלא באמת התאים לו. כשאתה מגיע לקבוצה עם כל כך הרבה שחקנים באותה עמדה שבה אתה משחק, הסיכוי להצליח קטן מאוד".

"לעבור לקטמון ולהיות קבלן עליות, שחקן שנמצא מעל הליגה – זה מהלך שעל פניו היה טוב, גם לערן וגם לקטמון", ממשיך כהן אל החצי השני של העונה המסויטת. "אבל שני הצדדים לא לקחו בחשבון את הדברים הנלווים, את העובדה שבקטמון הלכו בדרך מסוימת, בצורה קבוצתית עם כדורגל מסודר. צירפו שחקן שצריך לשנות את כל המשחק בשבילו, שחקן שדורש את הכדורים, וכך לפתע ראית שחקנים שפשוט מביאים ללוי את הכדור – וזה אומר הרבה על האופי של שחקני קטמון השנה. המצב הזה הרס לו והרס לקטמון, ואפשר להגדיר זאת כאחד הכישלונות הכי גדולים בקריירה של ערן לוי, וכאחד הכישלונות הגדולים של שחקן בליגה הלאומית בכלל".


"חוזהו של לוי, כ-600 אלף שקלים ברוטו לעונה, נחשב לחוזה גדול, ולחוזה ענק בממדים של הליגה הלאומית. אולי אפילו החוזה הגדול ביותר של שחקן בליגה הלאומית אי פעם"


הפרשן תום בנאדו מיישר קו עם כהן ומציין כי "כל מה שקרה השנה עם ערן ממש לא מפתיע אותי. ברגע שהתפרסמה הידיעה שהוא עוזב את מכבי נתניה, הרגשתי שהוא עושה את הטעות הגדולה ביותר בקריירה שלו. הוא הגיע למועדון לחוץ כמו בית"ר, שם רוצים תוצאות כאן ועכשיו ואין סבלנות, אין יכולת הכלה לשחקן ולאדם כמו ערן לוי. ברגע שהגיע לשם לא היה לי ספק שזה יהיה רומן קצר מאוד – ואכן כך קרה".

ומה לגבי השנה הבאה? "אני חושב שהוא צריך למצוא קבוצה שאין לה יומרות גדולות, עם פחות לחץ, כזו שיכול לקבל בה את כל הבמה, את כל היחס ואת כל הסבלנות כדי להציג את הכישרון האדיר שיש לו", אומר בנאדו. "להישאר בלאומית? זו תהיה טעות מבחינתו. ערן שחקן שמתקשה להתמודד מנטלית עם הליגה השנייה: השנה הוא עשה את זה, לדעתי, מחוסר ברירה, ועוד שנה בלאומית תקרב אותו לסוף הקריירה. הוא עשוי ללכת לאיבוד".

"בגילו כבר אין הרבה אופציות", מזכיר כהן, וקובע: "ערן צריך לדעת את מקומו, להבין שכנראה אין כבר ליגת העל, שזה כבר לא יקרה. להבין שהלאומית היא המקום שבו הוא יוכל לעשות קצת כסף, וליהנות עוד קצת מכדורגל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר