כיכר קדם לאחר הריסה המבנים, השבוע (צילום: עיריית מעלה אדומים)
כיכר קדם לאחר הריסה המבנים, השבוע (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: העבודות להקמת השכונה החדשה בכיכר קדם יצאו לדרך

השבוע החלה הריסת המבנים הישנים בכיכר, שהוקמה בשנות ה-80. על השטח תוקם שכונת מגורים חדשה עם מאות יחידות דיור

פורסם בתאריך: 30.5.19 07:37

מעלה אדומים מתחדשת: ביום ראשון האחרון יצאו לדרך העבודות להקמת השכונה החדשה בכיכר קדם הוותיקה. בשלב הראשון נהרסו המבנים הוותיקים והישנים שהוצבו בכיכר לפני כ-30 שנה.

"להתראות כיכר קדם. ברוכה הבאה שכונת מגורים", אומרים גורמים בעירייה מעלה אדומים. "תוך כמה שעות של עבודת הריסה הפכו המבנים הוותיקים לנחלת ההיסטוריה".

כיכר קדם, כידוע, ממוקמת באזור מגרש הכדורגל הישן. מאז שהיא הוקמה הוצבו בה מבנים רבים אשר שימשו את העירייה על כל שלוחותיה. המבנים שהוצבו במקום עברו גלגולים רבים מבחינה פונקציונאלית ושרתו בתקופות שונות את מחלקות ואגפי העירייה השונים, סניפים של משרדים ממשלתיים ומשרדים הנותנים שירותים לציבור.



"בתחילה היו כל משרדי המועצה המקומית מעלה אדומים ממוקמים במתחם זה", משחזרים בעיריית מעלה אדומים. "שם ישב ראש המועצה הראשון עמוס טרטמן ומשרדי חברת יהל מהנדסים שתכננה את העיר ממשרדה בכיכר קדם. משרד של צוות ההקמה בראשותו של גדעון הוכפלד, הסביר בעת ההיא על הצורך בהקצאת מבנים שירותים למעלה אדומים בהם סניף של קופ"ח כללית, סניף דואר, טיפת חלב, בשלב יותר מאוחר היה במקום מרכז רפואי הן של מד"א והן של טרם. כן בהמשך השנים הוקמה הנקודה של המשטרה בכיכר קדם, בחודש יולי 1984, תמוז תשמ"ד. וגם המוקד העירוני, שירות ייעוץ לאזרח ומרכז הגישור, בית המשפט לתביעות קטנות, ארכיון העיר, המכון העולמי לחקר הלדינו".

ההריסה, כאמור, היא חלק מהעבודות להקמת שכונה חדשה שבה ייבנו 459 יחידות דיור. בניית השכונה החדשה נעשית במסגרת הסכם הפיתוח הכוללני שנחתם בין משרד הבינוי והשיכון לעיריית מעלה אדומים. על פי על פי ההסכם הכוללני שהוביל משרד הבינוי והשיכון, במהלך השנים 2018 ועד 2025, ישווקו בעיר מעלה אדומים אלפי יחידות דיור, מסחר ותעסוקה בחמישה עשר מתחמים ברחבי העיר.

יצוין כי 400 מתוך יחידות הדיור שיוקמו בפרויקט כיכר קדם משווקות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר