גן השעשועים החדש בגבעת משואה (צילום: פרטי)
גן השעשועים החדש בגבעת משואה (צילום: פרטי)

הפחד: גן המתקנים החדש שהוקם ליד האנטנה הסלולרית בגבעת משואה

לפני כחודש נחנך בגבעת משואה סמוך מהאנטנה הסלולרית גן חדש עם מתקני כושר. המשפחות זועמות וחוששות מסכנת הקרינה: "הרבה משפחות עם ילדים קטנים מגיעות למתחם הכושר החדש, אך ברגע שהן קולטות שיש אנטנה ממש צמודה לגן הן עוזבות אותו"

פורסם בתאריך: 7.7.19 17:34

מדוע הוקם גן חדש עם מתקני כושר סמוך לאנטנה סלולרית? תושבים בגבעת משואה הבחינו כי גן הכושר הציבורי החדש נפתח בחודש שעבר בשכונה ממש בסמוך לאנטנה הסלולרית. התושבים חוששים מהשלכות הקרינה.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

המתחם החדש שהוקם ברחוב אריה דולצ'ין, שכולל מתקני כושר חדישים, מזמן אליו מבוגרים וילדים. "אני עובר ליד הגן כמעט מדי יום כשאני עושה הליכה, ואני רואה לא מעט משפחות – הורים וילדים, שמתאמנים בגן החדש על המתקנים. לא רחוק מהם, ממש בצמוד, יש אנטנה סלולרית", מתאר תושב גבעת משואה בשיחה עם "כל העיר". "לפני כחודש שלחתי לעירייה מכתב עם כל הליקויים שיכולים להיות כאשר גן כזה מוקם ליד אנטנה סלולרית, אך לא קיבלתי שום תשובה לפנייתי".

המשרד להגנת הסביבה קבע תקן קרינה – 40 מיקרוואט לסמ"ר לאנטנות דור שני, ו-100 מיקרוואט לסמ"ר לאנטנות דור שלישי, אולם על אף זאת ישנם מחקרים שטוענים כי עלולות להיווצר פגיעות גופניות מחשיפה לערכים נמוכים יותר. בין השאר חשיפה ממושכת לקרינה עלולה להוביל לכאבי ראש ולעייפות.



"מדובר בדבר מאוד מסוכן", ממשיך ואומר התושב. "ישנן הרבה משפחות עם ילדים קטנים שמגיעות למתחם הכושר החדש, אך ברגע שהן קולטות שיש אנטנה ממש צמודה לגן, הן עוזבות אותו. המשפחות מתלהבות שהגן יפה ומושקע, אבל ממש איך שמישהו מבחין באנטנה הצמודה לגן – כולם בורחים מהמקום. חבל שלא חשבו בעירייה לפני על המיקום של הגן החדש, האנטנה כבר היתה שם ולא ציפיתי שיזיזו אותה. היא מוצבת שם הרבה זמן, אבל לא ברור למה צריך להקים בסמוך אליה גן כושר ציבורי, שבאים אליו הרבה ילדים וצעירים, זה מאוד מסוכן וחסר אחריות".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "המתקן המדובר הוקם והוצב לאחר ביצוע מדידות קרינה במרחב הציבורי, שהראו רמה נמוכה ולא משמעותית, כזו שאינה מהווה סכנה כלל. כמובן, במקום נעשות מדידות קרינה עיתיות על ידי הגורמים המוסמכים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התכנון של הפארק הזה היה מיותר במיקום הזה מלכתחילה, 20 מטר משם יש 3 גני שעשועים שבקושי משתמשים בהם, עדיף היה לשים את זה שם, הפארק לפני כן היה יפה ומטופח מאוד הדשא היה ירוק ומאוד יפה היו סביב העץ המרכזי מעגל עצים מקסים וחבל שהרסו את זה בלי טיפת מחשבה לפני. ממליץ להתייעץ גם עם התושבים לפני גם הם יכולים לתת רעיות טובים ואף יותר מהמתכננים.

  2. יודע דבר

    כרגיל עיריית ירושלים נותנת עבודה למקורב ובונה מחדש משהו שצריך רק לתחזק כמו שצריך(כך היה בגן המפלצת). הקטע של האנטנה הוא בולשיט, היסטריה מיותרת של חוסר הבנת הטכנולוגיה.

  3. אליסה יצחקי

    כל הכבוד לתושבים העירניים , מזעזע שבימינו לרשויות אין שום עניין לשמור על התושבים.

  4. מירב

    וגם בגן מקסיקו, לא רחוק משם, אנטנות סלולריות מטורפות. עניין של זמן עד שיקשרו בין תחלואת סרטן של תושבי בניינים סמוכים ברחוב מקסיקו, ומבקרי הגן, לבין האנטנות שם. (מוצבות על מרכז קהילתי שממוקם ממש על גן מכסיקו). מפחיד במיוחד כשיש ילדים קטנים ותינוקות. סכנת נפשות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר