הר חומה, מודעת הדרושים שפורסמה בהר חומה (צילומים: יוני סיבוני, צילום מסך)
הר חומה, מודעת הדרושים שפורסמה בהר חומה (צילומים: יוני סיבוני, צילום מסך)

הסערה בהר חומה: מודעת דרושים לנערים – השלימו מניין תמורת תשלום

במודעה, שפורסמה בקבוצות התושבים בשכונה, נכתב בין השאר "הדרישה היחידה להיות יהודים". יש לציין כי החוק לא מאפשר עבודה של נערים עד גיל 14 וישנם סייגים על עבודה לפני גיל 15. גם אז עולה השאלה האם הגיוני לפנות לנערים בצורה שכזו? "ואם זה יעשה בעיות מול ההורים", תהה אחד המגיבים. המודעה הוסרה בשל "תגובות מכוערות"

פורסם בתאריך: 30.8.23 12:39

מיסיונריות בהר חומה? מודעת דרושים שפורסמה בקבוצות השכונתיות עוררה כעס רב בקרב חלק מהתושבים, ואצל אחרים אי נוחות גדולה.

"דרושים נערים בני 13 ומעלה המתגוררים בהר חומה להשתתף במניין תפילות ביום שבת", נכתב במודעה עם הדגשה כי מדובר על השתתפות בתשלום. "הדרישה היחידה להיות יהודי (לא רק לדתיים)", נכתב עוד במודעה.

המודעה, כאמור, עוררה עוררה כעס בקרב חלק מאלו שנחשפו למודעה. חלקם כתבו למציע כי "אין זה ראוי לפנות כך לנערים", ואילו אחד תהה "ואם זה יעשה בעיות מול ההורים, שלא רוצים?".

עצם הפנייה לנערים, כך בניסוח של המודעה, היא בעייתית. יצוין כי מאז שעלתה המודעה, היא כבר הוסרה מהרשתות החברתיות, "כי חלק מהתגובות היו מכוערות ולא יפות", לדבריו של מפרסם המודעה.

 

 

התגובות, אם כן, הביעו זעם וכעס על עצם הפנייה לנערים ובני נוער בלי לעבור את הוריהם ולשאול האם זה מתאים להם. היו גם תגובות שטענו כי אין זה ראוי להציע תשלום על תפילה, שכן מדובר בעניין רוחני ולא חומרי.

כך או כך, יש לציין כי העסקת ילדים בגילאי 13 אסורה על פי חוק. יתרה מכך, העסקתם של ילדים בגילאי 15-14 מותרת רק בחופשותת רשמיות ויש עוד סייגים.

האיסור בחוק, שהוא חמור בפני עצמו, עדיין חמור מהפנייה לנערים ובני נוער בלי לבקש את אישור הוריהם.

"זה היה נטו בשביל לעזור לנו למניין", הסביר ל"כל העיר" האדם שפרסם את המודעה. "לא החשבתי את זה בור עבודה".

המודעה, כאמור, הוסרה בשל הזעם שהיא עוררה – ומה דעתכם?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. שו

    מי שיצא נגד המודעה הוא טרחן ומשועמם.
    ואני כותב בלשון יחיד כי אין סיכוי שיש כ"כ הרבה טרחנים ומשועממים.
    אז לאדון הטרחן המשועמם, לך תמצא לעצמך חיים ותעזוב את היהודים בשקט

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה ואיפה מיסיונריות? רוצים להתפלל ולהשלים מניין, ואפילו מציעים תשלום! ריבונו של עולם לאן הגענו, יהדות במדינת היהודים נחשבת מיסיונריות.

  3. אייייכס

    לא איראן ולא חיזבאללה!!! מי שמחריב את המדינה יום יום שעה שעה אלה… הדתיים!

  4. רמי

    שמאלנים אנטישמים, ירושלים לאט לאט מתחרדת בגלל קצב הגידול… לכו לתל אביב…

  5. ציון

    יוזמה ברוכה. בטוח שיש כבר עשרות פונים. חסר להם מניין אז הם רוצים לעודד נערים לעזור להם להשלים מניין ויש גם מתנה נחמדה שתוציא את החברה מהמיטה בשבת בבוקר ותגרום להם לצעוד מרחק רב.. כתבה זו זוכה בפרס הכתבה המיותרת בעולם…

  6. אין בן דוד בה עד שחוצפה יסגה

    בושה לכותב הכתבה נפלתם על על השכל מה מסיונריות אתם יהודים כמה אטימות יש בכם צריך לבדוק אחר הכתב אולי לא יהודי(סליחה זה לא יפה לכתוב כך הוא תינוק שנישבה ביצר הרע מעט מין האור דוחה הרבה חושך) הוא כמה חוצפה מנין….. מה כבר בקשו דבר מקובל ויפה איזה אטימות פשוט בה לי לבכות ממש …….

  7. חילוני אוהב מסורת

    לא יאומן כמה שנאה עצמית. כמה רוע. אין מילים. אני פשוט מרחם על מוכי הגורל האלה שנולדו יהודים אבל עושים הכל למחוק כל זיק של יהדות.

    מסכן הסבא או הסבא של הסבא שלהם שרוה את צאצאיו נלחמים ביהדות שהוא עצמו נלחם למענה.

  8. דורון

    בתור תושב הר חומה או בשמה האמיתי חומת שמואל. הלוואי וזה מה שיגרום לבן שלי לקום להתפלל בשבת בבוקר. חבל שלא ציינתם איזה בית כנסת זה….

  9. ניר

    אתם יכולים לשנות את שם העיתון ל"כל גרמניה הנאצית" כי זאת הכתבה הכי אנטישמית שיצא לי לקרוא בתקופה המטורללת האחרונה. לי נראה יותר זוועה שבני 12 13 בתל אביב משתמשים בסמים ועושים אורגיות בחופי הים מבלי שההורים ידעו. אתם חיים במציאות שהזונה יותר מכובדת מהרב. אין יותר תחתית מהמקום שהשמאלנים נמצאים בו.

  10. אסתי

    זה מיניין ברחוב חיים מרינוב בתוך מבנה של המוסדות של הרב אייל "כאיל תארוג" יש להם בתוך מקום לתפילה ממוזג ונעים והלוואי שבאמת יצליחו לגייס ככה נערים שבאמת רוצים להתפלל אבל קשה לקום מוקדם בבוקר אז התשופר הזה רעיון מהמם!

  11. מרים

    משמעות המילה מסיונריות הינה העברת אדם על דתו, פניה יהודית ליהודי היא ממש לא מסיונרית, כי יהדות היא הדת של היהודים, אם הם היו פונים לאנשים שאינם בני העם היהודי אז זה היה מסיונריות. תלמדו מושגים לפני שאתם מעלים כתבה לאויר ומלכלכים על כל מה שמריח קצת קדושה בכל זאת אתם עיתון בירושלים עיר הקודש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר