טקס הסרת הלוט בבית הכנסת ש"י עגנון במעמד ראש העיר משה לאון (קרדיט צילום: רמי גולן)
טקס הסרת הלוט בבית הכנסת ש"י עגנון במעמד ראש העיר משה לאון (קרדיט צילום: רמי גולן)

דעה | משהו טוב קורה בארנונה-תלפיות

בשכונה, שחוגגת השנה 100 שנה להיווסדה, תושבים אכפתיים ומעורבים, שביחד עם המינהל הקהילתי בקעה רבתי, הופכים אותה למקום שנעים לחיות בו | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.3.22 02:20

שכונת תלפיות-ארנונה, ציינה השנה 100 שנים להיווסדה. השכונה נמצאת תחת מינהל קהילתי בקעה רבתי הכולל גם את שכונות בקעה, מקור חיים, ואבו תור.

לפני קצת יותר משנה, בדצמבר 2020, נערכו בחירות למספר מינהלים קהילתיים בעיר ובהם למינהל קהילתי בקעה רבתי. כחברי הנהלה נציגי ארנונה נבחרו גלית רג'ואן – המכהנת גם כיו"ר המינהל, יעקב יונה (JJ) ורמי גולן.

בשכונה תושבים אכפתיים ומעורבים, שניכר כי סביבת המגורים שלהם חשובה להם מאוד. המינהל הקהילתי, קשוב לצרכי התושבים ועושה ככל יכולתו לספק מענה הולם.

בחודש יוני האחרון – באירוע קהילתי רב משתתפים במרכז המסחרי של ארנונה ובמעמד ראש העירייה, החלו חגיגות 100 שנה לשכונה. האירועים לציון המעמד, בשיתוף תושבים וקהילות, התפרשו על-פני חודשים רבים – אירועי תרבות, סיורים וכד'. במעמד אירוע הפתיחה, גם נחנכה ספריית רחוב חדשה בסמוך למרכז המסחרי. מדובר בספרייה אחת במינה, מעוצבת ומתכוננת לפרטי פרטים (שהגו, מימנו ומתחזקים קהילת תושבים אכפתיים ואוהבי הספר מהשכונה). באירוע השתתף גם גיל חובב, נינו של אליעזר בן יהודה, שסיפר למשתתפים סיפורים "פיקנטיים" ומשעשעים מילדותו במשפחה המיוחדת.

עוד באותו אירוע, הוסר על ידי ראש העירייה הלוט מעל שלט בבית הכנסת ש"י עגנון בשכונה. זהו שלט בסדרת שלטים שהוצבו בשנה האחרונה ועדיין מוצבים ברחבי העיר, על ידי המועצה לשימור אתרים – מחוז ירושלים.

ביום שני הקרוב יערך במעמד ראש העירייה טקס חנוכת רחוב עין-גדי המחודש, לאחר שהסתיימו עבודות השדרוג מקצה לקצה בשנה האחרונה. מדובר בשדרוג ששומר על אופיו הירוק של הרחוב תוך מתן דגש על הליכה רגלית נוחה. השדרוג כלל הרחבת חלק מהמדרכות והסדרתן, הטמנת קווי חשמל, תאורה חדשה, הסדרת מפרצי חניה ופחי אשפה, צמחייה וריהוט רחוב.


טקס חנוכת ספריית רחוב חדשה בשכונה במעמד ראש העיר משה לאון (קרדיט צילום: רמי גולן)

טקס חנוכת ספריית רחוב חדשה בשכונה במעמד ראש העיר משה לאון (קרדיט צילום: רמי גולן)


בקרוב יחלו עבודות שדרוגו של המרכז המסחרי בארנונה, בניצוחו של האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים. התכנון נמצא בשלבים מתקדמים ואנו מצפים בקוצר רוח לתוצאה המוגמרת. אנו צופים ומקווים שהשדרוג יהפוך את המרכז המסחרי לאבן שואבת ומושכת לתושבים ולבעלי עסקים ויהפוך למרכזי בחיי הקהילה.

בשנתיים האחרונות, התרחשו תאונות דרכים רבות בכניסה למתחם המגורים צמרת ארנונה – בצומת הרחובות צבי נוימן-דרך חברון. למרבה הצער, אחת מהן בתחילת חודש אפריל 2021 עלתה בחייה של הולכת רגל צעירה והרוחות בקבוצת הוואטסאפ של המתחם סערו בעקבותיה. התושבים פנו אלינו והעלו בקשות ורעיונות שיש בהם להפחית את הסיכון בצומת, ואכן בחודש שעבר הושלם בשעה טובה, ביצוע שינוי נוסף שביקשנו שאמור לשפר את הנושא. מופע הרמזור הירוק בפניה שמאלה לרחוב צבי נוימן מכיוון צפון (מרכז העיר) מתקבל עתה לפני מופע ירוק לנת״צ (נתיב תחבורה ציבורי). השינוי הזה שנראה מינורי, מוריד למעשה את סיכון הגברת המהירות של הנוהגים בנת״צ כשהאור הירוק היה מתחלף לאדום (״גניבת רמזור״) והוא מבורך. הוא מצטרף לפעולה נוספת שביקשנו ובוצעה כבר באמצע חודש דצמבר האחרון – הסתרת מופעי הרמזור לפונים שמאלה למתחם, מעיני הנהגים בנתיב התחבורה הציבורית. כחלק מתוכנית הרמזור החדשה, גם הוארך באופן משמעותי משך המופע הירוק בפניה שמאלה לרחוב צבי נוימן.


עמוד הרמזור בפניה שמאלה אל מתחם צמרת ארנונה (קרדיט צילום: רמי גולן)

עמוד הרמזור בפניה שמאלה אל מתחם צמרת ארנונה (קרדיט צילום: רמי גולן)


אנחנו מאמינים כי השינויים האלה ביחד, יש בידם להפחית באופן משמעותי את הסיכון בצומת, ואנחנו תקווה שכך אכן יהיה. אנחנו נמשיך לעקוב אחר יישום של פעולה נוספת שביקשנו – הוספת מצלמת מהירות-רמזור בצומת, על-מנת להרתיע נהיגה פרועה ומהירה בצומת. כמובן שהדבר לא מוריד מאיתנו אחריות לנהוג באחריות ובזהירות.

 הכותב הוא רמי גולן, חבר הנהלה, מינהל קהילתי בקעה רבתי, נציג ארנונה


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תמיר

    לא ברור מדוע כל העיר דוחף נציגים מסויימים של מינהלים, ו"פעילים חברתיים" למיניהם. הרי יש עשרות נציגים אחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר