מנשה שרביט (צילום: שמעון יאיר כהן)
מנשה שרביט (צילום: שמעון יאיר כהן)

הטור של המחנך הירושלמי מנשה שרביט: על "החוק הפולני" ומשרד החינוך

פורסם בתאריך: 4.2.18 12:47

בשבוע שעבר אישר הפרלמנט הפולני חוק שלפיו שימוש במונחים כגון "מחנות השמדה פולניים" יהיה פשע שדינו עד שלוש שנות מאסר. ואצלנו, מייד געשה וסערה הארץ, כי מה פתאום הפולנים יגידו לנו איך לדבר על השואה. הגדיל לעשות משרד החינוך, ויומיים אחרי הצעת החוק הפולני נשלחו לכל רכזי החינוך החברתי והמורים להיסטוריה מערך שיעור שעוסק במשתפי הפעולה עם הנאצים.

אני רואה שתי בעיות עם ההתגייסות המהירה הזו של משרד החינוך: האחת, זה קצת מעיד על חוסר בטחון עצמי בצדקת דרכנו. הרי יש עיסוק אינטנסיבי בשואה במערכת החינוך, החל מפעילויות וטקסים ביום הזכרון לשואה ולגבורה בכל שנה, מגיל הגן ועד לתיכון, ועד לעובדה כי 30 אחוז מתכנית הלימודים לבגרות בהיסטוריה עוסקת בשואה. אז עכשיו צריך מערך שיעור כדי להדגיש שוב ש"כולם אנטישמים" ושלא יעזו לגעת לנו בשואה?

 

 

הבעיה השנייה היא שבחודשים האחרונים, וביתר שאת בשבועות האחרונים, יש סוגיה בוערת והיא גירוש הפליטים הנמצאים בישראל. ונגיד לצורך העניין שמדובר במהגרי עבודה, הרי יש עדויות אינספור על הייסורים והמוות הצפויים להם במקומות אליהם הם יגיעו. מדוע על עניין זה משרד החינוך לא מזדעק לוודא שבכל בתי הספר מתקיים דיון ערכי על אחריותנו כלפי הגר הנמצא בארצנו?

חבל שמשרד החינוך אוהב להתמקד רק בצרות "שלנו" מהעבר, ולא גם בזוועות שמתרחשות כיום, חלקן ממש על סף ביתנו.

 

מנשה שרביט,

הורה ומחנך בחטיבה עליונה מזה 20 שנה בירושלים,

מרכז את הפורום החילוני הירושלמי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר