פינת הזיכרון בגן החיות (צילום: הילה כהן אייס)
פינת הזיכרון בגן החיות (צילום: הילה כהן אייס)

"ברגע אחד הדופק שלו פסק והלב שלנו נשבר. ילדתי תינוק מת"

אמא ירושלמית - הטור של מיכל | לרגל חודש המודעות ללידות שקטות מתארת באומץ רב הילה כהן אייס למיכל פישמן-רואה את הלידה השקטה שעברה, ומספרת כיצד היא מתמודדת עם האובדן

פורסם בתאריך: 3.10.18 21:48

חזרה לשגרה שמחה לכולם! אין ספק שבשורת השבוע היא תום החגים ושובה של השגרה. זה הזמן להתפנות לדברים חשובים לא פחות מחגים וארוחות. באוקטובר מצוין בין השאר חודש המודעות לאובדן תינוקות רכים ולידות שקטות.



אמא ירושלמית מדהימה, שהכרתי לפני מספר שנים היא הילה כהן אייס, שפועלת רבות מהמקרה הפרטי שלה, למען אימהות אבלות אחרות. ביקשתי ממנה לתאר לי את החודש הזה מנקודת מבטה. כי אין דרך מדויקת, נוקבת ומעוררת יותר ממילותיה.

"הייתי אז בשבוע ה-38 של ההריון הראשון שלי", מתארת הילה באומץ רב, "היינו מוכנים לבואו ורק חיכינו שכבר תגיע הלידה ונחזיק ונחבק אותו. אבל ברגע אחד הדופק שלו פסק והלב שלנו נשבר. ילדתי תינוק מת. במקום הבכי שלו היה הבכי העצוב שלנו. יצאנו הביתה שבורים ואבלים בידיים ריקות עם כאב ויגון שאין להם סוף".

"כמו כל אמא הייתי בחופשת לידה, אבל לי לא היה תינוק לטפל בו", מספרת הילה. "התאבלתי על אובדן בני הבכור, אבל הרגשתי שאף אחד לא מבין ולא יודע איך לתמוך בנו ומה להגיד לנו. ההלכה לא אפשרה לשבת שבעה, ואין שום טקס או מנהג ובקבורה לא הרשו לי להשתתף".

הילה מספרת לי שמה שעזר לה היה לדבר עם אימהות אחרות שחוו גם הן לידה שקטה. "מה שעזר לי היה לפגוש ולשוחח עם נשים שמתמודדות עם אובדן תינוק כמוני. הן ידעו בדיוק מה אני עוברת", היא מציינת. "איתן חלקתי את התחושות והכאב, ואיתן שמחתי בלידות ילדי הקשת שלנו שנולדו לאחר האובדן, ועד היום אנחנו בקשר".

הדר, ילדת הקשת של הילה (צילום: הילה כהן אייס)

הדר, ילדת הקשת של הילה (צילום: הילה כהן אייס)

ילדי קשת זה כינוי לילדים שנולדו לאחר אובדן הריון, כמו הקשת שמופיעה אחרי הסערה. הילה מסבירה כי "חודש אוקטובר מצוין בעולם כחודש המודעות לאובדן תינוקות רכים ולידות שקטות. באחת מכל 200 לידות מישראל נולד תינוק מת. תינוקות שלא הכרנו ולא נכיר, אבל יש לו הורים ומשפחה וסיפור חיים שלם מאחוריו עד שהציפייה והתקווה לבואו התנפצו ברגע. ישראל היא מדינה שמעודדת פריון וילודה, אולם כאשר מדובר באובדן תינוק המערכת עוד לא יודעת לתת למשפחה את כל המענה והתמיכה על מנת שתוכל לשוב למסלול חייה ובכדי לתת מקום מכבד לתינוקות שאינם".

כמעט 6 שנים חלפו מאז שהילה איבדה את בנה הבכור, "ומאז אני עוסקת בעשייה ומשתדלת ללוות ולסייע", אומרת הילה, "על מנת ליצור מרחב מודעות ומכיל ותומך במי שחוו כמוני אובדן תינוק בלידה שקטה או תינוק רך".

פינת הנצחה ללידות שקטות בגן החיות התנ"כי (צילום: הילה כהן אייס)

פינת הנצחה ללידות שקטות בגן החיות התנ"כי (צילום: הילה כהן אייס)

החודש מתקיימים בירושלים שני אירועים לציון חודש המודעות: 16.10.18 בשעה 19:00 בתיאטרון החאן – מפגש זיכרון לילדים שאינם עוד איתנו. לפרטים ג'ואי 054-792355 או בפייסבוק.

ביום שישי 26.10.18 בשעה 10:00 בפינת זיכרון לתינוקות שנולדו בלידה שקטה ותינוקות רכים בגן החיות התנכ"י לפרטים הילה 050-6205048 לאירוע בפייסבוק.

בנוסף ניתן לקבל תמיכה באתרים  https://leidashketa.co.il  או  https://leidashketa.com

כמו כן, בירושלים, בבתי החולים הדסה ושערי צדק, מתקיימות במהלך השנה קבוצות לתמיכה בנשים לאחר אובדן.

אני מודה להילה על פועלה החשוב והלא מובן מאליו. ובעיקר על ההכוונה והקישורים למקורות תמיכה ואירועים רלוונטים חשובים.

שנתבשר תמיד בבשורות טובות, וכל ההריונות יגמרו בידיים מלאות.

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: ארנון בוסאני)

מיכל פישמן-רואה (צילום: ארנון בוסאני)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר