הריון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

ליאת אפיק-סובל, דולה נטורופתית בירושלים

היא הדריכה לא פחות מ-5000 זוגות וליוותה יותר מ-600 זוגות בתהליך הלידה, ליאת אפיק-סובל, דולה נטורופתית בירושלים משלבת גם נטורופטיה, צמחי מרפא, פרחי באך, רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור, טווינא, ארומתרפיה ועוד. "אחת המטרות שלי היא להוציא יולדת מחדר הלידה אחרי שעברה חוויה עוצמתית ומרוממת"

פורסם בתאריך: 11.2.20 19:14

דולה או תומכת לידה, היא אישה המלווה את שני בני הזוג בתהליך ההיריון, הלידה ולאחר הלידה. תפקידה לעשות כל שביכולתה להקל על היולדת בהתמודדות עם כאב במהלך הלידה, לתמוך רגשית ביולדת ובבן זוגה ולהנעים עליהם את התהליך כולו. לדולה תפקידים נוספים כמו תיווך השפה המקצועית, הסבר על בדיקות ותהליכים רפואיים, סיוע בהנקה, יעוץ בשלבי ההורות הראשוניים ועוד.

ליאת אפיק-סובל, דולה נטורופטית בירושלים, מספרת: "הפכתי לדולה עוד לפני שהיו קורסים לדולות בארץ, כנראה שהמקצוע בחר בי. יש לי ניסיון של 22 שנים מאז שעזרתי לאמא שלי בלידה של אחי הקטנים", היא מחייכת, "עם השנים למדתי עוד מקצועות הנותנים לי כלים על מנת להקל על היולדת ובן הזוג בתהליך הזה, כגון תזונה נטורופתית, צמחי מרפא, פרחי באך, רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור, טווינא, עיסוי, ארומתרפיה ועוד".

ליאת אפיק (צילום: פרטי)

אפיק-סובל עוסקת בהכנה ללידה כבר 20 שנה בשני אופנים, היא מנחה קורסים פרטיים בקליניקה או בבית הזוג ובנוסף דרך קופות החולים. היא הדריכה לא פחות מ-5000 זוגות וליוותה יותר מ-600 זוגות בתהליך הלידה. התהליך בקליניקה כולל טיפולים לזירוז לידה בעזרת רפלקסולוגיה, צמחים, עיסוי ודיקור, טיפול רגשי ועיבוד לידה, כל הידע הרב המצוי לרשותה ניתן ליולדת ולמשפחתה.

למה לפנות לדולה?

"תפקיד הדולה הוא להכיר את היולדת, להבין אותה ואת הקשיים שלה. חשוב לדעת איך היא מתמודדת עם כאבים ומה עוזר לה להירגע מאחר והיא בפחד מאוד גדול. אחת המטרות שלי כדולה, היא להוציא יולדת מחדר הלידה כשהיא בריאה, עם תינוק בריא, מרגישה חזקה, מחוברת לעצמה ולמה שחשוב לה, אחרי שעברה חוויה עוצמתית ומרוממת".

ליאת אפיק (צילום: פרטי)

איזה ידע את משלבת בתפקיד הדולה?

"חשוב לציין שאני דולה היפנוברת'ינג (פשוט ללדת), מדובר באימון של היולדת לקראת הלידה לשליטה עצמית על התודעה ועל הרפיה עמוקה, ושימוש בטכניקות לשמירה על ההרפיה הזו לאורך כל הלידה. בנוסף, אני חובשת, נהגת ומדריכה מתנדבת של מד"א, כך שאני מכירה לעומק את מצבי החירום בהם אני יכולה להיתקל, ומלמדת את הזוגות החייאה לילדים ותינוקות.  יחד עם כל אלה אני גם מאמנת ומדריכת הורים בתקשורת מקרבת (NVC), בכך אני עוזרת לזוגות להבין איך הם רוצים לגדל את התינוק שלהם ואיך להתמודד עם אחים גדולים בבית".

ליאת אפיק (צילום: פרטי)

כמה זמן תהליך הליווי נמשך?

"זה מאוד תלוי ביולדת, בדרך כלל מתחילים בשבוע 28, מבררים, פוגשים דולות ובודקים למי הכי מתחברים ומי הכי מדויקת לצרכים של הזוג. ברגע שמחליטים מתחילה העבודה בפגישות פרטניות שכוללות הכנה אישית לקראת הלידה, כתיבת תכנית לידה והכנה פיזית של הגוף, כגון: הכנת הפרינאום, האגן, הכנה תזונתית ללידה, הכנת צוואר הרחם ובעיקר – הכנה רגשית". תהליך הליווי נמשך עד שישה שבועות אחרי הלידה".

טלפון: 052-2727220

כתובת: ירושלים והסביבה

מייל: [email protected]

פייסבוק: Liat Afik-Sobel Naturopathic Dula  ליאת אפיק-סובל


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר