קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

נתינה לזולת תרומה לקהילתיות

הצורך לחברה הוא צמא בסיסי של האדם. אנו זקוקים לקהילה ולמשפחתיות, לתחושה הדדית של אהבה בין אם היא חברתית או משפחתית. ההדדיות הזו שהיא כל כך הכרחית לנו, מביאה איתה מימד הדדי נוסף – נתינה וקבלה. הנתינה שלנו לא נשארת בואקום ובסופו של דבר, כמו אפקט הפרפר, מביאה איתה דברים נוספים. כשאנו יודעים לקבל בלב שלם, כך גם קלה יותר הנתינה

פורסם בתאריך: 1.7.21 13:57

הצורך לחברה הוא צמא בסיסי של האדם. אנו זקוקים לקהילה ולמשפחתיות, לתחושה הדדית של אהבה בין אם היא חברתית או משפחתית. ההדדיות הזו שהיא כל כך הכרחית לנו, מביאה איתה מימד הדדי נוסף – נתינה וקבלה. הנתינה שלנו לא נשארת בואקום ובסופו של דבר, כמו אפקט הפרפר, מביאה איתה דברים נוספים. כשאנו יודעים לקבל בלב שלם, כך גם קלה יותר הנתינה.

ממה קהילה בנויה?

כאשר נתינה לזולת מגיעה ממקום עמוק, היא לרוב מגיעה מתוכנו ומהמקום שאנו חזקים בו. ישנן אינסוף דרכים לתת, כשהדרך הטובה ביותר היא באמצעות הכלים שלנו שאנו חזקים בהם. כל קהילה, בכל רחבי העולם, בנויה ממגוון של אנשים, מתחומים שונים, וכל אחד נותן את חלקו בתחום החוזק שלו. אם זה בקיבוץ, בשבט, או בכפר.

בכל יישוב, גם בארץ, תמצאו בעלי מקצוע רבים ומגוונים. אנו יודעים למי לפנות עם כל בעיה שלנו, וגם חברי הקהילה יודעים לפנות אלינו בעת הצורך. ועל זה למעשה הקהילה בנויה. על נתינה הדדית ותרומה לשלם שנהיה גדול מסך חלקיו.

תרומה לזולת

מעבר להיותנו בעלי מקצוע, אשר מקבלים תשלום ועזרה מעשית בתחומים כאלה ואחרים, קיימת גם הנתינה שכביכול אנו לא מקבלים בעבורה דבר. אך מעצם היותנו שותפים לקבוצה, עוד לפניי שנתבקשנו אנו ממש רוצים לעשות את מה שניתן עבורה. אנו רוצים לקדם את הקהילה שלנו, ונשמח כאשר חבריה יהיו בריאים ושמחים.

דרכים לתרום לזולת ותוך כדי לחזק את הקהילתיות

נסו לחשוב מה חסר בקהילה בה אתם נמצאים? מה תוכלו לעשות בכדי לשפר את החיים בה עבור הכלל? זו יכולה להיות יוזמה חד פעמית כמו יום גיבוש, הפעלה לילדים בפארק המקומי, ועוד ועוד. הנה מספר דוגמאות:

  1. 1. מקרר קהילתי – מקררים קהילתיים כבר החלו להיות טרנד של ממש ברחבי הארץ. אלה הם מקררים שמוצבים במקום ציבורי בשכונה עם חיבור לחשמל, אליו יכולים בכל רגע נתון להגיע בשלנים ואופים למיניהם (או סתם צרכנים) ולהשאיר מכל טוב. חברי קהילה שנזקקים כלכלית, או שסתם לא מצאו זמן לבשל, יוכלו לגשת בזמנם הפנוי, מבלי המפגש (הלעתים מביך) עם התורם, ולבחור בעבורם מנה טעימה להמשך היום או השבת.
  2. הרצאה או סדנה חד פעמית – זה יכול להיות כל תחום עניין שמושך אתכם ואתם בטוחים שיכול גם לעניין אחרים. העברת הידע והתשוקות שלכם הלאה היא מצווה לכל דבר. אתם תגלו שבאמצעות האהבה שלכם לתחום אותו תעבירו, אתם תצליחו לרגש גם חברי קהילה נוספים, ולהפיץ את האמונה שלכם מסביב. הקהילה תרוויח מכך ממש כמו שאתם תרוויחו.
  3. יצירת שיח בקהילה – באמצעות תליית שלטים או עיצוב מחדש של אזור המגורים שלכם – בין אם זו הפצת שירים, סיפורים או ידיעות, אתם תוכלו ליצור שיח בקהילה שהוא דבר מגבש ביותר.

כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר