אלי מימון (צילום: יהודה לב)
אלי מימון (צילום: יהודה לב)

אלי מימון מנהל "אליפון"

החזון של אלי מימון להתרחב ולהעניק שירות למוסדות וארגונים גדולים. טלפונים ניידים הם הבייבי שלו וכשהוא רואה את הלקוחות עוזבים בחיוך את המעבדה הוא מתמלא גאווה

פורסם בתאריך: 12.9.17 14:11

כשאלי מימון השתחרר מהצבא ופתח את אליפון בשנת 1989 ההתמקצעות בתחום התקשורת הייתה שונה לחלוטין מהיום, בעבר התבסס הענף בעיקר בנושא מרכזיות טלפונים ותקשורת קווית. היום, כמעט שלושים שנה אחרי, מתמחה מימון בכל תחום התקשורת: תשתיות, מרכזיות, סלולר, פקסימליות, מדפסות ועוד, כולל חנות למכירה ושירותי תיקון. הניסיון והוותק עושים את שלהם, וכשמצטרף להם מנהל שחושב מספר צעדים קדימה, התוצאה היא עסק שמקדים את הקידמה, ויודע לפתור בעיות עתידיות בד בבד עם התחדשות והתעדכנות כל הזמן. את החנות ברחוב כי"ח בירושלים הוא מתאר כבית מרקחת. חנות מרווחת ומזמינה כשלצדה עובדים למתן שירות מחוץ לחנות למוסדות כגון: בית חולים הדסה, מכללת הדסה, כנסת ישראל ומשרד הבריאות.

פתחת עסק בגיל צעיר, מה הניע אותך?
"אבא שלי זכרונו לברכה הוא הדמות שלי לחיקוי. אבא היה עצמאי שמעולם לא נלחץ וידע לקחת דברים בפרופורציה, ממנו למדתי כי כל דבר שקשור לכסף הוא פתיר. מעבר לכך, אני עצמאי בנשמה. אשתי תמיד אומרת שאני בין הבודדים שקם בבוקר והולך לעבודה מבסוט".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

באיזה אתגר או קושי עמדת במהלך השנים?
"האתגר הגדול מבחינתי שלקחתי על עצמי מוסדות מאוד גדולים לטיפול. כשהגעתי לבית החולים הדסה והצעתי את השירות שלי לפני 14 שנים בתחום הפקסימיליה, הם עבדו עם חברה גדולה אחרת. באותה פגישה הם הסבירו על המלאי שכלל 700 פקסמיליות שצריכים תמיכה, תיקון, החלפת חלקים, ושאלו אם אוכל לעמוד בזה. עניתי שאמנם "אליפון" עדיין חברה קטנה המונה שלושה עובדים ס"כ כולל אותי, אבל יש לנו נשמה גדולה… ועובדה שהם נשארו אתנו כל כך הרבה שנים".
היו צעדים בדרך שהתחרטת עליהם?
"חשבתי פעם להתרחב גם לתחומים אחרים וביחד עם שותף פתחתי חנות. אמא שלי זיכרונה לברכה נהגה לומר, שאם שותף זה דבר כל כך מוצלח אז גם אלוהים היה לוקח לעצמו שותף. הייתה תקופה שפתחתי וניהלתי במקביל חמישה סניפים :במעלה אדומים, מודיעין, מושבה הגרמנית ומרכז העיר ומצאתי את עצמי מתרוצץ בין הסניפים בעבודה אינסופית. בשורה התחתונה יצאתי עם כאב ראש גדול ופחות כסף ממה שמכניס לי סניף אחד. כך הבנתי שהחכמה היא לתת את כל כוחי בסניף אחד חזק".
מה מביא לך גאווה?
"השירות הגבוה שאנחנו מעניקים ללקוחות. לקוח שנכנס ומוסר מכשיר לתיקון, אמור בעצם להמתים שעה שעתיים עד שהמכשיר יתוקן. במקום שישוטט במרכז העיר אני מחלק לו במתנה שובר לבית קפה שישב לו וייהנה בינתיים. אם לקוח קונה מכשיר אצלנו וכעבור מספר ימים מתחרט, גם אם השתמש בו הוא יכול להחזיר את המכשיר ויקבל את כספו חזרה. סטנדרט השירות שלנו נדיר בישראל. מעבר לזה, אנחנו מאוד ישרים והוגנים ללקוחות, כך למשל אנחנו לא נגבה תשלום על תיקונים פשוטים כמו לחצן תקוע למשל. לקוחות יוצאים מאתנו עם חיוך ותמיד חוזרים שוב".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

איזה בוס אתה?
"אני לא רואה את עצמי בוס ולכן העובדים מרגישים שהעסק גם שלהם. האווירה אצלנו מדהימה, מתחילים את הבוקר במספר בדיחות וכשאנחנו מחויכים מתחילים לעבוד. אם למשל עובד במעבדת התיקונים שובר מסך בטעות, הוא לא יחשוש לומר לי את זה, כי התגובה שלי היא 'אחי זה קורה, תניח בצד וקח אחר'. כשאני יוצא לחופשה אני רגוע לגמרי ויודע שהעובדים ידאגו לעסק כאילו הוא שלהם".
מה המוטו שלך ?
"קודם כל אשתי ושלושת הילדים לפני העסק. אני רווי ניסיונות. היום אני נהנה, רגוע ויכול בכיף ליהנות מהעבודה וליהנות עם המשפחה".
איזה טיפ היית נותן לבעל עסק מתחיל?
"לפני 28 שנה כשפתחתי את העסק, חבר טוב שלי שהיום הוא כלכלן נתן לי עצה, לנהל יומן ולרשום בו יום יום את הסכום שהכנסתי ואת הסכום שהוצאתי ולדאוג שההכנסה תהיה מעל ההוצאה ואם לא, אז לפחות שזה יהיה מאוזן. בלי ניהול יומן כזה האינדיקציה קשה. אני ממשיך לעשות זאת עד היום. טיפ נוסף הוא לא לבזבז את הכסף המזומן שמצטבר בקופה מדי יום. אני מקפיד לקחת את הכסף יום ביומו מהקופה ומיד להפקיד אותו בבנק. הפיתוי להכניס את הכסף לכיס ולקפוץ למחנה יהודה לבזבז אותו הוא גדול, אבל אחר כך לא מבינים למה הם נופלים או פושטים רגל. אני מסתכל על הכסף כאילו הוא הכסף של העסק ולא שלי, ובסוף חודש מושך לעצמי משכורת. אסור להשתגע כי אחרת עלולים ליפול ודבר נוסף חשוב לא פחות להתמקד בשירות, שירות שירות". 

טל: 050-5513734
כתובת: החיי"ל 86, ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר