יוסי שמואלי (צילום: אורן בן-חקון)
יוסי שמואלי (צילום: אורן בן-חקון)

יוסי שמואלי – "דורון" בית ספר לקרב מגע והגנה עצמית

אם חשבתם שקרב מגע זה רק ענף ספורטיבי שיסייע לכם בפיתוח כלים להגנה עצמית, ליוסי שמואלי יש משהו לספר לכם. ב"דורון", בית הספר שהוא מנהל, תוכלו לחזק את הביטחון העצמי של ילדיכם ולספק להם חוג שיכול אפילו להציל חיים

פורסם בתאריך: 17.1.18 18:00

עבור יוסי שמואלי, בעלים, מנהל ומדריך ראשי ב"דורון" בית ספר לקרב מגע והגנה עצמית, בעל חגורה שחורה בדרגת מומחה 5, קרב מגע הוא דרך חיים של ממש. את תעודת ההדרכה שלו נתן לו מייסד הקרב מגע הישראלי, אימי ליכטנפלד ז"ל, במכללת וינגייט במסגרת בית ספר למאמנים. הוא אף משמש דירקטור ישראל באיגוד הבינלאומי לקרב מגע IKMF. מהאיגוד יוצאים מדריכים לאמן ב-86 מדינות בעולם בשיטה זו.

"קרב מגע היא שיטת לחימה ישראלית שפותחה על ידי אימי ליכטנפלד, שבבסיסה האידאולוגיה שלכל אדם יש את הזכות והיכולת להגן על עצמו", מסביר יוסי. "החוגים שלנו מיועדים לילדים, בני נוער ומבוגרים, בנים ובנות. האימונים בחוגים השונים מקנים ביטחון, מיומנות ויכולת תגובה מקצועית המשפרים במקביל גם את הכושר הגופני".

יוסי שמואלי (צילום: אורן בן-חקון)

יוסי שמואלי (צילום: אורן בן-חקון)

ספר לנו על השיטה שאתה מנחיל בבית הספר שלך.
""דורון", בית הספר שבבעלותי, הוקם בשנת 1989 ופועל בחסות האיגוד הבינלאומי לקרב מגע בישראל IKMF. לאורך 30 שנות קיומו מהווה בית הספר מוקד פנאי מרכזי לילדים, נוער ומבוגרים המעוניינים להתאמן בשיטת לחימה מתקדמת ובד בבד לפתח יכולות ספורטיביות המספקות הגנה עצמית. באיגוד צוות של מדריכים בכירים אשר מפתחים את אמנות קרב המגע באופן מתמשך אל מול המציאות והאיומים המשתנים. הניסיון שלי בתחום מאפשר לי ללמד את המתאמנים והמדריכים שלי את השיטה ולהקנות אותה בצורה הרלוונטית ביותר ליומיום לצד פיתוח הכושר הגופני שלהם".
אילו תפקידים חשובים נוספים יש לקרב מגע בעיניך?
"בשיעורים, לצד פיתוח היכולת והמיומנות האישית, המדריכים ואני שמים דגש על העלאת הביטחון העצמי במסגרת אימוני ילדים ונוער דרך שיפור הכושר הגופני, חיזוק יכולת התגובה, הקניית שליטה עצמית ועבודה על שיפור ופיתוח הקואורדינציה. בעזרת טכניקות מתקדמות, אימוני קרב המגע מפתחים שליטה במצבים מורכבים המשלבים נשק קר וחם אל מול תוקף אחד או יותר. בשיטה זו מדריכים את הלוחמים כיום בשירותי הביטחון בישראל: שב"כ, מוסד, משטרה והיחידות השונות בצה"ל, תוך הקפדה על התאמות ייחודיות לכל מסגרת".
למה לדעתך יש חשיבות ללמוד קרב מגע בישראל 2018?
"בימים טרופים אלה, כשהאלימות גואה ומתפשטת במקומות רבים בארץ, ברחוב, בבתי הספר, במועדונים ואפילו במקום הכי בטוח – בביתנו מבצרנו, אנחנו האזרחים לא יודעים כיצד להתנהג בשעת סכנה. הפחד חודר לתוכנו, ובלי להרגיש אנחנו מעבירים אותו לילדינו. ההורים הדואגים לילדיהם מבקשים שייצאו מביתם רק בליווי אדם נוסף, אולם אם האנשים שנתקלים באלימות לא יודעים כיצד להגן על עצמם, לא יעזור כל מלווה. בשל כך חשוב מאוד ללמוד, להתאמן ולהשיג יכולת בהגנה עצמית. בעיקרון, כולם חייבים לדעת וכולם יכולים ללמוד".

(צילום: סטודיו הראלתרגיל הגנה מפני תקיפה בסכין)

(צילום: סטודיו הראלתרגיל הגנה מפני תקיפה בסכין)

היכן נלמדים הקורסים שלך ברחבי ירושלים?
"קיימים כמה מוקדים ברחבי ירושלים ובסביבתה שבהם מתנ"ס רמות ירושלים, מושב טל שחר, מסילת ציון וכפר ורבורג. ניתן ליזום ולפתוח קורסים וחוגים במקומות נוספים".

אילו סיפורי הצלחה זכורים לך במיוחד?
"יעל אמיתי-קרן מירושלים, למשל. בהיותה בת 16, באחד הימים בשעה 23:00 היא עשתה את דרכה לביתה ברמות שהצריכה נסיעה בשני אוטובוסים. באוטובוס שהוביל למרכז העיר הציקו לה בני נוער. כשירדה מהאוטובוס במרכז העיר ירושלים ברחוב ריק מאדם, אחד מהם ניסה לגעת בה. באותו הרגע, בלי להסס, היא נתנה לו מכת מרפק למפתח הלב, מה שגרם לו להתמוטט במקום וליפול ארצה. או לילך שיף, בת מושב באר טוביה, שטסה לחו"ל עם חברתה לחופשה קצרה. במטוס הן שוחחו עם ישראלים שנראו להן נחמדים. תוך כדי שיחה, הבחורים שמעו את שם המלון שבו הן צפויות לשהות. באמצע הלילה הבחורים הגיעו למלון כשהם שיכורים וביקשו להיכנס לחדרן. משסירבו הבנות לפתוח, הבחורים הקישו בחוזקה ואף ניסו לפרוץ את הדלת. לילך קמה מהמיטה, פתחה את הדלת ונתנה בעיטה ישירה בין רגליו של אחד מהם, מה שגרם להתקפלותו מכאב ולהסתלקותם המיידית מהמקום. מיותר לציין שאילולא לילך נהגה כפי שנהגה, סוף הסיפור היה אחר לגמרי. ויש לי גם תלמידים שלא הותקפו, כמו יאיר שלומד בחוג שלי, שאמר לי שלמרות שלא חווה מקרה כזה, זאת הרגשה מצוינת להסתובב ברחוב ולדעת שהוא יכול להגן על עצמו".

יוסי שמואלי (צילום: יוסי שמואלי)

יוסי שמואלי (צילום: יוסי שמואלי)

לסיכום, מה המסר שלך?
"קרב מגע הוא כלי נהדר שעוזר בשיפור הכושר הגופני, מעצים את הביטחון האישי, משפר מיומנות ומחזק את היכולת להגן על עצמנו בעת מצבי קיצון".

"דורון" בית ספר לקרב מגע והגנה עצמית בניהולו של יוסי שמואלי
טלפון: 054-2516102
אתר האיגוד הבינלאומי לקרב-מגע: kravmaga-ikmf.com/ikmf/git/yosi-shmueli
פייסבוק: doron.kravmaga

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר