אילן שגב (צילום: אסף קרלה)
אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

אילן שגב – גרונטולוג פיננסי א.שגב ביטוח ופיננסים

אם אתם לא מבינים שום דבר בפנסיה שלכם ולא יודעים כמה תקבלו, מתי ולמה – אתם לא לבד. אבל לא לדאוג, כי בדיוק בשבילכם פתח אילן שגב את סוכנות הביטוח ויעניק לכם את כל המידע והייעוץ שישמור עליכם גם ביום פרישה

פורסם בתאריך: 25.1.18 14:31

הוא סוכן ביטוח זה 32 שנה, לאחר שלושה תארים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר תואר שני נוסף של אוניברסיטת חיפה בגרונטולוגיה פיננסית – כלכלת הזקנה. הוא אחד מתוך שישה מומחים המתמחים בתחום זה בארץ ובימים אלה מתכונן לקראת לימודי דוקטורט בתחום. אילן שגב, בעל משרד א. שגב ביטוח ופיננסים, מנהל את המשרד העוסק בענפי הביטוח השונים: אלמנטרי, חיים, בריאות וסיעוד, חיסכון ארוך טווח ופיננסים. עיקר התמחותו מתמקד בחיסכון לטווח ארוך כהכנה לקראת הגיל השלישי והרביעי.

אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

במה אתה מתמחה?
"מלבד היותי סוכן ביטוח, אני מעניק שירות שהוא מעבר לתחום הפיננסי-פנסיוני, הנוגע לזכויות של זקנים – מיצוי זכויות, הפניה לטיפול בצוואות בחיים, הנחיות לטיפול סופני, תומך החלטות במקום שליטה תחת אפוטרופוסים, מיסוי, מציאת מסגרת מוסדית בהתאמה אישית וייעוץ כיצד להתנהל עם הכספים שצברו בני הגיל השלישי והרביעי על מנת שלא יישארו חסרי כל בזקנה המאוחרת".
מה הבעיה העיקרית בזקנה?
"הבעיות העיקריות הן בדידות וניידות ורק אחר כך כסף, אבל כשיש כסף ניתן לפתור זאת כי אז אפשר לצאת לחוגים, להשתלמויות, לטיולים בארץ ובחו"ל – וכך הבדידות נפתרת. זה כיף לראות אנשים זקנים שיוצאים ומבלים ונהנים מהחיים, ולשם כך חשוב להיערך נכון מראש".

אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

למה חשוב לדאוג לחיים בגיל זקנה?
"תוחלת החיים גדלה באופן משמעותי משנה לשנה, לכן הפנסיה הנצברת אינה מספיקה לכל כך הרבה שנות זקנה בכבוד. החוכמה היא לדעת להתארגן מראש כדי להגיע לגיל המבוגר וברמת חיים סבירה ומעלה, וזה בדיוק מה שאני עושה. היום יש בארץ בסביבות 1.45 מיליון איש בני 65 ומעלה, ואנו חייבים לתת להם שירות ולדאוג להם. אני רואה בזאת שליחות".
מה חשוב בשירות שאתה מעניק?
"השירות שאני נותן למבוגרים הוא במילים פשוטות להתכונן לזקנה טובה יותר. היום יש הרבה שמגיעים לגיל 95 ויותר ואין מודעות מספקת בהכנה לקראת הפרישה. למשל, תוכנית סיעודית שהיא משמעותית לא רק לזקן עצמו אלא גם לבני משפחתו. ביטוח סיעודי נכון המותאם לצורכי הלקוח ימנע בעתיד נטל על משפחתו. הבעיה העיקרית היא שקשה לנו כשאנו צעירים לחשוב על אותם הימים ויש לנו נטייה לדחות את העיסוק בכך לשלב מאוחר יותר. חשוב להיערך לכך כלכלית בגיל צעיר ולא להירתע מהנושא".

 

אתה פועל במטרה להעלות את מודעות הציבור.
"בהחלט. המטרה עבורי היא שאנשים בגיל 50 ידאגו כבר עכשיו לעתיד, לגיל 70 ומעלה, ובמקביל לעלות את המודעות בפני זקנים כי הם בעלי זכויות שלא תמיד מודעים אליהן. בנוסף – לדעת להתנהל עם הכספים והפנסיה העומדת לרשותם. למקרים של מחלות זקנה למשל יש משמעות כלכלית כבדה. חשוב שהמשפחה והזקן יידעו האם המדינה משלמת והאם הוא ייאלץ להשתמש בכספי הירושה. אלה הן שאלות כבדות משקל. אנשים מגיעים לפנסיה ולפתע מבוהלים מהמצב, כאילו הופתעו שהזקנה דפקה להם בדלת. אני מטפל בכל אותם התחומים ומסייע לזקנים לעשות סדר. זה נותן להם ביטחון והם יכולים להזדקף".

אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

אילן שגב (צילום: אסף קרלה)

במה אתה גאה?
"זהו משרד משפחתי שבו בתי ענבל, בוגרת תואר ראשון בביטוח, תואר שני במנהל עסקים וסוכנת ביטוח מורשית, היא דור ממשיך. אני גאה בשם הטוב שיצא למשרד שלנו ובשירות מקצועי שאנו מעניקים לאורך שנים. למרות שהמשרד הוא מהגדולים בארץ עם אלפי לקוחות, היחס מאוד אישי. הלקוחות מגיעים לא פעם מלאי חרדה ואני פותר להם את הבעיות על ידי בניית תוכנית עסקית. אני מכיר להם את הזכויות ומתכנן להם את העתיד. בייעוץ גרונטולוגי מדובר בלפחות חמישה מפגשים שמובילים לתוצאות חשובות ביותר. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, מרגיש שליחות וסיפוק עצום. במפגשים אני מבין את הצרכים והרצונות שלהם, מקשיב לדברי בני המשפחה אם הם שותפים ומסייע להם לחיות בשיבה טובה. הלקוחות מאמינים בי ונפתחים אלי וזה מחמם את הלב לעזור להם".
מה המוטו שלך?
"רק החולם מגשים ורק המעז מצליח. זה המוטו שלי. המחנכת שלי בתיכון כתבה לי את המשפט עת סיימתי בהצטיינות לימודי בתיכון, ומאז זה מלווה אותי בחיים. הלימודים האקדמיים פתחו לי אופקים, והנה היום אני בן 58 ומתחיל דוקטורט שנאמר: לחלום, לשאוף, להעז ולהגשים".

כתובת: קרן היסוד 17 ב', ירושלים
טלפון: 02-6248225
אימייל: [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר