מעוף (צילום: אבי קליין)
מעוף (צילום: אבי קליין)

נצר וינטר – מנהל סניף מעוף ירושלים, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים משרד הכלכלה והתעשייה

חולמים לפתוח עסק? חשוב שתגיעו לפגישה בסניף המעוף בירושלים . נצר וינטר, מנהל סניף מעוף בירושלים, שידאג למיפוי עסקי וליווי אישי, על מנת לאפשר לכם לעוף אל ההצלחה

פורסם בתאריך: 7.4.18 22:37

מדי יום נפגשים בסניפי המעוף בעלי עסקים, יזמים בתחילת דרכם ואלו החולמים להיות עצמאיים, עם צוות מקצועי המעניק שירותי ייעוץ עסקי, ליווי מקצועי והדרכות. נצר וינטר, בן 46, נשוי ואב לחמישה, מנהל את פעילות המעוף באזור ירושלים, דואג להצלחת העסקים ולקידומם ומעניק בית נאמן ותומך.

מה זה בעצם מעוף?

"החברה היא תוכנית של משרד הכלכלה והתעשייה דרך הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, שהחלה להתממש משנת 2014, ונועדה להצמיח עסקים באמצעות עזרה, עידוד ופיתוח בכל התחומים שעסק צריך. התחומים העיקריים בהם נעזרים עסקים במעוף הם: שיווק ומכירות ברשת האינטרנט, יעוץ עסקי אישי, קורסים במגוון תחומים, לקיחת הלוואות, יעוץ פיננסי, ארגוני ועוד".

מעוף (צילום: אריק לוינגרום)

מעוף (צילום: אריק לוינגרום)

למה צריך פרויקט כזה?

"ראשית יש צורך להבין את חשיבותם של העסקים הקטנים והבינוניים במשק הישראלי. עסק קטן-בינוני נחשב כזה המעסיק עד 100 עובדים, כיום ישנם למעלה מחצי מיליון עוסקים במשק המהווים כוח חזק ומשמעותי בכלכלה הישראלית.

למעשה יש כאן סיטואציה מנצחת לכל הצדדים. מצד אחד בעל העסק ומהצד השני הכלכלה הישראלית. בעל העסק מרוויח ליווי מקצועי ביותר במגוון תחומים, הניתן במחיר מסובסד הנמוך משוויו האמיתי בשוק, הלוואות אטרקטיביות, קורסים וסדנאות ומהצד השני הכלכלה הישראלית מקווה לשגשוג של עסקים קטנים ובינוניים שמייצרים מקומות עבודה ובנוסף בתגמולי המיסים".

למי אתם פונים?

"סניף ירושלים, שמהווה כיום את הסניף הגדול בארץ, פונה לכמיליון איש בכל אזור ירושלים. בנוסף לסניף המרכזי קיימות שתי שלוחות נוספות מגדריות: שלוחה חרדית הפונה לסייע לגברים חרדים, ושלוחה נוספת הפונה לאוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים על מנת לשלב אותם בשוק הישראלי ירושלמי".

מעוף (צילום: אבי קליין)

מעוף (צילום: אבי קליין)

מה ה ניסיון שלך בתחום?

"הייתה לי חברה לייעוץ עסקי בשם ORAYTEC שעסקה ביזמות בתחום ציוד הרפואי וההידרופוניקה. אני שותף מייסד של חברת softwheel המייצרת ומפתחת גלגלים חדשניים עבור כסאות גלגלים ואופניים ומוצרי החברה נמכרים בכל העולם. לפני המעבר למחוז ירושלים ניהלתי את סניף מעוף באריאל הכולל את איזור בנימין שומרון ובקעת הירדן".

מהם האתגרים הניצבים מול השוק הישראלי היום?

"תפקידנו לדאוג לאינטרסים של בעלי העסקים בישראל בכלל ובירושלים בפרט. החשש העיקרי שלי היום הוא חברת "אמאזון" המאיימת על העסקים הקטנים ונוגסת בשוק הישראלי במיליארדים בעיקר בתחום הביגוד, התכשיטים, המתנות והאופנה. בחודשים הקרובים עתיד לקום בישראל המרכז הגדול ביותר של "אמזון" בכל המזרח התיכון ולמעשה נוצר איום משמעותי ומיידי על בעלי עסקים בישראל, בעיקר תחומים שציינתי. לעסקים בישראל אין סיכוי להתחרות במחירים ש"אמזון" מציעה ללקוחותיה. פתיחת מחסן הפצה במרכז הארץ מעצים את יכולת המשלוח המהיר לאחר הקניה ובכך מסכן את השוק הישראלי שבעתיים.

מחזור הקניות של ישראלים ב"אמזון" פועל מחוץ לשוק הישראלי וכך מיליארדי שקלים מועברים לחברה אמריקאית בינלאומית במקום לסוחרים ובעלי העסקים בישראל".

כיצד מתמודדים עם הבעיה?

"ראשית עלינו להגביל את פעילותה העסקית של חברת "אמזון" בישראל. לא ייתכן שנזניח את בעלי העסקים בישראל בשם "השוק החופשי". בנוסף, יש לעודד סוחרים ובעלי עסקים ישראלים לבצע רפורמות והתאמה של העסק שלהם לשוק משתנה. במעוף קיימת תכנית "מסחר מקוון" המעניקה 10,000 ₪ לכל בעל עסק רלוונטי על מנת להקים חנות לממכר מוצרים ברשת. אנו מציעים ליווי עסקי בתחום הדיגיטלי, קורסים והדרכות. כמו כן ניתן לומר כי מחיר המוצר הוא פרט אחד מבין כמה מניעים המביאים את הקונה לרכישת מוצר. ניתן, ואף חובה, ליצור ערך ללקוח ולהביאו לרכישה גם אם המחיר גבוה באופן יחסי. סוגיות כגון: שירות לקוחות, אחראיות על המוצר, חווית הקניה, הקשר האישי — יכולים לפצות על סוגיית המחיר. אנו מוכנים לשלם יותר ובלבד שנמצא ערך נוסף ואמיתי במוצר שקנינו".

במבט לאחור, במה אתה מתגאה?

"כבר ארבע שנים אנו פועלים בשטח והצלחנו לסייע למאות בתחומים רבים ומגוונים. לדוגמה חברת FASHANGA שהתחילה כמיזם של שני חיילים משוחררים שהציעו מכירת פרטי אופנה בצורה וירטואלית. בהתחלה היה לנו קשה עם הרעיון ולא האמנו בו אך אחרי ייעוץ שלנו ועבודה רצינית מצידם הם הגיעו לשווי חברה במיליוני שקלים".

מעוף (צילום: אריק לוינגרום)

מעוף (צילום: אריק לוינגרום)

מה אתה מייעץ לאדם הרוצה לפתוח עסק משלו?

"אני מייעץ לכל אדם שנכנס אליי ללמוד ולחקור את התחום בו הוא עוסק או מעוניין להקים עסק. בכל תחום ישנה תחרות מטורפת והמפתח להצלחה הוא מקוריות, חדשנות ומתן ערך משמעותי ללקוחות".

כתובת: רח' בן יהודה 34
מגדל העיר קומה 14
טלפון: 076-8844822
אתר: www.sba.org.il
פייסבוק: מעוף לעסקים ירושלים
מייל: [email protected]

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר